30 April 2009

tetiba bila kesedihan itu kembali...


aarrgghhh.. pesal aku rasa sedih. sedih sangat2.. dah lama tak rasa sedih cam ni.. dah lama sangat air mata ni tak mengalir.. tapi kenapa malam ni.. ianya sangat deras mengalir..

tak ada kena mengena dengan exam tadi sebab semua soalan aku dapat jawab dengan sempurna dan berpuas hati.

tetiba perasaan lain macam. memang dah lama tak rasa macam ni. kenapa tetiba perasaan ni hadir. aku tak ingat apa2 lagi about past. tapi maybe kata2 seorang teman yang aku kira sangat ikhlas menasihati aku.. memang aku terkesan dengan nasihatnya. aku tahu apa yang di ucapkannya itu benar.. tak susah nak merealisasikannya tapi perjalanannya sukar. eerrmmm siapa aku.. kekadang aku rasa ok jerr tapi kekadang aku rasa ko. siapa aku untuk mengatur segalanya..

tapi apa yang aku sedihkan ni... entah sukar untu menzahirkan apa yang aku rasai sekarang. benar seperti yang di kata. tapi aku takut untuk menempuh perjalanan itu lagi. tapi persoalannanya.. dengan siapa harus aku tempuhinya.. eerrmm aku tahu bukan kuasa aku untuk menentukan.. Allah yang mengatur segala perjalanan kehidupan.. kehidupan yang aku lalui sekarang, masa depan dan yang akan datang.. semuanya DIA yang mengaturkannya..

sesukar mana perjalanan ini, harus aku lalui dan tempuhinya.. di minda ku sejak petang tadi,kata2 dari seorang teman itu masih melekat di fikiran.. kalau di fikir2kan dan di renung2kan.. memang kebenaran itu terserlah. YA Allah, bantulah HambaMU yang lemah ini. berikanlah aku kekuatan untuk meneruskan perjalanan kehidupan ini..

....from kekwa22 with love....

1 comment: