05 September 2010

Syukur, akhirnya ketemu


hari ni, pagi2 buta.. dalam ujan renyai2.. kalo tarik selimut memang best, aku plak sibuk bukak kedai dobi. kena clearkan stock2 yang ada.

walaupun sunday, kedai jahit di buke awal pagi hari ni.. sambil2 sembat baju, aku layan citer nih. walau pun basi2 dah.. tapi layan jerr la.. kalo tak, mau ngantok.
di ikuti dengan
dan
habis jerr layan sesemua ni.. teringat plak my roadtax yang lom tampal lagi.. kelam kabut mencari. missing an action. segala tempat aku cari bagai nak giler tapi tak jumpe jugak.. minda aku tak leh recall langsung kat mana aku letak. sebab sejak dari dapat, aku hanya letak kat atas meja nih jer.. aku tak de plak alihkan kemana2. tapi lesap. puas aku geledah my room. masa tu ada terlintas dia jatuh kat celah meja ni.. kalo jatuh memang haru. sebab meja ni build in cabinet. so, memang tersiksa la kalo nak amik.. rupanya memang betul. tu pun berjaya di keluarkan dekat2 nak berbuke puasa. alhamdulillah syukur.. jumpe akhirnya..

tros jerr pi tampal. fobia tu...expired on hari raya rupanya...

dalam2 jiwa kacau memikirkan dimanakah gerangan my roadtax, ni jerr aku masak. menu berbuke yang sangat simple lagi mudah. jiwa kacau arrr

ni, tomyum udang.
masa makan ni, ogie sibuk cari cili. biasa aarr kalo orang yang tak makan pedas masak.. sure tak berapa pedas nyer.. yang ogie ni memang sangat2 kuat pedas. tahap dewa2 nyer pedas. kalo dia kata pedas sikit, jangan laarr nak cuba2. aku pernah kena.. sebab ingat pedas sikit.. tapi.. gilos tak hengat dia nyer pedas. meraung aku time tu..

ni plak kangkung goreng
dan yang ni.. tempe dadu..
comei-comei jerr

hari ni last dapo berasap kat umah ni. esok dah tutup kedai.. tahun depan bila ramadhan tiba.. insya Allah. baru la masak hari2... means aku la tu.. hahahah.. kalo hari2 len, tak de pasainya aku nak masak. masa tu, masak air pun boleh hangit.. tak caya, tengoklah nanti.

ni antara baju2 yang sempat siap hari ni
ada lagi 5 pasang belum siap sembat. yang tu, nanti2 la kot. hahaha. butik dah nak tutup. next year baru buke semula. aku nak start kemas2 barang2 len plak.

akhirnya siap jugak baju yang paling lama ambil masa nak gunting.. 4 jam.. nak jahit pun lama gak.. tapi akhirnya.. sweetkan.. pink.. cam pompuankan?... kalo aku cakap cam ni, king akan wat ayat skema 'inakan pompuan' dah tahu dah... mesti cakap cam tu punya.. tengkiu king for sweet lovely pink.

alhamdulillah opah dah beransur sihat. rupanya mak aku pun wat plan sama macam aku.. hehehe. mujur sama. tak de la susah2 nak explain. tapi mak kata before nak balik tu call dia. takut kalo2 ada perubahan. yang tu, memang no problem

siang, tempat yang paling jauh aku gie.. kat porch jerr la.. bertapa kat dalam umah. then malam plak paling jauh gie masjid. tu la satu2 tempat yang aku gie hari ni..

Aku merinduimu - Devotees

Tidak dapat kugambarkan
Rindu yang lahir dari hati ini
hanya yang mampu tuk kulafazkan
Aku Merinduimu

Terasa amat jauh diri ini
Kerna kau tiada disisi
Bergenang air mataku
bila terkenangkan wajahmu

Ayah ibu
Dari jauh kupohon restu
Doamu titian kejayaanku
Nasihat darimu kuingat selalu
Tersemat di kalbu

Oh Tuhan
Berkatilah ku dalam mencari ilmu
Dengan RedhaMu
Moga kujejaki tempat yang dituju


Biarlah pics berbicara.. mengantikan bait2 perkataan
for







....from kekwa22 with love....

2 comments:

  1. yea..yea..baju dah siap....ermm..mmg terrer aa tukang jaet ni..kain buruk2 leh jadi baju cantik....

    ReplyDelete
  2. uitss..sape kate buruk, cantik apa.. che norma berkenan taw..

    ReplyDelete