25 April 2009

Bahagia

semua orang dalam dunia ni nak hidup bahagia. tak ada sesiapa yang nak hidup dalam berduka di dunia ni.. tapi bolehkah sepanjang masa kita merasai kebahagiaan itu. bolehkah berduka dalam kebahagiaan.. ada ke cam tu.. eerrmm kita tak tahu apa akan berlaku pada keesokkan hari.. cuma yang kita ada hanya rutin seharian. tapi sesungguhnya kita tak tahu apa akan berlaku keesokkan harinya.. gembirakah kita.. atau berdukakah kita. wujudnya peribahasa.. ku sangka panas hingga ke petang tapi hujan di tengah hari... errmm kita hanya mampu merancang tapi Allah SWT yang menentukan. dia hanya yang kuasa menentukan segalanya.

tetiba rasa nak tanya satu soalan apa diri sendiri.. bahagiakah aku sekarang?? adakah aku bahagia.. ooowwwhh susahnya nak jawab... soalan untuk diri sendiri pun susah nak jawab.. bahagiakah aku... macam mana eerrkk nak cakap.. sometimes aku rasa kehidupan aku ni memang lebih baik dari yang dulu.. memang pilihan yang aku lakukan adalah yang terbaik buatku. biarpun aku telah putuskan ikatan itu. dulu, aku takut untuk melaluinya. namun jua kerana QadarMU aku lalui jua segala rintangan yang mendewasakan aku. dari satu segi aku memang rasa bersyukur kerana telah pergi kesedihan yang melanda... belenggu kehidupan telah terlepas.. adakah itu tandanya bahagia? tapi aku still rasa lonely. eerrmm tak bersyukurkah aku?

ok.. let say kata aku ni bahagia.. apa yang membuatkan aku bahagia.. aku bahagia kerana dengan limpahan kasih sayang dan NUr dari Ilahi YA Rabbi yang masih lagi meyayangi diri ini. sehingga ke saat ini aku masih lagi bernafas di alam fana ini.



aku bahagia kerana masih ramai yang menyayangi aku.. aku ada mak dan adik2 yang sentiasa support. aku ada opah yang menyayangi tanpa berbelah bahagi pada cucunya yang seorang ini. cucunya yang manja dari dulu hingga le dah dewasa macam ni? eerrmm dah dewasakah aku? ooowwwhh lupa.. hari ni hari ibu. mak, terima kasih diatas segalanya. segalanya yang telah engkau berikan dari sejak melahirkan aku di dunia ini. mak.. i love you so much. mak segala jasa-jasamu tak terbalas sehingga aku menutupkan mata.



i have someone i like. sejak dulu dah lama aku suke dia.. dulu dia stranger. someone yang tak pernah jumpe dan tak pernah kenal. dulu aku ingat aku tak akan ada lagi perasaan yang seperti ni.. ingatkan semua tu dah tak boleh wujud lagi dalam diri ini. tapi aku hanya mampu merancang... Allah yang menentukan. Aku sayang dia. macam mana perasaan tu hadir aku tak pasti tak sedar pun bila masa berputik. rupanya dia juga punyai rasa yang sama. jadi terbinalah sebuah ikatan kasih sayang. aku harap agar ikatan ini akan mekar selamanya.. tapi aku cuma mampu merancang. kehadiran dia dalam hidupku menceriakan hari2 ku. tapi aku tak tahu sejauh mana dengan dirinya.. aku tak dapat baca perasaan orang lain. walau jarak km yang memisahkan.. tapi bagiku bukan penghalang pada sebuah kasih sayang. eerrmmm bagi aku.. kasih sayang mesti di pupuk di baja dan di siram. kalau di biarkan ianya akan layu serta pudar..

eerrmmm bahagiakah aku.. bahagia itu subjektif.. TUHAN terima kasih diatas kasih sayangMU dan limpahan rahmatMU pada hambaMU yang hina ini.


....from kekwa22 with love....

2 comments:

  1. lonely?????
    apabila sedang bercinta, pasti hilang segala kesunyian, yg ada hanya kerinduan.

    setuju, kasih sayang juga perlu dibaja serta disiram, tapi jika terlebih baja dan terlebih siram ia juga akan lemas dan mati.

    semai kasih sayang itu dgn jujur dan ikhlas, kedua belah pihak perlu buang segala ego yg ada,

    apabila jujur dan ikhlas menjadi landasan kasih sayang, jarak bukan menjadi halangan.

    sekadar memberi pendapat sebagai seorang kawan. 1st time saya guna nick kawan untuk awak. tak mau lagi guna anonymous :)

    ReplyDelete
  2. oooowwwhh...

    eerrmm tapi sy tetap rasa lonely. bercinta? entah.. tak tahu ce mana.. sedang bercintakah saya ni... kekadang rasa macam tu... tapi kekadang rasa biasa.. errmm kenapa eerrkk..

    rindu? kadang2 rasa rindu sangat2.. kadang2 rasa ok jerr.. aarrgghh tak tahu kenapa...

    kenapa, kenapa kenapa.. kadang2 tak faham kenapa jadi macam ni..

    may be ada ego.. errmm entahlah.. hanya Allah yang tahu.

    ReplyDelete