20 March 2011

tv baru

rasa macam dah tak jenjok2 aku nyer diary ni... bz aarr.. macam2 mende yang nak kena selesaikan.. tapi alhamdulillah apa yang aku bajet nak wat semuanya berjalan dengan lancar.

aku tak masak apa.. aku menjahit jerr.. semalam aku jahit.. hari ni pun aku jahit lagi.. ada lagi 5% jerr lom siap.. aku bajet nak siapkan malam ni jugak.. setel satu bab,boleh teruskan dengan bab2 yang len plak... mudah2an semuanya berjalan lancar..

last 2 week abang lim suruh aku gie cari tv. katanya dia nak beli untuk mak.. dia dapat bonus kot... aku pun tak tanya lebih.. malas aarr nak menyiasat bagai... so, aku ada le servey sikit2. 3 tempat jerr pi. jj kat belakang umah tu.. harusssss. lagi pun time ni sale.. so, why not. kalau dapat good price why not.

abang lim pesan cam nih, 'along, pi la cari tv, lim nak beli tv ni.. cari yang elok.. dah alang2 nak beli, baik beli yang ok sikit, biar banyak features' bila aku tanya bajet dia berapa.. jawabnya.. 'along pi la cari dulu, nanti lim bank in kan duit' aku pun kira ok la.. sebabnya.. aku mana ada bajet nak beli tv ni.. sumer bajet untk kenduri jerr.. len la kalau ada sesapa yang nak sponser..

servey2 tv, jumpe samsung LCD 40inh. memang dah berkenan habis dah.. tapi sumer tempat - macam banyak tempat jerr aku.. nampak gayanya.. ada la 3 tempat jer... hahhahha harga RM1999. bila cakap kat abang lim dia nyer harga... dia cakap cam ni 'buat apa mahal2 bukan ada siapa nak tengok pun. mak jer.. beli yang biasa2 dah la...' loorr len plak citernya.. hari tu suruh beli yang 'terbaek' ni.. jadi len plak citernya.. memang nak kena betul.. masa aku gie seng heng.. dia bagi aku RM1799 untuk samsung 40 inch tapi dengan syarat ada ada member card. aku mana ada weeii... aaiiseeyy.. kalau nak buat card semata2 nak beli tv jer... malas aarr.. aku bukannya ber'uang' nak membeli barang2 len..

semalam masa kat midvelly, jalan2 kat k4, tengok2 bahagian tv.. ada le promotion. LG 42inch LCD dgn harga promotion RM1799. harga asal.. tah.. lupa la.. about RM2.5k++ kot. tah. sama harga ngan samsung.. spec pun lebih kurang sama.. yang penting boleh read sumer format movie aku berserta subtitle... tu.. kira antara specs yang penting... then fikir fikir.. aku angkat LG jerr la.. sebabnya compare to samsung, dianya screen double layer... samsung hanya 1 layer screen... dengan pantasnya.. aku menyambar... sebijik.. hehhe.. 2 tahun warranty by LG di seluruh malaysia. pada hal bajet nak pi beli kasut jerr... tersyasul..

bila cakap kat abang lim.. dia bagi tahu.. 'lim bajet rm1200 jer... jap lagi lim bank in.. mana yang tak cukup tu, along tambah'... adoooooooooooiii tak pasal2 aku terlibat sama.. patut la tak nak bagi tahu dia bajet berapa.. suruh pi beli jerr... aaiisseeyyy... tipah tertipu nampaknya... tak perr la.. lagi pun tak de la banyak sangat aku nak menambah campare to abang lim.. sap sap sooii.. rezeki Allah yang memberi.

ni rupenya..

dia nyer specs pi baca sendiri kat LG nyer website untuk model 42LD460
kenapa tak beli LED jer.. tak per la.. LCD dah cukup canggih dah untuk mak.. dia layan TV1, TV2 TV3 & TV9 jerr... kalau adik or abang lim balik nak tengok movie, just plug in USB.. settle. ni jerr la yang mampu.. nanti2 aku donlot blueray nyer movie.. mesti marbeles... kan kan kan.. yang bestnya... sure mak hepi.. mau seminggu sengih tak berhenti.. hehhehe...

tengkiu yerr enche affa for marbeles choc. masa dia kasi, penuh jerr blok2 box ni.. yang kosong tu, aku ngan armand yang ngap.. hehehe.. sedap tu...
'ala.. orang tak majok pun..., tak de sebab nak majok, cuma nyaris2 jerr... hahha memang poyo...' tapi tengkiu very much.. mmuuahhsss.. best2 len kali, kasi lagi taww...




....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment