21 May 2011

menjelang hari bahagia

Memang sangat2 bz kat umah aku. jadi bertambah2 bz bila acara akad nikah di langsungkan malam ni... cadangnya nak wat pagi esok. tapi tok kadi tak ada kelapangan plak. tetiba jerr dia ada program. so, waktu yang seswai adalah lepas isya. takkan nak wat lepas maghrib plak. sat lagi masa tengah dok salam2 dengan tok kadi, kena berhenti plak sebab azan tengah berkumandang. sangat2 lah tak seswai. so, moral of the story, lepas isya la seswai.

kengkawan enche affa pun datang awal tadi untuk sessi amik2 gambo..

lebih kurang pukul 9.30pm, Alhamdulillah.. dengan sekali lafaz jerrr aku dah jadi isteri enche affa. hamboiii sempat lagi menjeling2.. hahhaha...

gambo? nanti2 lah yerr...

apa perasaan aku? macam2 perasaan ada. semua bercampur-campur. perasaan yang kalo terlampau banyak memikirkan.. macam2 boleh jadi. bukan banyak yang cenderung kepada positif, tapi negetif yang menguasai.. that why tak leh layan sangat..

setiap orang berbeza. perbezaan yang menyebabkan seseorang itu unik.

aku terima semuanya seadanya.. Alhamdulillah. semua orang merestui dan bergembira. semoga impian menjadi kenyataan. Terima kasih Ya Allah, Tuhan yang maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Terima kasih enche affa kerana sudi menerima aku yang serba serbi kekurangan ini. Terima kasih kepada semua yang selama ini berkongsi ceritera hidup aku. kepada semua, doakan agar rumahtangga yang kami bina ini sentiasa diredhai dan di rahmati Allah swt. Ameen

Alhamdulillah

ni, pemandangan petang tadi..

aktiviti merewang2

sempat jugak aku meyucuk mende alah ni. terkorban 2 biji betik mak.

siap jugak.. meja makan.. simple jerr
ni plak, antara barang2 hantaran untuk enche affa.


yang belum ada adalah sirih junjung.. nanti le malam2 sikit baru buat, nanti layu la pulak.


kek plak belum ambil lagi kat umah maklang. sebabnya peti sejuk mak dah tak muat. that why kena tumpang kat umah maklang. bukan sebijik kek, tapi 3 bijik sekali gus, that why la kena cari tempat simpanan lain.

cincin untuk enche affa plak, ada bekas jerr.. tapi masih tersimpan. sebabnya.. mana bleh disply. bukan tanak tunjuk, tapi wat masa sekarang ni.. kena fikirkan langkah2 keselamatan. tapi lepas nikah tadi, dah elok tersarung kat jari enche affa.sesemua ni, adalah hasil dari titik peluh aku sendiri. pah cakap, 'along ni, dia la pengantin, dia la buat gubahan, dia la pergi pasar, dia la masak dan dia la mengemas. semua sekali dia borong habis...'

ni, plak tema bilik tidur.. simple jerr...

hasilnya memang letih. tapi kalo aku tak wat, sape lagi yang nak wat, cerr cite?





....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment