31 October 2008

Study jangan tak study..

Aku baru bangun nih... mata pun blink-blink lagi.. banyak lagi yang nak aku buat dan aku nak taip. penat? hehee soklan ni jangan tanya sebab silap hari bulan ada orang naik angin... wehh sapa yang tak penat tido tak menentu.. keje banyak kat opis.. hari ni kena meeting pasal work centre pulak... tapi tak tau pukul berapa.. hopefully lepas lunch jerr la.. ok la sikit.

masa abu bangun tadi tetiba aku dengar lagu ni... Rendang tan berbuah-Hattan

Sunyi tenggelam
Terlantar dalam telanjang
Di pintu rindu
Hidup dan mati
Di sisiku

Sakit yang datang
Menguji kasih dan sayang
Antara merendang semalam
Mungkin takkan berbuah

Hanya meneduhkan
Namun tidak mengenyangkan
Musafir lalu nan dahaga
Di jalan panas membara

Begitulah hakikatnya oo
Di mahligai kesakitan
Yang mengundang sahabat
Saudara jauh dekat
Menghembus nafas pilu

Ibu mengertilah
Aku sengsara
Lemas berendam
Air mata

Rendang kasihmu
Dalam gelora
Jadi rebutan
Selamanya

Berikanlah pengertian
Waktu ku di hujung jalan
Berbicara bahasa Tuhan
Yang menoroh penyesalan

Manapun aku berlabuh
Pastinya untuk disambut
Biarpun tak bersungguh
Biarlah tak tertangguh
Di telapak kakimu

Sakit kurasakan
Jadi peneman
Masa semalam yang silam

Ibu mengertilah
Aku sengsara
Lemas berendam
Air mata

Rendang kasihmu
Dalam gelora
Jadi rebutan
Selamanya woohoo

Sakit kurasakan
Jadi peneman
Masa semalam yang silam

mengingatkan lagi lagu nostalgia masa tahun 96. masa tu aku baru tahun 2 kat UTM sessi Julai. time lagu ni popular, memang sibuk dengan final exam. memang lagu ni sangat bermakna.terseksa ooo jiwa raga time nak final exam... bila part..
Ibu mengertilah
Aku sengsara
Lemas berendam
Air mata

hehheeh.. sebenarnya nak belajar ni merupakan satu perjuangan yang bukan yang sedikit memerlukan pengorbanan... hanya orang2 yang melaluinya sahaja akan mengetahui.. tak gitu?


....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment