15 December 2010

jom pelok

hari ni.. aku bertolak dari au2 dah lewat. Sebabnya banyak urusan2 yang harus di laksanakan. Rasanya lebih kurang 1.30pm baru aku gerak gie cheras gie amik armand iskandar. Hari ni, aku balik berdua ngan armand. Kira 1st time ni.. jalan jauh ngan armand.

Masa amik armand, dia baru bangun tido. Mamai2 le sikit. Tapi dia tak meragam. Memang gud boy. Tapi sejak tanjung malim dia merengek nak pelok. Bergayut kat leher sambil lentokkan kepala kat bahu. ‘man nak pelok mama’ pujuk2 nyer pujuk.. aku berhenti kat ladang bikam. Wat sessi pelok2..

Alahai.. saaaayanggg anak mama

Lepas sessi pelok2.. aku teruskan perjalanan. Tapi si armand merengek suruh berhenti kat tepi sebab dia nak pelok lagi.. hehhe wat kelako.. mujur berjaya aku pujuk dia sampai ke ipoh.

Hujan lebat giler kat ipoh. Wat rugi jerr aku basuh kete pukul 12pm tadi.. memang la.. tak berbaloi langsung. Punya le lebat. Aku plak ingat2 lupa nak gie umah pah armand. Hantam sajalah.. mujur betoi. Kalo tak, sure kena guna talian hayat. Lepas sesi pelok2 ngan armand n makan2 aku teruskan perjalanan. 6pm lebih baru sampai umah mak.

Perrgghh umah mak.. banyak betoi barang2. Tah apa2.. maklom la 1st time kenduri besar selepas 10 tahun yang lepas. fenin betoi.. nak kemas pun tak berbaloi sebab barang2 tu nak guna. Tetiba rasa umah mak ni kecik. Kalo tak, wat 1 court badminton pun lepas.

Zaman pun dah berubah. Banyak mende2 nak kena wat yang zaman dolu2 tak perlu.. sape kata kenduri kat kampung kurang belanja.. sama jerr kat bandar. sebab trendnya sama saje.Semuanya perlukan rm. Kalo tak.. sumer tak menjadi.

Aarrgghh letihnya... jom tido.. alahai... teringat kat orang tu la pulakkkkkk


....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment