07 September 2010

Aku yang penat

10.30am baru aku meninggalkan AU2.. sedih aarr. Bukan sebab nak meninggalkan umah no 25. Tapi sebab memang sedih. Ujan aarrr pagi ni. Ce mana ye.. tah aaarr aku pun tatau.. kekadang kita bisa meluahkan dengan kata2.. tapi kekadang ianya terlalu sukar untuk di ucapkan.. kekadang tu.. biarlah.. faham2 sendiri jerr lahh yer.

Tak kisah la nak paham ce mana pun. Namun hakikatnya ia menyakitkan. Tu namanya.. nak di telan pahit, nak di buang sayang.. cee wah.. peribahasa yang cukup tepat. Bagus aarr orang dulu2 cakap berkias2 cam ni.. tak yah susah2 nak explain.

Alhamdulillah opah dah sihat. Masa aku tepon pagi tadi, ceria jerr. Pak ngah dah bz2 wat persiapan. Macam2 la aktiviti diorang tu.. kenapa yerr aku memang berat nak beraya umah opah on 1 syawal. Dulu masa kecik2 tersangat la best. Tapi sekarang ni.. memang kalo boleh nak beraya kat umah mak.. may be kampung halaman aku kat sini. Walaupun kitaorang tak de sedara mara kat sini, tapi tetap nak beraya kat umah mak. sebab suasana kot. Tak de la meriah apa kat sini. Tapi pepagi lepas solat aidilfitri, boleh ziarah pusara ayah. Then lepas tu nak balik gerik pun tak per.. dah tak kisah dah. Ok jerr...

Tak banyak kereta kat highway. May be awal lagi kot. Atau pun orang dah balik kampong awal becoz of cuti sekolah dah bermula. Maknanya tak lama lagi ramadhan akan meninggalkan kita. Errmm kejap jerr masa berlalu. Moga aku di beri kesempatan untuk bertemu dengan ramadhan yang akan datang.

Mula aku nak exit kat parit buntar jer.. tapi kalo lalu kemunting best sikit. Boleh tengok suasana kampung instead of kelapa sawit. Masa bayo tol, terkejut den ha... tau la tol dah naik.. tapi banyak giler tu naik.. aku bayu 33 henget dari sungai buluh ke kemunting. Biasa aku bayo doploh pat henget jer..

Wah, warna warni umah di cat. Kalo rasa satu umah tu.. dia cat kaler ijau muda dgn putih.. sangat menarik. Jarang orang nak buat.

Aku sampai umah mak dalam 2.30pm. dari AU2, pasang MP3, layan 53 songs, maka sampailah kat umah aku.. selagi tak 53.. maka tak sampai.. wakaka
masuk jerr umah, rasa macam nak pengsan. Lagi bertambah penat aku jadinya.. ni la jadinya kalo adik lelaki umo 19 tahun yang duduk kat umah ni sensorang. Nak tutup mata pun tak leh. Aku memang tak leh hidup. Tak de la bersepah sangat sebenarnya.. tapi aku mmg tak leh aarr kalo cam ni...

Barang2 yang dari kl aku biarkan dulu dok dalam jimmy diam2. Yang tu tak nangis.. aku settlekan yang dalam umah ni dulu ikut kemampuan aku yang penat. Aku dah agak dah mesti teruk nyer kalo tak de mak kat umah nih. Pulak tu, yang balik tu adalah orang yang paling cerewat kat umah ni. So, sendiri mau ingat la. Sempat la kemas dapo, sapu sampah, basuh kain baju kotor dan cuci bilik air.. hasilnya letih tahap gaban. Berganda2 tired.

Untuk berbuke, aku tak larat nak masak apa. Aku hanya masak nasi & ikan untuk kucing jerr.. kesian dia lapo..

ni, ikan abang lim. dah beso kan? rasa kejap jerr.. dah setahun dah ikan nih. dulu masa abang lim beli hanya sebesar jari kelingking jerr...

Ni, menu berbuke aku petang ni. Nasi ayam berempah
Ni, air tebu.

Kalo kak norma tahu aku minum air tebu.. memang la kena bebel 3 hari 3 malam. Sebab dia kata air tebu ni tajam, di takuti akan bertambah teruk lagi keadaan aku.. that why la dia tak bagi aku minum. Tapi biar aarr.. yang tu len cerita. Tapi betul pun tajam air tebu ni.. hasilnya lidah aku pecah2. Tu, sendiri mau ingat. Kalo mudarat yang lain pulak, sendiri tanggung maaaa.

Aku berbuke sensorang jerr.. adik gie kenduri. Maka, layan blues jerr la aku sensorang. Dekat jer dgn umah. Aku pun di jemput. Tapi malas la.. aku tak larat. Malam ni nak sambung wat keje2 umah jer.. kalo boleh tido awal.. aku nak tido sebab esok ada macam2 project nak wat.






....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment