26 July 2010

aku memang sedih

hari ni cam biasa.. bz kat opish dengan perkara yang sangat2 urgent sekarang ni..

pesal tah.. masih ujan kat opish. aku pun kekadang tak tahu sebab apa.. tapi just rasa sedih. sedih... kekadang pk jugak sebab apa aku sedih... semuanya as usual jerr.. tak ada apa2 yang berubah.. may be sebab kecik ati jerr kot. murah betul dengan air mata..

lunch ngan king hari ni, masih lagi rasa sedih. sebenarnya aku ni sedih pasal apa pun aku tak tau.. memang poyo.. sebenarnya.. semuanya same as usual. tak de mende pun yang berubah. pelik aarr pelik.. kena wat analysis matrix la gamaknya nih.. baru tau kot apa sebab munasabab aku dok sedih macam ni. kalo tak.. tak akan tahu apa puncanya... paling utama yang aku tau.. aku memang sedih.

sesemua ni.. from pak ndak with love
rambutan.. ni aku aarr punya kerja susun tinggi2 sampai macam ni.. sebabnya malas nak bangun amik bekas lain. dah elok2 bersila. sape yang nk amik ganas2 kalo runtuh, susun semula okeh! jangan nak bior jerr.. ni amaran keras dari kerajaan mesia. namanya dengki..
ni duku langsat
labu again. sebenarnya yang last weeknyer pun tak masak apa lagi. semalam kasi pak ngah sebijik ada lagi sebijik. hari ni bertambah lagi.. rezeki jangan ditolak.namanya seperti register kat pejabat pendaftaran adalah kuini. dah masak dah ni...
pulasan.. best2 pulasan.. tak larat nak pulas, potong jerr ngan pisau.

our dinner malam ni
kari ikan. ala.. bukan susah pun nak masak kari cam nih.. masa aku form 1 lagi dah lulus dah masak kari... bukan senang nak dapat approval dari arwah opah yang memang sangat2 cerewet. wahh bangga siooott.. memang arrr hahhaha...

aku ingat lagi masa kecik2 dulu, arwah ayah memang feveret kari. hari2 kalo boleh masak kari. arwah opah memang la layan sebab anak laki sorang kannnn... kalo nak masak kari, mana boleh guna serbuk kari macam sekarang nih.. memang tak approved dek sirim. segala rempah ratus tu.. kena sediakan sendiri. kena giling tu.... perrgghh kalo suruh aku giling.. errr memang tak pass langsung.. ada lagi ke tak batu giling kat umah, aku pun tatau... ada lagi kot.. sape la nak batu berat2 tu... kesian ooo mak.. kena sediakan rempah2 tu semua... tapi mak expert.. cuma penat aarr .. lagi senang kalo guna serbuk kari chap nuri. sorry to say pada brand yang len2.. hahaha sebab tak sedap then pedas sangat.

errr masa nak cedok masuk dalam pinggan ni, teringat cerita tengah hari tadi. siang ikan tanpa kepala & ekor.. hehhehe. betul2 senang. sebab nanti nak makan, di buang jugak.. bukan boleh makan pun.. cekik nanti.. tak tahu... errr tapi aku pun tak pernah buang jugak.. bukan alasan senang nak makan, tapi sebab kalo ikan tak de kepala & ekor.. rupa dia tak cantik.. hhahha.. penting tu.... tapi agak2 la kalo ikan beso tu... yang potong2 tu mana bleh cenggitu...
ni pulak, kulat goreng. kak norma panggil kulat sisir. sama aarr tu... ni.. che noma la nih.. dia mmg suke bawang.. yang aku pulak suka gak.. suke kais2 bawang ketepi. tapi, dun worry, nanti mpaj akan angkut bawang2 tu ke dalam pinggan dia.. tak membazir kan?

best aarr kuini. sebiji jerr nih aku kupas.

pesal kesedihan tu masih terasa. tak paham betul.. entahlah... eerr aku bukan nangis pun.. cuma air mata jerr yang mengalir tak henti... masuk habuk.. banyak habuk rupanya kat bilik nih... kena panggil cleaner nih supaya bersihkan..

waahh lagu ni la pulak kat muzik.fm (http://www.radiomalaysia.net/zender/93/Muzik-FM.html)

sedih weeii lagi sedih rasanya...

Salam untuk Kekasih - Nadia

Di sebalik kalbu
Yang semakin layu
Terbenam rasa rindu
Terkunci suara hati
Tiada siapa tahu

Dimanakah kasih
Tak seperti dulu
Kata kau sayangkan ku
Benarkah itu

Walau kehadiranku hanyalah sementara
Bukan salahmu sayang kira kau jatuh cinta
Akan ku pergi jauh takkan kembali
Salam maaf permisi
Ku undur diri

Kini ku bersara
Dengan langkah baru
Menyisi luka ini
Kekasih... sekeras aku
Terhiris kerna kamu

Ku tinggalkan cinta
Kisah yang berlalu
Kisah kenangan kita
Hanya kau tahu

Walau kehadiranmu bagaikan menghiasi
Bukan caraku sayang harap engkau mengerti
Pemergianku ini tak ku relai
Salam maaf permisi
Ku undur diri








....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment