04 March 2011

glamer weeiii

best2 esok tak yah datang keje.. kejapnya... masa berlalu.. masa monday hari tu rasa macam lama sesangat nak jumpe friday.. tapi hari ni dah.. nak jumpe monday semula lagi 2 hari..

tengok weeii anak2 buah aku tengah tekun bekerja. bukan lakonan semata untuk tv belgium ni.. fuyooooooo glamer tuuuuuuuu. bukan tv1, bukan tv2, tv3 lagi la bukan... astro? huh tak men arrr...

orang laki belgium ni.. memang tak ada rambut kot. cameraman pun botak.. officer yang kat belakang tu pun botak. eerrr bukan botak.. silap.. ada rambut sepanjang 2mm jerr.. kot.. lupa plak nak uko tadi panjang rambut mamat2 ni.. kali ni visit dari belgium lama gilerr.. 4 hari.. banyak citer diaorang ni.. hope dapat le project. murah le rezeki ste.
kak aya dok control ketaq tangan.. jantung plak dup dap dup dap.. masing2 muke stress berlakon.. sampai cakap sepatah pun tak.. kalo tak.. meriah jerr...

tadi gie klinik amik seretide untuk pah. malam ni, pakcu balik kg.. so, kirim kat pak cu jerr la. errmm aku plak tak balik kg. man nak wat kenduri arwah.. kejap jerr dah 100 hari pemergian bonda man.

malam ni, masak mee bandung untuk dinner..
lama sesangat dah tak wat mee bandung. last week kirim kat apis perencah mee bandung. baru la ada kesempatan. sebab nya bahan2 sampingannya tak ada...

bahannya..
1 paket perencah mee bandung
1kg mee bandung
bawang merah & bawang putih - di kisar halus
4 keping tauhu keras di potong 9
1 ikat sawi
300g daging
4 biji telur
garam secukup rasa
cili merah-hiasan

kekdahnya..
potong kecil2 daging. rebus hingga empuk. tambah 6 cawan air. masukkan bawang yang telah di kisar. masak hingga mendidih. pecahkan telur kedalam kuah dan tauhu keras. masak hingga mendidih dan masukkan garam secukup rasa. celur mee. potong sawi pendek2 dan celur bersama beberapa titik minyak masak.. tujuannya nak kasi kilat daun n batang sawi.. baru le menarik.

kalo nak pedas, campur la gili kisar. tapi aku tak letak dah becoz.. ni pun dah pedas bagi aku.. minyak dari pes perencah tu.. aku buang.. banyak gilerr.. bleh wat berenang.. that why aku tak tumis bawang2 yang aku letak. sebab minyaknya dah cukup banyak..
sedia untuk di makan..

di petang yang permai.. burung2 berkicauan - eerr pinjam dialog usop dalam hantu kak limah kejap.. eerr bestnya mee bandung ni...

errmm teringin nak makan carrot cake aarr... hari tu.. lama aarrr dah.. beli kat sr.. tapi may be orang cakap best.. tapi kureng sket kat tekak aku nih... errmm that why kena wat sendiri..... bila aarr nak wat.. cam terasa2 jerr kat tekak aku nih...






....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment