12 September 2010

3 syawal

Semalam, semalaman aku tak leh tido sebabnya sepanjang malam harith muntah2. Malam tadi aku memang tido lambat. Sebab ujan aarr.. macam2 aku pikir.. entah la.. i dun have an answer. Dalam 230am, kebetulan harith tido sebelah aku, muntah. Sampai kepagi dia muntah every 30 minit terjaga sampai la azan subuh. Aku pun tak tido sama . baru jerr nak terlelap, dah bangun. ‘along..harith nak muntah’.. tu jerr la perkataan dari dia... then aku teman dia ke bilik air.. kesian dia.. Lembek betul dia.. pagi ni terus dia demam. Apa taknya semalam excited sangat.

Makan macam2 plak tu..tah apa2 dia makan. Dia mmg tengah berselera makan. Then kat depan dia sedap2 belaka.. that why la.. aku plak.. just cakap ngan dia.. ‘makan jerr la harith.. nanti along masak lagi’ memberi galakkan untuk dia makan. Dia bukan everytime makan.. dia makan bila dia lapo jerr.. tapi bila makan, berselera betul.. Then malam plak ikut abang lim beraya lagi.. masa beraya tu.. kawan abang lim hidangan minuman bergas.. that why la antara sebab munasababnya dia muntah..

Hari ni, aku memang bz masak2 sebab ramai yang nak datang hari ni. Mujur family amirul tak jadi datang. Kalo tak.. mau lagi haru...

Kawan achik datang sekuarga. Siap dengan mak & ayah dia lagi.. then another 2 family kengkawan dia.. kawan aku lagi.. then pak tam & opah dijangka akan tiba juga.

Memang aku tak menag tangan memasak. Mujur la anak pompuan mak ada 3 orang. Boleh la.. tarik napas sikit. Kalo tak mau haru.. siap jerr masak, terus semua orang datang serentak. Mujur kau.. kalo tak maunya pitam... bukan orang yang masak tu pitam tapi orang yang datang tu pitam sebab bau orang yang masak tu.. wakakkaka

Aku masak mee jawa hari ni.. tapi memang tak sempat nak amik gambo. Sebab tersangat la bz.. siap hidangan jer.. baru la aku gi mandi wat kali kedua. Sebabnya bau dah tak serupa orang.

Wat mee jawa ni banyak bahan2nya... tapi kan my mee jawa memang sangat laku. Clean & clear. senang nak cuci periuk. Besar plak periuk tu.. tu yang best.. bila apa yang kita masak habis.. tu tandanya sedap.. kan kan kan.. hahhaha poyo tak hengat...

Then, achik pulak sibuk nak menjamu nasi untuk kawan dia yang dari ipoh tu.. alasannya kalo dia gie umah diorang, sure makan nasi.. so, that why la dia nak menjamu nasi.. kalo dah masak nasi.. maka lagi la bertambah lauk pauknya... mujur tak de sesapa yang minta nasik minyak.. kalo tak.. haru...

Yang aku sempat ambil gambo ni jerr la.. ikan keli panggang.Yang ni tak terdapat di pasaran. Sebab yang terdapat di pasaran tu.. dia bako sampai karbon dia lekat.. then sampai hitam.. memang tak best. tapi yang ni suci lagi murni.. kan kan kan. Kalo panggang cam ni.. memang best sebab rasa manis ikan keli sangat la best.. di cicah pulak dengan air asam.. perrghh memang marbeles.. kalo tak caye.. tanya mak kawan achik sampai request nak tambah ikan keli lagi dengan selambernya.. hahhaha...

Then masak sayur campur. Tapi version mak ala2 lontong.. tapi tak de kuah yang boleh berenang macam lontong tu... kuah sikit2 jerr... then ada ikan pekasam ikan tenggalan yang opah bawak.

Yang ni plak carrot cake. Yang ni, aku dah masak dari semalam.. mak cakap tak yah letak cheese kat atas dia.. nanti masam. Aku ikut jerr cakap big boss. Hahhaha

Yang ni plak aku wat peach pai.Tengok aarr sebab apa rongak? My kazen la.. sangat2 teruja nak makan.. tapi dia tatau nak makan ce mana.. tu yang dia patahkan jerr base dia..

mlaas la nak type resepi.. may be next time le...

dalam ramai2 yang datang tu.. sempat la kawan abang lim datang. 2 orang. Diorang berdua ni.. bantai peach pai tak hengat orang len.. ¾ pai ni.. diorang habiskan .. orang len tu.. tengok jerr.. kesian la plak.. hahhaa.. tak sempat orang len nak mencelah.. that means my peach pai marbeleskan? Hahhaha

Then petang tu, lepas penat2 masak2.. aku gie penang. jenjalan tanpa arah tujuan.. hahhaa.. tak pe.. sebab aku tak drive.. lalala.. memang tak pernah di buat selama ni.. saja nak cari jammed.. aku balik jer.. dekat2 11pm, pak tam dah berangkat ke umah dia.. tinggal opah & syafiq jerr





....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment