09 April 2010

Its hard to understand

hari ni mahmood lari arr.. malas giler nak wat apa pun.. tapi tak bermakna la melepak. label untuk kak odah siap. thales nyer order dah siap reportnya..

tak faham aarr emran ni.. kebelakangan ni dia dah pelik2. bukan sekejap aku kenal emran. dah dekat 10 tahun dah.. tapi tahun ni dia dah pelik2 dah sket. apakah faktor2 yang mendorong kearah itu? errr middle age crisis kot cam kata fariza. logic gak kan, sebab next year umo dia 40 tahun.

tengah hari tadi aku jumpe fairuz. lebih setahun dah tak jumpe dia. still lagi the sama macam dulu. walau pertemuan yang singkat, tapi banyak cerita yang di kongsi. something yang melibatkan hati dan perasaan ni.. memang sukar untuk di terjemahkan. kekadang membuatkan orang yang tak terlibat melontarkan pelbagai tohmahan. tapi andai diri sendiri yang merasai, dia akan tahu ce mana. cumanya.. jangan terlalu ego menidakkan sebab roda itu bulat. may be today not your time but we dont know next week.

fairuz sendiri pun mengakui yang dia sendiri pun tak paham. dia dah cuba avoid, tapi tak berhasil. aku kenal fairuz dah lebih 2 tahun. aku faham sesetengahnya.. tapi tak boleh memahami keseluruhannya. bukan sebab aku blur.. tapi logic fikiran aku sukar untuk menerima. kira cam tu jugak la orang lain kan.. so, jangan arr sewenang2nya judge. aku cuba nak memahami, tapi aku pun tak boleh nak selami. tu aarr sebab aku adalah third party. tapi aku tak boleh nak salahkan dia totally. aku masih boleh bertoleransi.

aku taw ada orang2 yang tak boleh nak bertoleransi sebab belum apa2 dia dah menolak 100%. sebab belum apa2 dah cakap no plus hujah2 dia. base on apa yang terlintas di kepala dia. aku pun kekadang cam tu. but its not fair. sebab kekadang someone baru jerr nak share then kena tembak ngan machine-gun. terus orang yang nak share terbantut. next time dia pun malas nak share lagi. sumtimes bila dia share, kita tak selami. kita tak bawa diri kita kedalam diri dia.. kita letakkan diluar.. tu yang menyebabkan masej tu tak sampai. sebab tu ada peribahasa berat mata memandang, lagi berat bahu yang memikul. cam tu arr lebih kurang.

kekadang double meaning akan berlaku. kekadang sukar untuk meluahkan apa yang terpendam. kekadang tak tahu perkataan yang seswai yang harus di gunakan. kekadang sukar untuk memahami maksud yang tersirat dan tersurat. but, if we in the same shoes, its not too hard to understand.

memang susah nak meletakkan tempat kita di tempat seseorang tu.. sebab kita tak boleh merasai apa yang dia rasa. may be kita boleh imagine jer.. kononnya macam sama.. tapi memang tak boleh sama. kekadang kita rasa kita dapat menyelami perasaan orang lain.. maybe sampai 70% jerr kot. tak de sape yang mampu mencapai lebih daripada tu.. may be. kekadang cuma kebetulan. tapi kebetulan tu.. tak semestinya sama. sebab bila kebetulan.. maknanya dia tak menghayati. accidentally jerr kan...

wah berat topik aku malam ni..

cadangnya tadi nak g kem sg besi sebab nak tgok diorang men badminton. tapi malas la plak sebab kena berkumpul kat masjid depan gate kem on 7.30pm. dah la ujan, sure jammed. pulak tu rasa malas la pulak nak drive.

aku layan citer ni malam ni. biar la.. walau dah basi.. boleh la.. layannnn.
ni my dinner sebab orang malas nak masak apa. semuanya instant jer.. mulanya tak lapo sebab masa farewell party tadi dah makan dah. tapi sebab layan citer nih terus lapo la plak. mujur arr ada yang instant nih.. kenyang jugak malam nih. hehehehe..
aarrgghhh pening kepala aku nih.. saje jerr nak pressure. tapi tak perr.. anyway.. ada gak orang yang nak amik berat pasal aku nih. think positive.

I'll be loving you forever - Kai

I'll be loving you forever
Deep inside my heart
You'll leave me never
Even if you took my heart
And tore it apart
I would love you still forever

You are the sun
You are my life
And you're the last thing on my mind
Before I go to sleep at night
You're always round
When I'm in need
When trouble's on my mind
You put my soul at ease
There is no one in this world
Who can love me like you do
So many reasons that I
Wanna spend forever with you

I'll be loving you forever
Deep inside my heart you'll leave me never
Even if you took my heart
And tore it apart
I would love you still forever

We've had our fun
And we've made mistakes
But who'd have guessed
That along that road
We'd learn to give and take
It's so much more
Than I could have dreamed (I could have dreamed)
You make loving you
So easy for me
There is no one in this world
Who can love me like you do
That is the reason that I
Wanna share forever with you

I'll be loving you forever
Deep inside my heart you'll leave me never
Even if you took my heart
And tore it apart
I would love you still forever

And girl I pray you'll leave me never
'Cause this is a world where lovers often go astray
But if we love each other?
We won't go won't go that way
So put your doubts aside
Do what it takes that make it rite
'Cause I'll love you
Forever
No one can tear us apart

I'll be loving you forever
Deep inside my heart you'll leave me never
Even if you took my heart
And tore it apart
I would love you










....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment