16 November 2010

Selamat Hari Lahir

Pagi ni, aku siap2 awal. Pukul 530am dah bangun. Sebabnya target nak sampai kat umah man pukul 630am. Tapi dekat2 650am baru le bergerak kesana. Yang lamanya bukan bersiap tapi dok pikir ce mana nak masukkan barang2 kat dalam kete. Banyak giler. Kalo tak de penumpang kat belakang, tak per.. no hal. Memang tak yah adjust apa2.

Pagi ni, sebelum kuar umah sempat bercerita dengan kak norma. Bila kak norma memulakan tazkirah lepas subuhnya.. ujan aaarrr lebat plak tu.. tengs kak norma

Hari ni special aarrr.. to king, hepi birthday. Semoga di panjangkan umo dan di murahkan rezeki dan segala impian akan menjadi kenyataan.

Selamat Hari Lahir - Saujana

Awan Berarak Ceria
Tiada Titisan Hujan
Pohon Melambai
Tanda Sokongan

Kususuri Perjalanan
Bertemankan Senyuman
Di Hari Lahirmu
Sahabatku

Dedaun Berguguran
Membuktikan Kedewasaan
Walau Tanpa Madah Dan Hadiah
Namun Cukup Bagiku
Sekadar Ucapan

Selamat Hari Lahir
Iringi Doa Kuhulur
Bersyukur KepadaNya
Atas Nikmat Usia

Sahabatku
Usia Yang Tuhan Kurniakan Ini
Dihasilah Ia Dengan Amalan Yang Murni
Semoga Ia Menjadi Temanmu Di Akhirat Nanti
Selamat Hari Lahir

Usiamu Ibarat Mutiara
Tiada Berganti Lagi
Hiaskan Iman Bersulam Taqwa
Agar Sempat Mengucup
Haruman Syurgawi

Sampai jerr umah man.. kena adjust len. Becoz pah n mak wah ada 2 beg lagi semua. Then lepas tu terus le gerak balik kampung.. ho ho ho balik kampung. Hati girang..

Tensen aaaarr bila semua dah jammed. Then tatau nak hala ke mana dari cheras. Mmg la man bagi instruction nak belok mana.. tapi jammed punya la teruk. Pada hal kira awal lagi.. hasilnya.. sementara aku nak masuk plus tu.......... habis aku round 1 kl. Bukan setakat kl, sampai le ke pj sana nu.. masuk sprint/penchala link. Sampai damansara. Then masuk pulak NKVE, baru la sampai PLUS. sampai tu.. memang sampai tapi tu aarr.. round the world. Pulak tu.. sikit2 kena bayo tol. Tapi aku tak e la guna garmin pun.. just tengok sign board jer.. tapi mmg tension.

Aku risau satu jer... pah mmg tak tahan jammed. Sebab berhenti2.. nanti dia muntah. Aku memang serik sangat2 masa jammed n pah muntah2 kat masa gie muo ari tu... kesian dia.. penat oo muntah.. di samping tu... makwah pun bukan sihat lagi.. dia pun kuat pening gak.. sat lagi bila dah sumer fenin.. aku plak yang fenin.. lagi haru...

Aku singgah tapah jer untuk bfast. Angah jerr makan. Aku tengok jerr dia makan. Sebabnya kalo aku makan, sah aku ngantok. Pah pulak beli lemang. Lagipun aku kan ada buat roti semalam. Coffee bread masih ada. So, aku makan le seketul. Kan ke beso seketul tu... tak sangka pah memang minat dngn bread aku. Sebabnya walaupun dah sejuk tapi tetap gebu. Tak sia2 menguli semlam lembek2 tu.. hehhehe... pah siap request aku buat untuk esok. Memang aku tak terbuat. Nak tunggu tepung ni naik lagi.. nak menguli semula lagi.. memang la.. tak sio teman. Banyak lagi hal2 nak wat. Kalo ada BM, no hal.. gud tak alas an aku... hehehhe

Sampai umah dalam pukul 12pm, mak dah siap masak. Memang best. Aku cuma meratah jerr apa yang mak masak. memang marbeles. Tak sempat aku nak amik gambo apa yang mak masak. Heheheh lapo punye pasal. Lepas tu, episode turunkan barang2 dari dalam kete.. terkezut pah.. tengok sumer barang.. lori 1 tan ke persona? Wawawawa pertanyaan yang tak hengat. tapi mak cool jer.. becoz dia dah biasa dah dengan pemandangan cam nih.. hehhe.

Mak bagi laporan yang ikan abang lim mati dua hari lepas. Terkezut aku.. angah pun ternganga.. nasib tak masuk lalat dalam mulut. dah beso n cantik ikan abang lim tu.. dia nyer spesis yang gold ni mmg cantik dan mahal. Pak tam pun dah booking. Setiap kali aku balik kg, aku le.. yang gie beli cengkerik. Sampaikan kat bilik belakang tu.. rasa macam dalam hutan jer.. becoz of bunyi2 cengkerik bila malam menjelang tiba.. Tatau sebab apa mati.. sakit kot.. tapi tak ada tanda2 sakit.mak jaga dari sebesar jari kelingking sampai la seberat dekat 2kg. Jaga macam baby.. mana le.. dia tak sayang.. pi mana2 pun dok teringat kat ikan. Mak bagi tahu masa dia kol abang lim.. terus jerr abang lim terdiam... tak terkata apa2.

Ikan kelisa tu.. masih ada dalam ice box mak. Mak tak sampai hati nak wat apa2. Nak buang dia sayang n nak tanam dia tak sampai ati. Mak bukan letak dalam plastic pun.. letak dia.. jerr sekor kat partition pintu tu.. dok tergolek sensorang kat situ.. buke jerr pintu ice box, dah nampak.. bikin owang sedih jerr nengok... abang lim menung lama kat depan pintu ice box. Kesian dia.. sumer orang sayang ikan tu.. bukan sebab cantik jerr.. tapi sebab dah bela sejak kecik... dah jatuh chenta dah.. aku pun.. tak sampai ati nak ambik gambo..

Petang dalam pkul 3pm, aku kuar g bandar ngan angah. Nak cari cake untuk esok dan buah2 serta soping. Mulanya aku dah frust dah sebab satu kedai tu.. tutup.. then Alhamdulillah ada satu lagi kedai beroperasi. Al maklom la.. kan ke orang nak raya.. bukan nak tunggu aku jerr g beli cake kat kedai dia.. bukan tak ada kedai len yang jual cake. Tapi aku yang nak cake dari kedai yang pemilik dia malay. Kat pt buntar ni, ada dua kedai jerr yang mmg owner dia malay. Yang non malay plak, ada lagi 2 kedai. Alhamdulillah... ketemu jugak akhirnya..

Dekat pukul 6 baru aku n angah balik. Sumer dah soping dah.. achik plak on the way. Abang lim balik malam ni dan adik memang dah cuti. Satu lagi episode bermula. Kemas umah okeh.. kusi meja serta sofa, memang tak leh kemas lagi becoz kena cukup korum dulu baru boleh angkat. Berat maaaaaa... lagi pun kalo angkat sekarang ni.. esok kalo orang datang.. susah plak.. nak menghidang.. moral of the story, biar jerr dulu..

Malam, aku siapkan sembat baju untuk aku pakai semasa solat aidiadha esok...mujur ada sehelai. Tengkiu aarr nizam.. dapat gak berbaju raya sempena hari raya aidil adha.. len kali bagi lagi yerrr..

Antara mende2 yang aku dah siapkan...


....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment