28 May 2009

Bila rindu datang bertamu

Rindu...
rindu itu anugerah dari Allah. kenapa harus hadirnya perasaan rindu. kenapa rindu itu datang lagi...kenapa, kenapa, kenapa. kenapa rindu ini untuk dia...kenapa dia yang aku rindui saban hari... Ya allah kenapa dengan aku ni.. untuk apa rindu ini.

bila rindu ini bertamu, sukar untuk aku menolaknya. sukar untuk aku menepisnya. kenapa mesti ada rindu. kenapa mesti ada rindu untuk dia. entahlah.. tapi rindu ini amat membebankan aku. untuk apa rindu ini aku tak pasti. tapi yang paling aku pasti aku rindukan dia.

Di sebalik kacamatamu
ada sepasang mata yang aku rindu..
di sebalik senyumanmu ada makna pengharapan...
aku rindu kamu..
sepi malam mengundang kegelisahan..
diri dirantai kasih..
hati dirantai rindu yang berpanjangan..
aku jadi resah sepi dan hiba..
kamu yang aku sayang entah di mana..
lambaian rindu kian mengoncang semangatku..
sepi malam mengoncang keimananku..
hati kewanitaanku terusik jua..
tapi apalah kudrat..
aku hanya mampu menanggisi nasib..
inilah nasib inilah ketentuan..
Aduhai kerinduan
Sampai bila harus kau bertandang?
Adakah sampai terlena terus dari lamunan?
Atau mungkin pabila nafas berhenti dari jantungan
kupujuk hati yang lara..
kubelai memori kita..
memori yang indah dan teramat indah..
buat pengubat di kala duka...
menanti suatu saat untuk bertemu.
melepaskan siksa sebuah rindu...
seksanya sebuah rindu
Aduhai kerinduan
Tatkala hati merintih sedih
Tatkala jiwa menanggung pedih
Bilakah kan menjelma pengubat kasih?
Menanti kan kebahgiaan...entah bila kan datang
Jawaplah wahai kerinduan......
Kau hanyalah bayangan
meninggalkan seribu kenangan
menitip sebuah kerinduan
Kuterima penuh kesayuan
Semalam, hari ini, esok
lambang perjalanan waktu
menyimpan sejuta persoalan
unik dan tersendiri......
tapi kini aku sendiri
membawa hati yang luka ini
ntah ke mana lebuh kaki ku ini
tiada tujuan di hati
betapa sepinya
hidup seorang perindu
dihanyut oleh keresahan
rindunya hati ku
rindu padamu
selagi kau masih ku sayang
biar apa pun
yang memisahkan
namun kau tetap ku rindui....


Ya Allah sampai bila harus aku tanggung kerinduan ini... izinkanlah untuk aku mengecap erti bahagia.

Mahar cinta - Devotess

Andainya dapat engkau mendengarkan
Suara dihati melagukan rindu
Kiranya engkau mampu mentafsirkan
Setiapkan bait kata-kata yang terucap

Pasti dirimu kan memahami
Harapan kasih yang terbina
Sekian lamanya disudut hatiku
Hanyalah untukmu

Bukanlah aku sengaja
Melindungi rasa di jiwa
Namun bimbang diri kan terleka
Hanyut dibuai angan dan mimpi indah
Hingga terabai segala cita
Sedang khayalan tak menjanjikan
Segunung kebahagiaan
Sebagai mahar hantaran

Apakah mungkin engkau mengerti
Setiap cinta yang dilafazkan
Bukanlah sekadar mainan
Tetapi sebuah janji

Andainya dapat engkau mendengarkan
Suara dihatiku melagukan rindu
Kiranya engkau bisa mentafsirkan
Setiap bait kata-kata yang terungkap

Pasti dirimu dapat melihat
Rahsia kasih yang terpendam
Sekian lama disudut hatiku
Hanyalah untukmu
Selamanya....



....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment