11 September 2010

time to lepak2

Pagi ni memang boleh santai2. Sebab tak de sape pun call nak datang umah or sebagainya.. boleh la rest.. hehehe. Penting tu...

Ni, roti sardine aku wat untuk breakfast.
Pukul 10am achik dah siap buke butik dah. Maklumlah ada banyak project2 tergendala. Kecoh dengan kain2 yang bersepah. Macam2 kaler ada.. mujur tak de sape yang bagi salam. Kalo tak memang haru jadinya.. tak pernah di buat orang.

Yang ni, chocolate cheese. Wat sikit jer.. cukup2 makan jer.. hahhaha hanya guna 250g cream cheese jer... mana leh wat banyak2.. kolestrol kena jaga.. hahhahah... time ni la plak ingat.. bab2 ni.. ehhehe

Tapi memang betul dari pagi sampai la ke malam tak ada sape yang datang umah... memang selamat betul... oppss silap.. hanya ada sorang jerr kawan abang lim datang. Masa tu abang lim baru nak makan nasi & sup. So, dia pun ajak kawan dia bantai sup gak.. sup ni.. aku memang tak makan.. tah aarr... tak sampai hati nak makan..

Mak bawak balik sup ni dari umah opah. Sup kepala lembu.. pergghh punya la heaven dgn dia nyer lemak. Siyesly ni la 1st time aku jumpe dengan sup kepala lembu. Tapi aku tak sampai hati nak makan.. lupa plak nak ambil gambo. Siap ada mata lembu lagi.. hahhaha... maka aku tengok jerr la orang lain makan.. wakakka... dah la ketul2 dia beso, penuh pinggan.. tapi abnag lim dengan kawan dia.. memang selamberr jerr membedal.. berselera sungguh. Tak pe.. at least habis. Senang citer..

Aku dok melayan harith & ayu.. sape lagi yang kecik kat umah ni... abang lim biasa la kidnap harith pi jenjalan.. then promise nak tangkap belut sesama.. apa lagi memang seronok bagai la si harith tu. Memang yang tu di idam2kan...

Petang tu.. dia sekali lagi project dgn abang lim tangkap belut. Banyak gak dapat. Tapi aku tak gie tengok la.. bila dia start mancing kat parit tepi ni.. lagi la teruja betul..

ni le orang yang tak lepas dengan pancing
kejap2 dapat ikan.. memang la tersangat la gumbiranya dia. Si ayu pun exited gak. Tapi masalahnya bila dapat ikan mula la terjerit2 tu yang tak tahan tu.. sebab takut la pulak nak bukak mata kail yang tersangkut kat mulut ikan tu...

Malam plak, abang lim ajak dia gie tangkap anak katak.. apa lagi memang la lagi suke.. dia semangat jerr lebih. Tapi nak tangkap tak berani. Setengah jam diorang kuar, dapat la 5 ekor katak. Aku, bab2 katak ni.. aku memang tak suke.. geli weeiiii... yang len2 aku tak geli.. Cuma makhluk yang satu ni jerr aku geli.. tah aarr dari aku kecik2 lagi aku geli katak.. anak katak apatah lagi...

Malam ni aku join ayu tengok citer korea... tak tau sampai pukul brapa ni.. lagi pun aku tengah blues ni...

tah aarr tetiba macam2 aku pikir....






....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment