09 January 2010

cerr mana nih

sehari dua ni mata aku 9.30pm jerr dah ngantok. mula tu ingat nak pi melepak dgn budak2 persona kat ampang. dah lama giler tak melepak.. tapi tu arr ngantok loorr.. mata siap tak leh celik time tu.. pukul 10.45 terjaga rasa punya la lama dah aku tido.

pagi ni aku masuk opis. hari ni kedua2 line aku OT. mulai this week semua kena OT. so, aku pun kena la bagi support pada diorang.. menjengukkan muka.. hehehehe. pada hal aku pun ada benda gak nak wat. aku target hari ni aku dapat update & print semua process route bagi product yang aku jaga.. meriah gak opis hari ni.. ramai yang ada.. masing2 dengan tugas tersendiri. esok pun ada yang kena OT. kesian diorang kena keje 7 hari seminggu.. esok... aku malas nak masuk opis.. lalallaaa. dalam sejarah hidup aku, lom pernah lagi keje 7 hari seminggu. kalo kena.. mau aku nangis.. hehhehe atau pun on monday, aku amik cuti.. esok nyer program nak gie jongging..

tengah hari, masa kat opis, kak norma call aku, 'ina, ce mana nak masak kuning cam ina masak tu' alahai.. sedihnya aku dengar.. dah lebih 3 minggu kak norma request. kesiannya... betul2 ngidam cik norma aku nih.. then aku pun, tetiba jadi cikgu masakan tak bertauliah.. hehhehe... lagi pun week day kalo balik keje, aku bukan makan nasi pun kat umah.. makan tah apa2 jerr..

hari ni, ita ngan EB pun ada .. so, meriah aahh gak aaar kat opis aku. kalo tak aku jerr sensorang. kalo aku dok kat line, mana bleh access LN. so, dok kat bilik aku, pasang music kuat2.. hehhehe.

semalam aku bergaduh dengan hazman, bukan bergaduh bertumbuk.. tapi perang mulut. mulut dia nih memang tak de insuran. sesedap rasa nak cakap apa.. then mengata betapa lembabnya line cable aku dengan tak de qualitynya product.

apa lagi.. dan dan tu temperature aku naik.. dari 36*C ke 80*C kot. hamboi hamboi.. bukan aku jerr kena planning pun kena. dia cakap masa dia jadi planning, jaga cable tak de masalah pun project CNR9 jugak.. ok jerr, skrg apa masalahnya masih lagi cable yang sama.. quality tah apa2' lepas dengar dia cakap, temperature aku lagi naik aarr dari 80*C ke 150*C. angin satu badan.. kalo nak blame orang sesedap gigi jer..


then dia tak secure bab ni, dia ungkit plak.. pasal quality.. hehhe memang nak cari pasal dengan aku, weeii tolong skit tau.. setiap kali assemble tak de satu pun cable rejact la.. tak pernah fail in testing or QA reject. 100% in good condition. quality first.

cakap pasal quality, tu nak mengungkit pasal ADNAN nyer cable hari tu la.. nak cakap process & tuko supplier.. pehh.. nak cari salah orang senang jerrr... weeiii semua connector dari amphenol india & hong kong.. tak de masalah. my bos & me check 100% dia nyer connector. semuanya ok. diulangi tak de masalah pun.. condition : ok. nak plug in dgn dia nyer male connector kat ALA pun tak ada masalah. tak de pun sampai nak bengkok2 pin.. yang penting masa nak plug in tu, kena betul okeh!

then mengungkit plak dia bagi list.. tapi kenapa planning tak wat?? heeyy deeyy be profesional ok.. semua project kena offical.. kalo setakat bagi list jerr.. cakap2 mulut, bagi tempoh 2 hari jerr untuk siapkan cable.. banyak ko punya cantik.. ko ingat production line ni.. dok tunggu ko nyer project jerr, tak wat keje len?? haaa??? statment nak menyalahkan planning.. khairi arr tu.. (ex anak buah dia) orang tengah assemble cable lain, dan-dan tu suruh stop semata2 nak siapkan ko nyer cable.. banyak la ko nyer handsome.. ikut schedule la.. orang dah planning siap2 mana bleh main terjah jerr..

bila khairi cakap resourses sekarang tak cukup.. nak mencelah cam tu. lagi pun ikut PRODO aaarr.. then dia cakap 'kalo tak cukup resourse tambah lah.. apa susah..' hamboi hamboi mamat ni nak kena belasah jugak nih.. hey che abang, this monday akan masuk 5 orang operator k.. so, pls wait. ingat kitaorang tak amik kira ke bab2 tu.. nak cari salah orang.. semua benda nak mengungkit.

mujur aku tak ungkit pasal diorang nyer DF. suruh wat cable, tak de DF, tak de part number & tak de drawing... sesenang jerr nak suruh orang assemble just bagi model & quantity. ingat dia nyer drawing boleh datang dalam mimpi??

last-last masa mamat ni nak blah, ita plak menambah.. 'tu la.. ko cakap ngan khairi wat per.. cerr cakap dgn line engineer, baru ko tahu' aku tau dia tak puas ati.. tapi biar aarr.. jangan nak wat statment sesedap rasa dan nak menyalahkan orang lain.. kalo production tak wat.. ermm ko assemble le sendiri.. ko kan hebat, bagus.. dan bla bla yang best n terrrbaik tu.. jangan assemble jerr tau.. material beli sendiri okeh! sesemua test ke apa ker.. routing create sendiri, DF, measurement report ko wat aarr. cari arr resourses ko.. yang ko cakap jerr.. dan-dan tu... cable ko siap.. equipment kat line aku, tak per.. aku kasi loan, tapi kalo time tu, anak buah aku nak guna, ko kena pulangkan on the dot.. ko wat tau.. then aku tabik spring. toing toing toing...

memang la aku protect anak buah aku.. sebabnya.. diaorang keje bertungkus lumus.. OT sampai pukul 9pm setiap hari. weekend sabtu & ahad pun datang keje. keje sampai pukul 4 plak tu. kekadang sampai pukul 6pm. public holiday pun keje.. apa ingat tak penat ke? tak letih? memang la company bayo OT. tapi masa diaorang dengan family yang diorang korbankan semata2 menjalankan tugas tu lebih mahal dari OT yang company bayo okeh!... so, belajarlah menghargai & pls think it. ko pun ada family kan??

bila aku pi menyiasat jadi CIA jap kenapa tetiba hazman datang serang khairi pasal cable, sebenarnya dia baru lepas meeting dgn management. masa meeting tu dia kena tembak. ermm patut pun.. menyalurkan rasa tak puas ati kat khairi dan aku. tapi last2 dia gak bengang sendiri..weeii ni blog aku okeh.. aku nak tulis apa.. ikut suke aku. yang ko rajin nak baca tu pehal??? aku tak suruh pun? never!. aku tak bagi pun aku nyer url.. ko yang cari sendiri kan???.. ko yang nak tahu sangat kan, apa yang berlaku dalam hidup aku.. tu ko nyer pasal la.. errmm tak yah la sibuk2... blog ni or my diari ni.. aku punya okeh!.. aku bleh jerr, wat invite reader.. tapi untuk apa?? aku bukan wat blog ni just untuk someone or sometwo even for somethree jerr boleh baca khusus. tapi aku wat untuk aku. di ulangi untuk diri aku sendiri. for myself okeh!. then aku nyer suke aarrr... its mine. tak de kena mengena dengan sesapa. aku tak suruh ko follow then tak suruh pun ko kecoh bagi tahu someone or sometwo even somethree .. apa yang aku tulis.. sebabnya satu dunia boleh open aku nyer blog. tak yah nak kecoh pun... may be aku rasa ko kena pi training kot.. untuk memahami fungsi2 blog.. apa itu blog, kenapa orang tulis blog or yang sewaktu dengannya.. kan kan kan. why not..
toothpastefordinner.com
naper aku hangin nih... hahhahaa.. tu aarr cari lagi pasal dengan aku.. aku tak kaco orang, orang jangan kaco aku okeh. so deal.petang tu.. tepat pukul 4.30pm, semua process route aku siap di update & print serta siap signature lagi. semua settle untuk cable & TRC5100. so, mission complete.
ni hanya process route untuk cable sahaja. semuanya ada 63 keping so, moral of the story cable yang di assemble kat production line ada 63 type. walau sama model tapi different length.

peerrgghh banyak giler.. tak sangka betul aku.. kalo tak.. tak perasan sangat sebab sama model. bila tengok routing dia.. baru tau exactly berapa.. 63.. ermm not bad. kalo cable CA2 dan CA3 masuk.. tambah lagi 20 model yang dia nyer length lom confirm. errmm satu lagi untuk Serbia nyer cable lagi ganas.. panjang giler.. paling pendek pun 50m. 100 & 150m pun ada. giler nyer berat tu.. ce mana pk tools nak assemble then nak potong cable yang panjang2 tu. tak per.. nanti kalo project tu confirm, baru pikir. kalo aku tension jerr, boleh jerut leher ngan cable jerr.. ermm ada brani??

teringat plak bergaduh dengan hazman. memang berbaloi.. hahhaha. 63.. tu.. untuk yang radio TRC aku tak amik pic plak.. sebab tak de la banyak sangat.. ada dalam 25 keping jerr.. tapi kalo campo dua2 nih lenguh tangan nak sign.

petang tu balik keje aku ngan ita pi merayap kat wangsa walk. ni le 1st time aku gie. padahal bukan jauh sangat pun. just area2 k4 jerr.. sajerr jerr.. aku teman ita. dia nak beli cake untuk birthday hubby dia. so, aku pun menyibuk.. hehehhe bukan menyibuk maa.. teman ita okey... niat suci murni aku, jangan di salah ertikan..
dalam dok menyibuk tu.. sementara ita dok pilih cake apa yang seswai.. aku dah ngap ni..hehhehe.. lambat sangat nak pilih.. kejap2 yang nih, kejap2 yang tu.. last2 dia pilih chocolate strawberry. aku jugak yang senang jerr nak pilih..


eeerrmm alasan untuk aku tak panjangkan cerita yang memeningkan otak aku. kebetulan.. aku nampak zahari dok atas bumbung tepi tingkap bilik aku sebab nak repair bumbung orang sebelah. tak semena2 dapat idea.. pintu bilik aku ni, zahari lom ganti lagi. tapi tak mustahak pun sebab bukan rosak apa pun.. sajerr jerr dia gatal2 nak tuko.. biar aarr dia.. dah rumah dia kan... lagi pun tak de kena mengena dengan plug. sebab plug betul2 kat tepi meja study ni.. siap aku request lagi kat zahari.. wat kat situ.. zahari pun ok jerr... adakah ni di kira bohong sunat?? ermm bleh ke?? tapi siyes.. mamat ni.. rimas giler aku.. tolong la.. pls pls..

lepas jerr aku off, terus aku lari bilik kak norma.. then citer pasal mamat nih.. tensi tensi.. ni dok pikir ce mana nak bagi alasan tak mo kuar dgn dia esok ni.. aarrgghhh.. bosan betul.. spoil betul mood aku.. aku jumpe mamat ni dua kali jerr.. 1st time bila mamat ni nak jumpe aku, then kak norma yang beria2. berat hati aku jumpe dia. jmpe kat jj jerr. kak norma tak kenal pun dia ni.. lagi pun aku tak interested nak jumpe. jumpe kejap jerr then aku balik. bosan. kali kedua dia nak jumpe aku.. then aku cakap aku nak pi main badminton. pastu sibuk nak ikut. aku peduli apa.. ikut arr.. aku ngan aktiviti aku.. pastu siap pakat2 ngan fendi lagi.. supaya dia nyampah kat kat.. aku.. rupanya lakonan aku ngan fendi tak de dia kisah sangat. pas main badminton, terus balik umah then dia makan kat gerai depan umah aku, pas tu dia balik. lepas pada tu.. banyak kali gak dia ajak aku kuar, tapi pelbagai alasan aku bagi.. malas aarr. siyes aku malas.. tah la.. memboringkan..

topik dia ni.. dah banyak kali dia nak bincang ngan aku.. bukan kali pertama dia desak aku or push aku. banyak kali dah.. tapi aku jerr.. malas nak layan.. sorry arr lom desperete lagi tau.. belum nak pikir apa2 yang mendorong kearah tu.. aku memang tak ske orang paksa aku.. sorry aarr.. esok ni.. kalo aku jumpe, sah sah topik ni jadi hangat.. so, moral of the story, jangan jumpe.. malam ni kena pk alasan yang agak logik..

ni, kalo fendi tau ni.. dia boleh membebel kat aku sejam non stop. bla bla bla.. tah apa2 tah.. macam mak nenek.. membebel cam orang tua2.. itu ini begitu begini.

penat arr pikir malam ni.... mata pun dah ngantok...
....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment