18 December 2010

Meraikan Raja Sehari

hari ni.. berlangsungnya.. majlis pernikahan achik yang dok bz2 wat persiapan selama ni.. dari awal tahun.. hinggalah ke hujung tahun..

pak cu & mertua pak cu, pak ngah, man & husna serta wahid serta cousin2 aku anak2 mak wah & mak no sampai malam tadi. meriah la umah mak. tapi siyesly rasa kecik aarr rumah..

hari ni, abang lim jadi wali achik. majlis akad nikah berlangsung kat masjid parit tok ngah. ustaz juru nikah ni, memang kelako.. dalam amirol dok ketaq2 tu, dia tanya.. nak wat akad nikah kat sini ke? nak wat tempat len? dia ok jerr.. kalo nak wat kat tempat len?. amirol diam jerr.. al maklom la.. tengah ketaq segala sendi. then ustaz tu cakap.. kalo nak wat kelainan pun ok.. nak gie tepi laut ke.. atas pokok ke.. dia no hal.. hehhee.

tengah ready2 nak salam2 nih

upacara memberi mas kawin
sarung cincin...
ciuman dari suami terchenta

orang kuat nih. wat keje tak berhenti. al maklomlah as a ketua kuarga.
tetiba abang lim peace la plak..

adik boleh termenung la plak..

lupa la nak amik gambo hidangan yang di sediakan untuk tetamu. menunya ialah;
1. ayam masak merah
2. kari daging
3. gulai lemak nangka
4. ikan masin goreng berlada
5. air asam
6. ulam2
7. sambal belacan
8. buah tembikai

yang kelakonya sehari sebelum tu.. abng lim pujuk pah supaya wat sambal belacan. sebabnya sambal belacan pah. plak tu, suruh pah tumbuk dengan lesung batu dia nyer cili.. hamboiiiii.. ingat pah robot ke..

DJ tengah interview mak ngah. dia nak kasi hadiah sebab birthday mak ngah sama ngan tarikh majlis achik. cabutan bertuah untuk hari ni adalah celcom nyer sim card.

edan yang bekerja keras
pak cu.. tetiba nak jadi hulk

wah.. achik tak sabo2 dah nak bersanding
diatas singgahsana raja sehari
gula2 kepada tetamu. saje wat suke2
ni jerr la adik beradik aku.. dah bertambah sorang. jadi le enam orang.. achik.. not available dah.. yang len2 still available. aku? hehehe ada enche affa nak menyirap nih... wakakaka...

Ni plak ngan our opah. see opah nyer tangan.. santai giler...

heheh.. saje jer.. nak poyo2

sebahagian kaum kerabat amirol yang datangni plak, family pak tam. yang tak de ayu & harith jer...
sempena orang yang letak nama achik masa dia lahir 28 tahun yang lampau.

lapo dah nih.. jom makan2

tunggu pengantin jerr nak santap. tak sempat aku nak amik gambo makanan yang aku masak. memang tak teringat langsung. aku wat siakap sweet sour, sayur, butter prawn, ayam goreng berempah & puding kastad serta buah tembikai.. lauk2 len adalah lauk pauk kenduri.
selamat menjamu selera

Pengantin makan cover2lepas makan, posing kat depan barang2 hantaran
Armand datang dgn mak, kak ngah, fahrul, ajim & acu dalam pukul 12.30pm cam tu kot. mujur time tu aku dah siap mandi.. apa taknya .. sepanjang hari aku dok kat dapo masak hidangan pengantin. mujur mak tam membantu. kalo tak.. memang la lagi lambat. orang dok kalut2 kat luar.. aku dok kalut2 kat dapo.

tengok jerr muke aku, terus jerr muke armand jadi sayu n sedih. terus jerr minta pelok. kesian dia.. kena tinggal ngan mama dia kat ipoh. then lepas tu dah tak leh berenggang dari dia. dia takut kena tinggal lagi. dia nak tinggal ngan aku.. tapi aku plak bz. nanti tak leh wat keje.. mujur diaorang ajak gie jalan2.. baru le.. dia nak ikut..

kek sedia untuk di potong
aktiviti membuka hadiahgrand prize
yang tak de kat sini ialah peti sejuk. kengkawan opis achik kasi.. ada kat ipoh.

pergh.. rasa nak pengsan.. punya la letih..


....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment