29 December 2009

Hard to say i am sorry

hari ni, pagi2 blurr..ermmm kepala tak betul rasa sedih.. tah la.. macam2 fikir pagi tadi.. aarrgghhhh... ce mana nak cakap i am sorry. tolonglah.. how to say i am sorry... ermm memang hard to say i am sorry to the person that i never meet.

today aku wat morning meeting for radio line. ermm keypad nyer issue lom settle lagi. macam2 hal dengan supplier.. masa makin suntuk. pasal keypad ni.. kalo batch yang masuk ni fail, bos aku suruh gie penang trus.. audit company tu.. ermm aku memang suke.. kalo pi penang.. hehhe maknanya terus balik kg le.. ce mana nak siapkan 300 radios before end of febuary. sedangkan today nyer status baru siap 48 radios. slow? weiii agak2 aarr ingat senang cam nak assemble henpon yang ada 1 pcb jerr ke?? banyak proses kena lalui... test bench RF down pulak.. equipment problem. huhuhuhu... mujur ada backup RF lagi sikit.. tapi still lagi tak mencukupi... bila nak ok pun tak tau.. dah le nak test RF paling complecated.. rasa nak nangis jerr.

arrgghhh banyaknya keje.. petang tadi aku meeting dengan planner dan my bos pasal man power. on januari anak buah aku akan bertambah 5 orang. ermm ramai tu.. tu menandakan keje2 berganda banyaknya..

tengah hari tu memang aku merancang nak gie muaz. tah le.. teringat2 kat muaz. tapi petang tu.. aku punya la leka wat report. sedar2 dah 7.10am. percentage nak gie muaz turun 50%. ermm aku hanya mampu merancang.Tuhan yang menentukan. lagi pun badan dah lesu. sampai jerr umah, kak norma ajak aku gie muaz. perrggh percentage tu tetiba naik 100%. lepas mandi2 terus jerr pi muaz. Alhamdulillah tercapai jugak hasrat aku hari ni.

kat muaz kuliah berdasarkan surah at-taubah ayat 20

(Sesunguhnya) orang-orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad pada jalan Allah dengan harta benda dan jiwa mereka adalah lebih besar dan tinggi darjatnya di sisi Allah (daripada orang-orang yang hanya memberi minum orang-orang Haji dan orang yang mema`murkan masjid sahaja) dan mereka itulah orang- orang yang berjaya.

then ustaz yang bagi kuliah tu membawakan sebuah cerita seorang wanita-muslimat yang bercita-cita untuk bertemu dengan rasulullah saw. Allah makbulkan impiannya. dalam pertemuan tu, dia menghadiahkan selendang atau burdah kepada nabi saw. masa menyampaikan selendang berkenaan, wanita itu memberitahu rasulullah yang selendang yang di beri tu, kainnya murah harganya. tetapi dia yang menjahit sendiri selendang berkenaan. Nabi saw menerima dengan senang hati selendang berkenaan. esoknya, nabi saw memakai selendang tersebut dengan meletakkan diatas bahu. then seorang sahabat melihatnya terus sahaja meminta nabi saw supaya memberikan selendang tu kepada dirinya.. nabi tidak memberi serta merta kepada sahabat berkenaan, tetapi baginda meminta tangguh. Nabi saw, membentangkan dan melipat dengan elok selendang tersebut dan memberikan kepada sahabat berkenaan. sahabat sangat gembira menerima pemberian itu. seorang sahabat yang lain pula yang melihat keadaan itu berkata kepada sahabat berkenaan, 'bukankah engkau lihat nabi saw gembira memakai selendang berkenaan, kenapa kamu meminta daripada baginda?' jawab sahabat berkenaan 'aku inginkan keberkatan daripada rasulullah. semoga selendang ini akan menjadi kain kafanku ketika aku meninggal kelak. akan aku bawa keberkatan ini sehingga akhir hayatku'

then ustaz tu sambung lagi cerita pasal soal2 kehidupan. kesimpulannya.. hargailah orang yang berada di sekeliling kita yang sanggup bersusah untuk diri kita exspecially suami & isteri.

ni aku nyer dinner malam nih. tak de la lapo pun malam ni. tengah hari tadi makan punya la banyak.. thanks king, tetiba jerr muncul.. for the beriani yang sedap. macam superman.. zass dah sampai.. alasannya.. dgn duke kan cepat...

ce mana errkk. tak tahu nak cakap apa.. tak tahu nak buat ce mana.. dah puas fikir tapi king always positive. ke'positive'an king menakutkan aku. sangat2. aku negetive dia positive.. ermm memang la elok sangat... boleh jadi magnet. takut ooooooo. tapi kalo dua2 positive cerita len plak.. senyum makin lebar la king tu..may be lagi haru nanti.. kalo dua2 negetive.. ermm dah tak boleh jadi negetive dah.. sebab dia always positive. bila dia positive aku negetive.. then jadi magnet gak.. adoiiii ce mana nih. agaknya aku kena jadi halimunan... tak nampak.. ok la kot. bagi king always ok jer.. ok jer.. walau tak ok tetap juga ok. bukan dia tak faham tapi buat2 tak faham.. alasannya.. ermm menikmati apa yang ada sekarang.. yang akan datang tu.. belum tahu lagi ce mana.. kalo dah terjadi tu.. baru le pikir. skrg ni.. tak yah pikir2 lagi.. kalau kita tahu natijahnya di masa akan datang, kenapa nak di teruskan? senangnya berbicara. kan ke dah tahu.... or something like... wat pe main dgn api nanti one day akan membakar diri.

ermmm king tak mo namanya king dia kata tak best. ermm nak tuko jadi apa erkk... rasa cam dah seswai sangat2 dah.. dia memang king.. memang seswai la nama tu untuk dia. berjaya menjajah tapi belum dapat menakluk. hahahahah. nak tuko jadi nama apa errkk.. let me think the suitable name for king.. yes! king kong.. cam ok jerr.. hahhahha. rasanya aku tak kena cepuk laju2 kan? kikikiki

....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment