16 December 2010

hari pasang2

Hari ni.. tak le masa nak malas2 cam biasa. Dah le sejuk pagi2. Di tambah plak dengan demam selsema. Sejak malam tadi pun lom ilang.. ce mana la nak wat keje ngan kepala tak berapa betol nih. pukul 7am abg lim dah ajak g paso. Dia nak suruh aku masak untuk bfast pagi ni. Orang nak pasang khemah pg ni that why la. Sebgai tuan tanah kedaung, abang lim start cuti on selasa. Awal tu dia cuti.. cam pengantin plak.

Memang potong stim betoi aku nak melingko dalam simut lama2. Pesal la demam tak baik2 nih. dgn penin2 lalat tu.. terus jerr join abg lim gi paso. Balik dari soping, apa lagi.. masak la...

Ni dia.. mee goreng kawah namanya... Aku masak 5 bungkus sekaligus.
hasilnya.. tinggal kawah jerr... licin..

Ni, aktiviti pemasangan
Mujur jalan tepi umah ni bleh conqer. Ada banyak space la nak wat khemah untuk orang makan dan basuh pinggan serta masak2. Mujur la adik2 aku dua orang ni.. mesra alam ngan orang kampung. Kalo dibuatnya diaorang ni jenis dok umah n tak bercampur gaul dgn orang kg.. bila time2 cam ni memang sangat2 susah. Plak tu tak de sedara. Syukur diorang mesra alam kampung. Aku tengok abang lim.. kehulu ke hilir.. bz betol. Adik hanya cuti on jumaat.

ni, nak wat khemah untuk makan2
ni plak wat balai untuk masak2.

jiran tetangga yang tolong2 packing
banner achik yang siap di gantung.

ni aktiviti memasang untuk santapan raja seharini, barang2 untuk nak wat singgahsana raja sehariaku ngan achik siapkan bilik & hantaran achik
malam.. aktiviti berinai. aku join 3 jari jerr..tapi sebelum tu, aku wat muffin orange. Achik nak. Kalo ikut hati mmg tak larat dah.. pah plak minta aku wat apam ayu n roti. Dia nak roti yang macam hari tu. bz2 macam ni, memang la tak leh nak wat roti kelam kabut jerr.. len la kalo ada BM. setel sumer..



....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment