25 November 2010

it's begin

before lunch our big boss panggil aku n mr adi. perrgghh kena tembak dengan machine gun... sampai kami berdua tak terkata apa2. giler betoi... panas aaarrr. aku mmg tak paham sangat2 kenapa sumer mende sama, nothing yang different tapi price boleh len2. adakah sesapa yang tuko supplier tanpa pengetahuan aku or update system sendiri2? mungkin tidak.. tapi.. why its happens. aku sampai tatau nak jawab mende.. suprise betol. mr adi pun kelu lidah. aarrgghh aku tak paham.. tak paham...

ade ke tuduh aku update system syok sendiri... weeiii.. memang hangin aku.. sangat2 hangin... ingat aku syok kerr nak update sumer2 tu.. dah le 1st time aku key in.. banyak2 tu.. hilang dari system. bila aku tanya ce mana bleh ilang.. aku plak kena tuduh tak save orr aku sengaja wat citer... tension betol. gile ape nak sabotaj diri sendiri. kalo lupa save 1 ke, 2 ke, 3 ke, 5 ke, file missing boleh tahan lagi kalo sumer lupa save, apa ke hye nyer... sure sumthing wrong sumwhere. kalo aku wat citer.. apa pekdah yang aku dapat?

2nd time aku key in lagi sampai ke weekend taw.. wat semula everything. ingat aku suke ke datang opis on weekend. then aku print semua yang aku key in tu.. lantok le... habis kertas... sat lagi cakap aku wat citer plak kalo tak bukti. pas tu sesenang jerr cakap aku syok sendiri.. weeiiii plssss la... memang tak syok langsung.

bila kuar dari meeting room.. sah sah la bengang sebab kena tembak.. then aku citer kat my boss apa yang berlaku. dia tak agree & dia tak pernah sekali pun bagi apa2 statment. hasilnya he tell mr adi the truth. giler weeiii men tembak cam nih... tapikan as long as mr adi n my boss tahu the real situation, its ok. lagi pun aku tak wat salah. cumanya yang menjadi tanda tanya ce mana system manipulate & wat comparison the data.

ni, bajet canggih le nih...

aku baru jerr nak gie menembak on saturday, dah kena tembak sebelum berjuang... potong stim betul. hari ni.. aku malas nak investigate langsung. mahmood lari. esok aku start bertapa kat depan my desktop.

malam ni, gie muaz.. lama gilerr tak jumpe makcik2 kat sana.. belum beraya lagi dengan diaorang.. cam biasa le, malam jumaat, mesti sangat2 meriah kat sini..

masalah betul aku nih. kekadang aku rasa atau masih lagi tak percaya yang aku ni dah jadi tunang orang. rasa bagaikan mimpi. sebab aku tak plan langsung pun akan bertunang or nak bertunang dengan sesapa.. tak pernah terlintas langsung. tapi Allah punya perancangan tu hebat. sekejap jerr dia mengatur semuanya... hidup dan kehidupan ni.. sangat misteri..

kekadang aku tak paham ce mana le.. sesemua ni happens. ce mana le.. aku ngan enche affa ni.. boleh nak 'gitu2'. apa yerr.. enche affa dah baca2 kat aku nih.. hahhahaa.. mau aku kena cepuk ni.. pelik tapi benar. dah takdir namanya. semuanya perancangan Ilahi. perasaan aku? hanya Allah swt sahaja yang Maha Mengetahui.

weeiii ina, jangan mimpi. wake up.... stop dreaming okeh! segala bukti2 yang jelas lagi nyata.. cerr tengok.. sape tu? sape? tapi kan.. siyesly.. aku memang rasa aku masih bermimpi dan aku masih lagi tak percaya..

Alhamdulillah. hidup aku bertambah meriah dengan bertambahnya insan2 yang menyayangi diri ini. terima kasih dan syukur tak terhingga ke hadrat Ilahi dengan limpah kurniaNya. Semoga kebahagiaan ini berkekalan dan berpanjangan.. selagi hayat di kandung badan.

selain kehadiran enche affa dalam hidup aku.. di tambah pulak dengan si kecik nih.si kecik yang comel lagi manje serta kuat majok ni.. adalah Armand Iskandar. berusia 2 tahun 8 bulan. Si kecik ni, enche affa nyer anak angkat. so, aku engaged jerr ngan enche affa, terus dapat anak. bukan senang tu... jarang terdapat di pasaran.. wakakka.. on the dot jadi mama. instant wweiiii..........
peminat fanatik maher zain nih jangan tak tahu...


kalo tanya si armand ni, 'boleh tak bapak kahwin ngan mama?' jawapan standard dia tanpa was2 tak kira masa dan di mana dia berada adalah.... 'tak boleh! man kahwin ngan mama, bapak share saje' hehehe..


malam semalam, aku teman enche affa gie studio sebab dia nak kena siapkan dia nyer assignmeent. bukan teman sebenarnya.. tapi tengokkan budak kecik ni.. kalo tak de sape yang men dgn dia, maknanya.. bapaknya tak jadi keje apa.. maka tak siap le.. assigmnt bapak nyer.. nanti tak dapat plak maintain 4 flet... kan kan kan..

i love very much this 3 pics.. sooo sweeet. tengkiu yer enche umar sebab shoot gambo nih. sooooo nice.


lagu feveret Armand

Insha Allah - Maher Zain

Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can’t see which way to go
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way

Everytime you commit one more mistake
You feel you can’t repent
And that its way too late
Your’re so confused, wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame

Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way

Turn to Allah
He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don’t let me go astray
You’re the only one that showed me the way,
Showed me the way x2
Insha Allah x3
Insya Allah we’ll find the way


semalam aku tatau kak norma balik pukul berapa. 4 hari lupa jalan pulang. on sabtu ni, dia nak pi kelantan plak. then senin plak di g johor baharu. memang tak sempat aku nak beramas mesra n peluk cium dengan dia la nampak gayanya. esok dah sehari keje. aku pi men paint ball dia g kelantan. elok sangat aarr tu.. umah wat hotel, hotel plak wat umah. sape lagi kalo bukan che norma. hehhehe

“Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yg kita dapat dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada..”





....from kekwa22 with love....

19 comments:

  1. ooo.. dah jadi tunang orang rupenye... izinkan ku mengundur diri..

    ReplyDelete
  2. hehehhe

    undur le.. tapi tengok side mirror n cermin pandan belakang sama...

    ReplyDelete
  3. tak perlu cermin... ada reverse sensor & tgk LCD monitor je...

    ReplyDelete
  4. keseluruhan.. good report & nice pic... I like...

    ReplyDelete
  5. bayo? nnt kire bersih je.. skali bayor

    ReplyDelete
  6. mana boleh.. royalti kena bayo setiap 3 bulan sekali taw.. + dengan 25% bonus

    ReplyDelete
  7. rasenye tiada dalam perbincangan tempoh hari dan pasti sgt sbb sy ada ditempat kejadian...

    ReplyDelete
  8. apa plak... kalo nak ngelat.. banyak plak alasan..

    keputusan adalah muktamat n tiada talian hayat okeh!

    ReplyDelete
  9. comey gambo......sngt2 comey...semoga berbahagia hingga ke akhir hayat...

    ReplyDelete
  10. terima kasih king..

    semoga kita semua berbahagia hingga ke akhir hayat... Ameeenn

    ReplyDelete
  11. terima kasih en.King... sgt hargai..

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah.. pokcik akan sentiasa doakan kalian berdua berbahagia..

    Tahniah ina.. tahniah affa..!!
    ehh silap.. kekwa.. perabu oren@jingga@limau...

    kehkehkeh

    ReplyDelete
  13. "kalo tanya si armand ni, 'boleh tak bapak kahwin ngan mama?' jawapan standard dia tanpa was2 tak kira masa dan di mana dia berada adalah.... 'tak boleh! man kahwin ngan mama, bapak share saje' hehehe.."

    so sweet this statement..!!
    will be more sweet when both of u take care of him soon..!!

    tahniah again..!!

    ReplyDelete
  14. wah kak...da bertunang ek ? tahniah2..moga trus bhagia dunia akhirat...insyaAllah...

    ReplyDelete