30 November 2009

27 Nov 09

Salam Aidiladha. Errmm hari raya korban hari ni. Ermm aku terfikir dalam hidup aku nih apa pengorbanan yang paling besar yang aku dah buat? Errmm ada. Sangat2 besar... then pengorbanan yang separa besar.. ermmm masih juga ada. Tapi tak yah ceritalah sebab biarlah rahsia.. kikikiki.. pengorbanan kecik2 errmm.. aku let go jerr la apa yang kengkawan aku buat aku kecik hati... ermm tak yah simpan2 dalam hati nanti susah plak.

Lepas solat aidiladha.. aku pi menziarahi pusara arwah ayah. errmm kat sini la jenazah ayah di semadikan pada 30-1-02. Dah 7 tahun ayah pergi tak kembali. Cuma kenang-kenangan jerr yang tinggal tapi biasa membuatkan aku terasa rindu sangat2.

Pagi ni aku breakfast dgn cheese tart sedap tu.. sesemua ni untuk aku sorang jer.. hehhehe.

Sedap tu.. memang heaven dia nyer cheese. Ala senang jerr nak wat cheese tart ni. Buat kulit tart then cream cheese tu putarkan dgn gula sesedap rasa. Maksudnya jangan la manis sangat. Then letak la blueberry skit wat hiasan. Then bakar dalam oven 10 minit dgn suhu 180. Taadaa.. jadi aarr cheese tart. Senang giler kan.. Cuma nak wat kulit tart jerr yang leceh. Kena tekan dalam acuan dia then bako dalam 15minit. Tu jer.. yang lain2 tu easy giler.

Mak suruh aku mask mihun sup. So, lepas aku siap sidai kain, aku pun start le masak sup. Ada ke patut mak aku cakap.. kalo aku masak sup, style lain, tak sama dgn dia, sebab aku tumis dulu, mak nyer stype.. masuk jerr sesemua benda then biarkan mendidih.. errmm sebab tu la suruh aku masak..

ermm saje aarr tu.. pada hal kalo nak masak cara aku pun mak tahu jer... taktik aarr tu tak mo masak. Hehhehe.. ala.. bukan susah pun.. aku layan jerr.. angah prepare sambal kicap. Sebab kalo aku.. ermm jangan harap la aku nak wat mende2 nih. Tak masuk buku... so, aku nyer lunch.. tada..

Nampak cam pucat jer.. sebab semata2 mihun & sup ayam jer. No sambal kicap, no bawang goreng & no cili. Kalo letak pun, aku bukannya makan pun.. membazir jerr. So, moral of the story tak yah letak...

Lepas tu aku layan citer korea. Hehhe.. ermm apa lagi nak wat. Ni la namanya rest. So, layan la.. Tetiba aku terfikir plak, kalo di beri pilihan mana satu aku nak jadi boyfren aku.. hehhe.. agak2 aku pilih sape? Sape yang paling handsome di mata aku? Then, Sape agak2 punya renungan yang bisa membuatkan aku cair..

....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment