05 May 2010

yes or no? or?

pagi tadi aku pi hantar mak kat umah pak cu. dia cakap nak jumpe opah kat sana. maka, aku pun pi la hantar mak. kebetulan pak cu ada kat umah. hari ni dia off day.

baru aku perasan yang aku ni memang mudah terkejut. pesal yerr.. tapi memang selalu aku terkejut kalo masa drive, tetiba datang motor entah dari mana. kalo naik kete ngan ita, kalo aku terkejut, ita akan cakap, ina nih, buat terkejut ita la. dia terkejut sebab aku terkejut. masa aku drive balik dari umah pak cu pun aku terkejut gak bila ada tetiba kete cilok dari sebelah kiri. kenapa ya...

aku tak pk pun opah nak cakap pasal hal ni. memang tak terlintas langsung. entah la.. aku tak mengharap apa2 pun tentang sebuah jawapan. sebab aku sendiri tak tahu apa lagi nak pk. masa nak balik tu, opah cakap kat aku cenggini, 'opah tak larang & opah tak suruh, tapi jangan buat keputusan terburu2. apa2 hal telefon pah' aku faham opah maksudkan tentang apa. tapi apakah maknanya itu? malam ni, sure mak & pah discuss hal ni..

on the way balik, my mp3 berkumandang lagu ni. lagu motivasi untuk aku belajar. saat2 aku tak ada kekuatan nak study or nak mengadap buku, lagu ni la menjadi motivasi. hujan pulak tetiba. menyusuk ke kalbu lagu nih..

Bersama - Devotees

Kita pernah bersama

Menempuh onak dan duka

Tidak pernah putus asa

Walau dugaan datang melanda

Dikau pernah bertanya

Bila bahgia akan tiba

Ku berkata bersabarlah

Serahkan saja pada yang ESA

Bila masanya menjelma

Kebahgiaan akan tiba

Namun tidak mungkin ku lupa

Kenangan indah kita bersama

Menempuh onak cabaran

Dan liku hidup yang panjang

Tidak mungkin hidup ini sepi

Selagi ku masih di sini

Kita pernah bersama

Menempuh onak dan duka

Tidak pernah putus asa

Walau dugaan datang melanda

Bila masanya menjelma

Kebahgiaan akan tiba

Namun tidak mungkin ku lupa

Kenangan indah kita bersama

Menempuh onak cabaran

Dan liku hidup yang panjang

Tidak mungkin hidup ini sepi

Selagi ku masih di sini

Kini terungkai sudah

kisah hidup kita

Berbekal taat dan sabar

Pastikan berjaya




semalam abang k tepon. tapi masa tu aku masih dalam plane lagi. masa aku on henpon, ada miskol dari abang k. dia nak tanya khabar adik dia. tak pasal2 aku kena bebel. then tengah hari ni dia check semula.


Abg K: hai... dah masuk keje ke ?

aku: hi, baru je sampai opis ni. 10 minit

Abg K: dah pegi hospital ....dah chek?

aku: lom, malas la..ok jer..

Abg K: apasal belum

Abg K: nak tunggu cedera parah baru nak pegi?..

aku: tanak aarr cedera parah.. cam kronik jer

aku: tak wat appointment ngan doc

Abg K: kang tampar laju2 kang...nak ?

aku: tanak, sakit

aku: ganas aarr abng skrg

Abg K: dengan adik kena ajar ganas2 ..

Abg K: GGEEERRRRRRR..........

aku: perrgh


sayanggg abang k.

mula2 sekali aku masuk opis, aku tengok email. banyak giler tu ada 110 email yang aku lom baca. banyak giler tu.. lepas tu aku panggil eb, meeting. aku suruh dia update apa2 yang perlu untuk morroco. alhamdulillah radio dah complete 300 tapi atr baru 268. hope dapat di siapkan dalam this week.

then turn khairi pulak. update aku yang blur ni. semuanya pasal cable. khairi citer kat aku last 2 week we lost 34m axon cable, coz sumbody potong salah length. dengan length yang banyak tu, tak leh nak wat mende. perrggghh.. banyaknya waste. harga axon cable eur12.80/m. khairi bg tahu kecoh aarr, mujur aku tak ada, kalo tak aku hangin. hahahha..

hazem plak cari aku suruh update routing. summary of cable yang line aku dok assemble hari2 ada 96 type. mak oooiii banyak giler.. semuanya active product. biasa tak berapa nak perasan sebab kekadang 5 model jerr sebulan.pastu tuko plak model lain. banyak rupanya.. hahhaha

masa break pukul 4, aku melepak kat tempat ita sambil makan roti. lapo. my boss join sekali. dok citer2 pasal kete. ita dok surfing honda city. then yang tumpang sekaki, eb, fendi dan firdaus. firdaus tanya megat, berapa dia tolak harrier? then my boss jawab tak larat le nak tolak. hahahha

balik keje lapo giler.. mana taknya, aku makan nasi dalam 11.30am, pukul 4pm makan seketul roti. milo secawan. tu jerr la..

ni my dinner. 630pm aku sampai umah, pukul 7pm dah boleh makan. namanya makanan segera. hihiihihi.. penne + olive oil + button mushroom + onion + beef + chilli + tomato, basil & garlic pasta souce + cheese. ni la hasilnya.
mak balik may be on saturday or sunday, depand on pah. kalau dia nak ikut mak balik or tak.

teringat semalam masa aku bagi macaroni kat mak, kak norma tanya mak, 'makan ke?' mak jawab 'makan', then dia nak kasi opah sebungkus sebab ada dua. kak norma tanya la.. 'opah pun makan? mak cik masak macam mana' then mak pun cakap kat kak norma ce mana dia masak macaroni. hehehe aku menambah cenggini 'apa la kak, opah pun makan, kelass gitu' then kak norma cakap.. 'akak nak makan nasi jugak, akak orang kampung' hahhaha.

malam ni tak gie main badminton. tak larat. aku nak tido awal. nak solat & tido jer.. sebelum tu, nak bagi tahu satu dunia ni.., i miss king.

gudnite





....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment