15 September 2010

pikir weeiii jgn tak pikir

malam tadi.. nyenyak jerr aku tido kat umah pak tam. memang dah lama tak tido umah pak tam. ada la dekat saploh tahun. hahaha.. bagus betul anak sedara dia yang sorang ni. biasa kalo pi ipoh, gie tido umah cik mat jerr.. kali ni, tuko angin plak. lepas pi umah cik mat, kitaorang pi umah pak tam. sebab nak bermalam.

tah aarr rasa tak best plak bila jumpe cik mat.. may be.. esok lusa lupa la.. hopefully. biasanya aku ni.. bab2 cam ni memang la sukar nak di hapus dari dalam minda. biar la.. jangan pk dah.

ni, kolam ikan kat porch umah pak tam. tak de la beso sgt kolam n.. lebar dia dalam 1kaki lebih jerr. dia bela ikan keli. banyak gak. tapi lom beso lagi. then paling poyo.. dia sediakan pancing plak. padahal.. sauk jerr dah boleh dapat. saje jerr nak menghabiskan udang mak tam wat umpan.
ni, hidangan untuk lunch before aku sekuarga berangkat balik ke umah mak.

ni, sawi goreng
ni, gulai masam pahyang ni plak sambal udang dan petai. mak tam beria2 menghulurkan kat aku sambal udang ni.. tapi mujur mak begitu memahami. 'dia bukan makan petai' hahhaha.. cayalah mak.. siap jadi juru cakap lagi. mak memang tahu apa yang anak2 dia suke & tak suke. mak siap cakap, tu, bertuah sangat makan nasi. kalo tak tak di pandang nya.. wawawa siap wat announcement lagi.

lepas zohor, aku sekuarga bertolak ke kampung halaman. alhamdulillah hujan pun dah berhenti. kalo tak dari pukul 6am sampai pukul 12pm hujan mencurah2. tak berhenti langsung.

lengang jerr jalan menuju ke utara. tapi highway menghala ke ipoh, jammed tak hengat.

petang tadi aku buke kedai bakery. abang lim request.dia nak cake. yang hari tu dia request, aku lom buatkan. dia nak chocolate cake.. tapi my coco powder dah abes. that why kena tuko dgn yang len.

ni, aku buat apple cake jerr.. resepi cam hari tu.. marbeles
abang lim tanak toping ngan apa2 sebab dia malas nak melekit2. tapi memang best apple cake.. nyum nyum.

malam ni, aku melepak kat old town. sebabnya sambil2 tunggu achik. dia balik kg naik bas. dijangka akan tiba dalam 1130pm. so, aku ada banyak masa nak berpoya2 di alam maya.. hehheeh.. tapi sejuk aarr kat sini... udara sejuk malam ni..

aku masih memikirkannya...... aarrggghhhh penat dah otak teman memikior..






....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment