17 November 2010

Salam Aidil adha



Selamat hari raya aidil adha.

Takbir.. memang special hari raya aidil adha ni.. kite boleh takbir selama tiga hari berturut2..


Lepas jerr solat sunat aidiladha, aku kuar gie bandar dgn achik. Episode soping masih belom habis lagi.. kali ni.. aku nak cari munge2 and buah2an. Ada lagi bahan2 yang nak di masak untuk esok, belom mencukupi..

Aku masak mihun sup kerr untuk hidangan hari ni. Tapi.. memang tak sempat nak ambik gambo pun.. becoz of.. tersangat la bznya.. mujur la tak de sape yang datang.. hehehhe punya la.... sebab hari ni, sangat2 bz. Terok kan aku nih...

Hari ni mak su wat korban & kenduri sikit pada sebelah petang.. punya le penuh kete parking depan umah.. ada 15 biji kete semuanya.. baru aku sedar yang halaman umah mak ni.. besar jugak rupanya.. Nampak kecik jerr.. boleh le business used car.. kueng kueng kueng

Balik dari soping, aku buke kedai bakeri.. nak wat segala kuih muih yang menjadi bahan hantaran. Bajet kali ni.. semua bahan makanan jerr sebab dah tak sempat nak cari barang. Apa taknya.. wat keputusan untuk wat majlis ni.. dalam masa 3 week jerr.. pulak tu.. time tu, aku nak gie holiday.. mana nak pikir sumer2 nih... ada 21 hari jer.. gie holiday 4 hari.. gie soping ngan mak n achik dah 2 hari.. kira tinggal 2 minggu jerr. lagi le kelam kabut. Tu yang achik cakap.. nak menyempit majlis dia.. tu kenapa? hehhe..

Tah aarr siyesly.. sesemua ni tak rancancang pun.. semuanya terlalu pantas.. dalam masa 4 bulan, macam2 berlaku. Aku rasakan.. bermula dari dia datang raya umah aku.. tapi masa tu tak kisah la sape nak datang. Beraya kan.. tidak membawa apa2 makna pun.. bukan nya mak tak biasa kengkawan anak2 dia beraya.. then dah la datang beraya kat umah orang, kidnap plak anak dia.. bawak lari sampai ke penang.. gie penang.. bukan wat apa.. gie solat asar & makan kfc jer.. pada hal.. kat pt buntar pun boleh.. sajerr kan.. dapat jammed jerr lebih.

Then masa nak gie beraya kat ipoh, umah pak cik2 aku, aku pun singgah umah dia.. beraya kannnnn. Tapi bukan aku sorang.. aku gie ngan mak, pah, achik, angah & abang lim. 2 buah kete tuuuuuuuuuuuu... sebabnya angah nak terus balik kl. sambutan dari his family sangatlah menggalakkan.. sampai kak ngah cuti lagi tu.. semata2 nak meraikan tetamu.. tapi motifnya nak nengok abang nyer kawan ngan sape.. kueng kueng kueng

Masa ni, abang lim memang interview abis. Bukan setakat menyiasat macam polis seperti yang biasa2 tu.. tapi sangat2 luar biasa soalannya. Ha.. kau.. terkezut empunya diri dengan soklan abang lim yang tak boleh di ramalkan.. antara soklannya .. jeng jeng jeng.. ‘apa qualification abang ni?’ perrgghh... siyesly polis pun tak tanya soklan ni.. masa gie interview pun tak tanya soklan ni.

Masa nizam nak amik gambo pah kat studio tu.. dia ada la cakap ngan pah.. mende apa tah.. dok senyum sengih jer.. aku tanya jerr.. menyengih.. cess.. macam poyo jerr... then masa balik tu, pah bagi tahu.. yang tak tahan tu, pah cakap, ‘nizam pesan jangan bagi tahu ina’ hahhahahah.. lawak weeiii... apa la nizam ni.. pakat dengan pah konon... tak de maknanya...ni, cucu opah la..

the best man win kan... pakat le ce mana pun.. dok herang weeiii... then dua or tiga hari lepas tu.. ada sumone ajak aku bertunang.. tu dia.... alasannya.. dia dah abis pikir dah.. n jom jom jom.. perrgghh so simple.. n sooooo sweet. then hari yang dia tetapkan 18hb nov 2010. Kuasa veto semua di tangan dia.. Tu dia... before aku nak main badminton, aku kol mak.. n bagi tahu kat mak yang ada orang nak datang hantar tanda raya haji ni.. mak aku cakap.. ok jer.. aku yang bantai gelak.. tah apa2.. tah aarr rasa segan plak ngan mak.. so, gitu le salasilahnya.. may be dah di takdirkan dan tersurat sedemikian rupa..

ni, persiapan aku menjelang esok hari..

munge untuk esok..
Kekwa mesti la ada... kan kan kan..

Ni plak buah2 yang aku pilih..
tema buah adalah buah2 yang kaler ijau sahaja. Achik kata poyo betui.. pah kata.. naper la pilih buah yang masam... nanti jadi masam.. pah ni, macam tak paham yang cucu dia ni.. dah cukup manis dah... hahahhahaa

Aku rasakan.. my bakal tunang tu.. sangat2 pening dan hampir bengang ngan aku sebabnya.. aku dok suruh dia pikir aku nak kasi apa kat dia.. bila penat2 dia pikir jerr , aku senang2 jerr reject. Manyak aarr idea dia yang di tong sampahkan.. memang kesian.. huhuuhu... Mujur dia tak hangin ngan aku.. hehheh.. pada hal.. dia yang nak menerimanya...

cumanya aku terkilan satu mende yang dia pikir dan aku sangat2 agree untuk dia. Tapi aku yang tak sempat nak cari dan mengadakan mende tu untuk dia.. sebabnya masa sangat mencemburui aku.. tak boleh menyelit & adjust langsung masa untuk gie beli... sori ye... nanti2 kita cari taw..

Sebenarnya.. tak de langsung agenda nak mengadakan majlis ni.. tetiba jer.. dapat idea yang mengkelam kabutkan diri sendiri serta orang lain. Tak plan apa2 pun. Tak terfikir dan terlintas langsung di hati sanubari.. sampaikan.. aku sendiri pun tak caye.. errr betul ke aku ni.. kerr.. masih lagi mamai2..

Ni hasil kerja tangan aku selama seharian dari pagi sampai le ke malam...

Di sebabkan temanya oren.. maka, muffin oren mesti ada.. untuk hantaran

Ni plak cheese tart untuk hantaran

Ni plak chocolate cupcake untuk tetamu

Ni plak on the way nak packing cupcake

Malam.. aku buat kuih untuk esok.. apam ayu.

Aku wat dah le satu adunan jer.. aku tinggal jer kejap.. sebab bakal tunang aku tepon untuk nak confirm kan hal2 esok. Aku gie jerr kat dapo.. dah abis satu mangkuk.. punya leee.. diaorang ni.. mulanya cakap nak rasa.. rasa apanya abis satu mangkuk.. tak de la marah diaorang.. lagi pun.. memang sedap apam ni.. sangat2 gebu dan lembut. Tak sama macam beli kat kedai tu.. So, aku kena pikir yang len le untuk top up kan my kuih. Last2 agar2 jerr la.. paling senang n mudah nak di buat. So.. simple...

Sementara nak tunggu agar2 beku..

jom jom tido.. penat weeiiii.. sebelum tu.. jeng jeng jeng.. jom tengok sape yang akan menjadi tunang aku esok hari... ni le orangnya..
jangan tenung lama2 taw..

Lagu ni, bakal tunang aku yang kasi.. dari filem the mask of zorro . sooo sweet.. enjoy

I Want To Spend My Lifetime Loving You - Marc Anthony

Moon so bright, night so fine
Keep your heart here with mine
Life's a dream we are dreaming

Race the moon, catch the wind
Ride the night to the end
Seize the day, stand up for the light

I want to spend my lifetime loving you
If that is all in life I ever do

Heroes rise, heroes fall
Rise again, win it all
In your heart, can't you feel the glory?

Through our joy, through our pain
We can move worlds again
Take my hand, dance with me

I want to spend my lifetime loving you
If that is all in life I ever do
I will want nothing else to see me through
If I could spend my lifetime loving you

Though we know we will never come again
When there is love, life begins
Over and over again

Save the night, save the day
Save your love, come what may
Love is worth everything we pay

I want to spend my lifetime loving you
If that is all in life I ever do
I want to spend my lifetime loving you
If that is all in life I ever do
I will want nothing else to see me through
If I can spend my life time loving you


Aku nak tido nih... sebelum tu.. jangan mare ye.... enche affa, nanti kena jual.. esok kite jumpe ye...





....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment