08 December 2011

jom kita paw...

Syukur ke hadrat ilahi di atas kurniaan dan limpahan rahmat yang di berikan pada aku sekeluarga. semoga segala nikmat yang di berikah akan menambahkan lagi rasa kesyukuran pada kami semua.

Alhamdulillah sejak dari tahu aku pregnant sampai le dah nak masuk bulan ke 4 ni.. aku tak pernah muntah2. means tak de morning sickness. ok jerr.. syukur sesangat. kekadang rasa macam tak mngandung plak.. seawal minggu ke 5 lagi aku dah taw yang aku ni pregnant. sebabnya period aku regular. bila dia tak datang jer... jeng jeng jeng... heheheh... mulanya malas nak bagi tahu mak dan adik2.. tapi enche affa yang tak sabo. suruh gak bagi tahu.. dia cakap.. share la hepi news. armand plak.. sibuk suruh panggil dia abang..

kat opis ni.. orang pertama yang taw.. tentu la best fren aku. yang len2 tu tataw.. masa armand masuk wad hari tu, aku dah mengandung 7 minggu dah.. asal tahu jerr aku gie klinik.. mula la.. diaorang ni dok teka2. pada hal time tu kan armand tak sihat. tapi... kesian ita kena jawab soklan2 diaorang. padahal dekat aku sendiri tak tanya plak. cerr tanya tuan punya badan...

bila ku gie check kali pertama, balik jerr dari klinik, dari jauh lagi jas dah tumb up kat aku. sambil sengih2. dia tu.. teka2 jer.. mencuba nasib. masa tu aku dah mengandung 10 week. jas pun terus le tanya soklan bonus kat aku. so, lepas jerr dapat jawapan dari aku, aku tengok mata jas bergenang jerr.. dia cakap.. dia hepi sesangat sebab aku pregnant katanya dah lama dah dia tunggu aku pregnant. kalo dia tunggu lama.. aku tunggu lagi lama. :) ermm dia kan boss aku dulu..

masuk bulan kedua, setiap malam sure pening kepala dan sikit2 rasa nak buang air. sampai rasa nak nangis sebab setiap 15 minit kena masuk bilik air. tido pun tak nyenyak.. mula la akit kepala. kalo siang kurang le sikit. tapi kalo malam.. jangan citer la.. tak larat... nak ke bilik air. rasa macam nak tido jerr dalam bilik air. siang atau malam kalo enche affa ajak ke mana2 aku rela dok umah jerr sebabnya malas nak gie toilet. wat letih jerr....

bulan ketiga plak.. pening malam dan buang2 air masih ada. kalo datang dia nyer pening.. memang tak leh nak wat apa.. tido jerr la.. lepas dapat tido dalam 20 minit, ok la. kalo tak ok jugak, maknanya terkebil2 la atas katil. aku tak suka bising2. rasa rimas sesangat. kalo enche affa tgok bola, aku duduk dalam bilik, tutup pintu. supaya tak dengar apa2 dari pengulas sukan. kalo dengar orang cakap pot pet pot pet tak henti2.. rasa rimas dan rungsing. mula la pening.

masak? ok jerr.. tapi jarang masak lately nie.. wekkend kalo tak pi mana2 masak le.. weekday pun masak gak. cuma yang simple2 jerr.. kalo dah tak larat sangat beli jerr lauk, nasi masak kat umah. aku bukan selera sangat nak makan. puas la enche affa paksa.. sian dia..

entah la.. tekak aku rasa tak sedap jerrr makanan.. kalo dulu suka.. sekarang ni.. sebut pun dah rasa kembang2 kat tekak. contohnya ayam. kalo boleh elak tu.. memang tanak... rasa tak sedap sungguh. sebut jerr nama makanan.. terus jerr rasa kembang2 kat tekak aku nih.. kesian enche affa dia selalau pening kepala nak bagi wife dia ni makan apa.. aku, tak de plak aku rasa nak makan apa.. yang ada rasa malas makan jerr la. rasa kenyang jerr selalu. aku makan gak la.. paksa2 makan. kalo tak makan, kesian kat baby yang nak membesar..

tapi tatau la check-up hujung bulan ni ce mana.. last week berat berkurang 2kg. pot pet pot pet nurse tu.. mana aku tahu berat nak turun. tak cukup ngan nurse, enche affa plak sambung.. sebab warna merah kat buku merah tu... sabo jerr la... abis nak wat ce mana.. dah tak selera makan.. ce mana le berat turun, pada hal.. aku rasa makin membesar adalah.. entah lah... tahan jerr la telinga. hehheeh... sepatutnya untuk kandungan yang berusia 1 bulan hingga ke 3, berat badan kena naik 0.5kg setiap bulan.

kalo di ingat2 masa 1st time scan, rasa kelakar pun ada. sebabnya masa doktor scan, mulut armand, ternganga.. kagum tengok adik dalam perut mama. dia memang sayang kat adik. sejak aku pregnant ni, armand tiap2 hari kalo boleh nak teh tarik. pagi nak teh tarik. malam pun teh tarik. sebelum aku pregnant, teh tarik pun dia tak taw. anak mama plak mengidam...enche affa plak, hari2 nak ice cream cornetto. kalo dulu before aku pregnant, kalo aku makan ice cream.. banyak la pulak dia nyer pantang larang. sejuk la.. batuk la.. sekarang ni, time dia .. hari2 tak per.. sanggup jerr turun dari menara semata nak dapat ice cream 1 kon. kalo dah dapat tu, lega la.. macam2 dua beranak ni...
aku? aku ok jerr.. setakat ni.. tak de la apa2 rasa nak makan. setakat mangga muda tu, aku suke.. tapi kalo masam, aku tanak.. aku nak mangga lemak jerr... sebab tak masam.
standard la.. sebab sejak aku dok ngan kak norma pun aku suka mangga ni. akulah pemborong rasmi kat pasar malam depan jj tu.

cuma sekarang ni.. sejak badan aku dah membesar bagai johan ni.. pakai baju kurung boleh.. cuma nak pakai kain tu yang tak boleh dah. dah jadi ketat. almaklumlah perut makin beso. tu yang fenin2 nak cari baju yang seswai... tanak lerr.. cari baju yang menampakkan aku ni rendang semacam jerrrrr... hahahahaha... biar la nampak seksi2 sket walaupun perut maju ke depan..

dulu, tak pernah pun fikir nak cari baju2 yang fesyen2 yang kena ada gelembung kat depan.. memang tak de langsung dalam agenda.. tetiba bila badan dah makin makin membesar dengan jayanya... hahhaha.. terpaksa le kena cari gak... kalo tak jadi sarung nangka lerr jawabnya...

kalo baju cam ni ke... ok gak... yang ni pun ok gak. nampak elegentbiar la nampak seksi cam nih.. feewwiitttyang ni pun boleh jugak.. awww...
ni, gaya sopan sket... wakakakaka.. ha.. kan sweet tuuuuuuuu
cam ni pun boleh.. tak der labuh sangat..tak per.. tak per.. tunggu jerr next week.. bila ada orang tu dapat bonus.. siap la kena paw... so, tunggggggu..... wakakaka...

sumer gambo2 dari pakcik google yerr...



....from kekwa22 with love....

“Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yg kita dapat… dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada..”

No comments:

Post a Comment