24 January 2010

berjalan sakan

hari ni aku sensorang jerr pi tasik. tapi hari ni, tak macam selalu.. biasanya ramai orang. minggu ni kureng skit. atau aku kah yang awal. ermm may be kot. sebab aku sampai tasik dalam 720am dan 8.15am aku dah on the way nak balik. rasa kejap jer.. ermm sensorang kan.. kalo ngan kak norma sambil bercerita & gelak2 tu yang lama tu. ala.. dah tak jumpe budak kecik tu.. i wish one day akan jumpe lagi budak comei tu..

ni my breakfast. chocolate from king. thanks.boring aarr pagi ni... dah le sensorang kat umah ni.. tak tau nak buat apa dah. semua benda dah siap aku buat.. ogie pi opis. mula aku pun ingat nak pi opis gak.. bukan nak wat keje, tapi nak melepak.. hihihii at least ada gak orang nak aku sakat. tapi malas aarr esok dah nak kena pi opis lagi. wah.. tak sabo nak pi genting... mesti best.. poyo betul.. lambat lagi maaa..

petang tadi dalam pukul 2, ogie ajak aku pi soping. errmm aku layan jer la.. lagi pun tak de apa nak wat kat umah. mula2 pi k4. punya la ramai orang.. tapi tak lama pun kat k4 ada la dalam setengah jam jerr.. then pi jj plak. pun ramai orang.. pesal tah orang ramai2 kat jj nih. ogie nak cari baju kat zizi untuk wat hantaran.. bukan ogie yang sibuk memilih, tapi aku. ogie nyer pilihan, aku tak berkenan sungguh. last2 aku plak yang bukan jadi penasihat, tapi tukang pilih.. sape yang nak bertunang sebenarnya, aku ke ogie? musykil betul.

kat jj aku pi secret recipes. tetiba jerr rasa nak makan chocolate indulgence.masa dok makan tu... aku terpikir, sedap kat mana la chocolate indulgence secret recipes. jom kita check, cake dia cinonet jer.. pulak tu sponge cake jer.. then tambah plak cream. bukan susah pun nak wat cream tu, main ingredient dia, butter & gula yang kaler kuning tu. yang kaler cekelat tu, tambah aarr chocolate skit. tempek2 aarr kat situ.. bagi tinggi. then wat topping, cover semuanya... dah jadi.. bukan susah sangat.. hahahaha ... eksyen giler.. tapi aku jugak beria2 masuk kelas semata2 nak belajar how to make chocolate indulgence. tapi sekali pun tak pernah wat sendiri. ala.. at least aku ada la ilmu ce mana nak wat walau pun ilmu tu tak pernah di praktik. kenapa ya.. may be sebab chocolate indulgence ni, makan sikit ok aarr kalo makan lebih daripada sepotong, tekak rasa tak best sebab banyak sangat cream. moral of the story, tak yah susah2 nak wat, beli jerr sepotong kat secret recipes, habis citer. aku rasa, aku lebih suka chocolate moist kot. apa2 pun tak leh selalu2 tau. high calories okeh!

masa kat jj tu, ada ramai2 orang derma darah. rasa cam nak derma jerr.. apa salahnya.. wat kebajikan pada yang memerlukannya. lagi pun darah o kan boleh derma kat sumer.. kumpulan darah yang baik ati. sebab tu aku pun baik ati gak.. cehhh!!! tapi o hanya boleh terima darah o jer... cerewet la pulak.. ermm sebab tu adik aku cakap aku ni cerewet... alasan okeh!!.. adik beradik aku sumer darah o. ogie cakap, kalo dia derma, aku kena drive balik. aku cakap kalo aku derma gak sape nak drive plak? sebabnya lepas derma darah, mesti rasa nak pitam.. bukan nak lagi.. tapi memang akan pitam. tambah2 plak aku ni low blood pressure. ala.. dah pernah dah derma darah, tu yang tau condition selepas tu. tapi kalo ada sesape bleh drive, ok jer.. apa salahnya.. so, moral of the story, tak jadi arr.. tapi yang penting niat tu ada kan.. kan kan.

aku ngan ogie kat jj sampai pukul 5pm. then sambung plak ke giant. dah 3 dah soping complex. kaki pun dah tak larat dah nak jalan. ramai juge orang kat giant ni.. aku layan jerr si ogie ni nak bersoping mulanya. tapi lepas tu, aku memang tak larat dah nak jalan. last2 aku cakap ngan ogie, pi arr naik atas aku tunggu kat bawah jer.. sambil dok tunggu2 tu, aku pun wat project len, aci tak?. makan kfc. hahahaha... dari tengah hari tadi aku teringin nak makan ayam goreng.
layan blues sensorang sambil makan kfc. pada hal tadi dah makan chocolate indulgence. ermm habis tenaga berjalan.. kena la ganti dengan yang baru.. bagus tak alasan.

dalam pukul 5.45pm baru sampai umah. giler nyer tired. lepas mandi & asar, kononnya nak baring jer.. tapi tertido la pulak. pukul 7 baru terjaga.. tak de la lama sangat tertido. dalam 45minit kot. bagus aarr tido waktu2 nak maghrib. ermm anak sape lah nih. tapi rasa cam ngantok jer lagi... just nak tunggu isya jer.. lepas tu kalo ngantok cam nih, layan jerr mata.. kalo pagi nanti bangun awal.. ermm nasib arr...

masa makan sensorang tadi aku sempat tanya kak norma, dia kat mana dah.. dia cakap baru jerr nak masuk balai berlepas. masa tu dalam pukul 5.45pm. tapi sekarang dah ada kat umah dah, 8.20pm. rasa dekat jerr langkawi tu... ermm meriah aarr umah aku malam nih. cukup anggota kuarga. tapi kalo layan borak ngan kak norma jap lagi.. sure mata terang benderang. al-maklumlah this week jumpe kak norma 3 hari jer...

kak norma tanya aku, apa persamaan antara henpon dengan ampai kain? ada rasa nak belasah tak kak norma dengan soklan nih... soalan yang memberi tekanan mental nak jawab. aku cakap kat kak norma .. ermm malas aarr layan akak.. tah apa2. dapat idea tak betul.. then aku paksa dia bagi tau apa jawapannya.. sebab malas arr nak pikir. jawapan kepada soalan apa persamaan antara henpon dengan ampai kain? adalah, ke-ring ke-ring angkat, ke-ring ke-ring angkat. aku bantai gelak dengar jawapan kak norma. dah agak dah, mesti poyo nyer jawapan dia.. ada.. jerr idea nak memeriahkan umah di malam yang aman damai nih.








....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment