03 January 2011

1st day keje on 2011

dah 3 hari dah masuk tahun len. cepatnya masa berlalu. terasa cepat sungguh jam berdetik. 2010 telah pun di tinggalkan. semua yang berlalu tak akan berulang kembali. semuanya menjadi kenangan sepanjang usia. sekejapnya masa berlalu..

2010.. insya Allah segala kenangan akan tersimpan rapi dalam kamus memori. saat2 yang terindah mungkin tak akan berulang selamanya.. banyak perkara2 yang aku tak sangka.. err unsangkarable. segalanya telah tersurat. itulah yang di namakan takdir.. Allah mengatur segalanya..

2 hari sebelum 2011 menjelma.. aku kehilangan mak wah buat selamanya. mulanya aku terima perkhabaran yang mak wah masuk spital ipoh dan di tempatkan di icu. baru jerr aku sampai kat sungai buloh, aku dapat berita yang mak wah telah pergi buat selamanya.. al-fatihah.

jalan menuju ke pusara mak wah.
30-12-2010 aku kehilangan mak wah mana kala 30-1-2001 aku kehilangan ayahanda terchenta buat selamanya.. semoga ayah dan mak wah di tempatkan bersama2 golongan beriman dan beramal soleh. al fatihah.

kalo dulu dok cakap.. esok2 kalo pah dah tak ada, balik umah mak wah je la.. tapi mak wah yang pergi dulu. aku tengok pah sedih betul. tapi tak de setitik pun air mata pah mengalir. selama ni.. pah yang jaga mak wah. 2 orang insan yang aku tak pernah tengok air mata walaupun suara dah sebak2 adalah mak & pah. walau pun dari wajah terpancar kesedihan, tapi tak ada air mata yang mengalir. bukan macam aku yang boleh nangis anytime & anywhere.

sejak dua menjak ni.. jarang sikit aku update blog. balik kampung lama. macam2 peristiwa yang berlaku. lagi pun kesihatan tak mengizinkan. selsema yang tak baik2. tengok lama jerr pc kepala akan pening serta rasa loya. aku tau.. ni tekanan darah aku rendah nih.. aku malas nak gie check kat klinik. nak check sendiri, tak de plak mende alah tu.. aku malas nak dengar segala nasihat dari doktor yang aku sendiri tahu kebaikannya untuk aku juge. biar la.. lama2 naik la darah aku nanti...

Tajuk:Cinta Terakhir
Penyanyi:Aiman

Kau Cinta pertamaku
Engkau cinta terakhirku
Tiada apa yang bisa menafikan kasih kita...

Kau ayu dimataku
Satu antara seribu
Tiada tara didunia...

Mungkin kan terputus di tengah jalan
Mungkin kan terlerai tanpa ikatan
Usah ragu dengan takdir...

Mungkin kitakan berbeza haluan
Berakhirnya cerita percintaan
Segalanya ditentukan Tuhan....




....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment