07 April 2010

when i fall in love

masa g sirim n balik ada polis.. mujur aku dah tak merempit dah kat kesas. maintain lorong tengah dgn kelajuan 80km/j jerr.. rajin aarr polis ni.. dok tengah2 panas cenggitu. balik opis, PMO bagi tau aku ada new cable nak kena assemble. banyaknya...pagi tadi dah meeting cable dah.

balik dari sirim tadi, hujan renyai2.. pesal aku nih.. cam poyo jerr.. banyak aarr dalam kepala aku ni.. macam2 hal. tapi aku rasa.. its a time. time to think seriously.

seminggu dua ni aku rasa macam nak gi satu tempat. tempat yang sentiasa aku rindui. mudah2an aku di beri kesempatan. semoga tercapai hasrat aku yang satu ni. amin..

balik dari opis aku g klinik. check la mana2 yang patut. alhamdulillah my blood dah normal. dah naik ke 110/70. tapi kenapa masih pening? sebenarnya apa yang menyebabkan aku pening??? bila aku bagi tau doktor yang aku ni demam waktu malam.. then dia cakap sebab aku demam la aku pening. siang2 ada demam jugak, tapi sebab aktif so, demam tak rasa sangat.. pening tu sebab demam. tu jerr la.. dan aku dah agak dah... sebab tu aku malas g klinik. mendapat jawapan yang aku dah tau. kalo macam ni lagi seminggu baru nak wat blood test. aku ingat terang lagi jelas bila doctor tanya aku,

doc : keje sebagai apa?
aku : engineer
doc : dulu belajar amik mechanical?
aku : aaahh (teka betul tu)
doc : buat apa?
aku : manufacturing
doc : walau pun pejuang hak asasi marah, tapi sy still tak suka orang perempuan amik engineering (doktor ni laki okeh). anak sedara sy pun buat mechanical. kalo anak saya, sy memang tak bagi dia ambil engineering.
aku : (diam sambil senyum sedekah jerr kat doc tu. speechless. tak tau nak cakap apa..)

bila ingat2 balik the conversation, rasa macam nak pinjam perkataan eb jer.. cocois coiscois cocois cois cois. kalo la aku cakap cam tu masa jumpe doktor tadi, sah dia kata aku tak betul... hahahhaha..

doktor bagi aku yang ni.. loorr kalo nak bagi ni.. kat umah pun ada banyak dah.. ada 3 papan aku nyer.. yang kak norma nyer lagi.. perrghh banyak.. sama jerr lebih kurang macam panadol gak.. confirm aku tak telan walau sebiji pun.. carinox aku pun ada lagi 2 papan.

pastu yang ni, vit c. giant nyer vitamin. beso giler. 1st time dapat yang beso cenggini. pelik aarr, pantai mana cover vitamin. tak perr aarr orang dah bagi.. amik jerr.. pastu siap pesan kalo vit c ni dah abis, bleh datang amik lagi.. ni yang best ni.. sebab vit c boleh di habiskan.. no problem.

hope aku lebih berani. berani menghadapi segalanya mungkin

"Dalam setiap diri manusia ada 'hero' yang akan melindungi kita di saat kita hampir jatuh. asalkan kita percaya, kita mampu lakukan."

Hero - Mariah Carey

There's a hero
If you look inside your heart
You don't have to be afraid
Of what you are

There's an answer
If you reach into your soul
And the sorrow that you know
Will melt away

And then a hero comes along
With the strength to carry on
And you cast your fears aside
And you know you can survive

So when you feel like hope is gone
Look inside you and be strong
And you'll finally see the truth
That a hero lies in you

It's a long road
And you face the world alone
No one reaches out a hand
For you to hold

You can find love
If you search within yourself
And the emptiness you felt
Will disappear

And then a hero comes along
With the strength to carry on
And you cast your fears aside
And you know you can survive

So when you feel like hope is gone
Look inside you and be strong
And you finally see the truth
That a hero lies in you

Oh ho, Lord knows
Dreams are hard to follow
But don't let anyone
Tear them away, hey yea

Hold on
There will be tomorrow
In time, you find the way, hey

Then a hero comes along
With the strength to carry on
And you cast your fears aside
And you know you can survive

So when you feel like hope is gone
Look inside you and be strong
And you finally see the truth
That a hero lies in you

That a hero lies in you
Mmm, that a hero lies in you









....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment