07 January 2011

yey yey esok saturday

hari ni aku memang hepi.. best2.. sebabnya.. esok kan saturday.. yey yey cuti. penat dah otak aku dok wat docs.

esok mak datang kl. best2. bas dia pukul 9.30am. mak plak tak berapa sihat. dia demam & batuk. kesian mak.. dia ambil padi la nih. banyak jugak yang pokok2 padi yang mesin tak potong. tempat yang mesin u-turn tu... tak kan padi yang kekuningan tu nak biarkan cam tu jer... tu yang mak potong sendiri.. kalo potong jer tak per.. tapi mak angkut padi tu balik umah.. yer la nak simpan kat mana lagi... penuh la porch tu dengan padi serta jerami padi. ayam tengok padi pun dah tak selera nak makan. al maklumlah banyak. kesian mak.. padi berat2 tu angkut sorang2.

masa cakap ngan tadi dia cakap dah siap dah sumer.. mak ooii dalam masa 5 hari mak pulun sensorang. memang la penat. wat keje berat.. alasan mak senang jer.. kalo dia tak wat.. sape lagi yang nak wat.. kalo nak tunggu abang lim balik.. mak pun kesian kat abang lim penat balik keje nak wat keje tu.. lagi pun kalo tunggu abang lim, sure buah2 padi jadi anak2 pokok padi pulak.. sebab ada jugak kawasan2 yang pokok padi dah tumbang.. dan tanah berair. aku rasa mak2 orang len yang sebaya ngan mak aku.. tak wat dah kerja2 cam ni.. kalo tak bagi mak wat bendang, dia cakap.. dia dok umah nak wat apa? lagi la boring dok sensorang n tak ada apa2 nak wat.. bila ada apa2 nak wat.. sampai demam2 plak... Ya Allah.. engkau berilah kesihatan yang baik pada mak.

aku cadang nak wat suprise kat mak.. sebabnya.. birt

pagi tadi aku gie melawati bayo saman mpaj. mujur ada kaunter kat medan selera melawati.. tak de la aku kena pi cari kat pandan. kalo ikut kat surat saman, aku kena bayo lima ploh henget. tapi masa kat kaunter.. orang tu cakap.. dua ploh henget. wahh.. memang best.. tapi walau apa pun aku memang dah insap.. wakakka.. dengan dua ploh henget tu.. boleh makan mc d 2 kali taw...

dah alang2 kat melawati.. aku singgah bagus. misi utama aku ialah gie beli tepung hong kong. aku nak wat kek lapis.. beli jerr dulu.. angin rajin baru aku wat.. tunggggggggggu.. cumanya yang tak ada kat umah ni adalah horlick jer... kalo tak, sah malam ni kalo aku rajin tahap dewa.. boleh wat dah..

tengah hari aku gie k4. misi utama ialah memenuhi permintaan pah. beli present sempena perkahwinan cucu dia. last2 aku plak yang memborong.. hehhehe.. tak sengaja.. tak pasal2.. errr len kali pun nak beli gak.. dah alang2 berkenan.. rembat jer.. bukan untuk aku, tapi untuk mak & adik2 aku.

hari ni aku dapat novel yang aku dok cari selama ni... memang jadi ulat buku la aku sejak dua menjak ni. dapat plak diskaung lapan henget.. memang la senyum sampai ke telinga.

malam ni.. ni menu aku. eliche goreng ngan tuna. setel
bahan
eliche secukupnya di rebus hingga lembut dengan campuran garam & minyak
buncis secukupnya
1 batang carrot
1 tin tuna mayonnaise
2 biji cili di belah dua
2 tangkai daun saderi di potong halus
1 sudu serbuk pati ayam
bawang besar di potong dadu
minyak zaitun untuk menumis

kekdahnya
panaskan minyak, tumis bawang hingga layu. masukkan eliche dan serbuk pati ayam. kacau hingga sebati. masukkan buncis, carrot serta tuna. masak sebingga buncis sedikit layu. then hidangkan.. sedap plak aku rasa. may be sebab dah lama tak wat menu orang malas macam ni..



....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment