20 February 2011

sindrom malas

pagi ni.. acara bersukaria kat tasik.. hehhee... biasa la.. ramai orang hari ni.. meriah2.

then singgah utm untuk bfast. lama dah tak datang utm. jumpe dr shamsuddin masa kat cafe tadi.

lepas mandikan kan jimmy.. dah tired. sangat2 tired.

menu hari niresepi amik kat sini yerr

ni, aku kopipes jerr

Sumber Resipi CMG (Dapur Tanpa Sempadan)
BAHAN-BAHANNYA :-)

  • 300 g tepung roti (high protein flour)
  • 1 camca besar susu tepung
  • 1 1/2 camca teh bread improver
  • 1/4 camca teh garam halus
  • 50 g gula halus
  • 8 g instant yeast
  • 50 g mentega (mat guna minyak sapi@ghee) - kita guna myk sapi jgk
  • 50 g kismis
  • 1 biji telur*
  • 1/2 camca teh esen vanilla*(*disatukan dan kacau rata)
  • 120 ml air
  • Sedikit mentega untuk disapu atas roti


CARA MEMBUATNYA :-)

1. Dalam satu bekas, satukan semua bahan diatas kecuali mentega dan juga mentega untuk disapu atas roti. Gaul rata hingga menjadi doh. Tambah mentega (50g) dan terus menguli hingga mendapat dok yang lembut, kenyal dan anjal. Bulat2kan dan letak dalam bekas, tutup dengan plastik dan biar 45 minit hingga kembang. KAEDAH LAIN :- Masukkan semua bahan diatas kecuali mentega untuk disapu ke dalam "breadmaker", pilih setting untuk doh dan tekan "ON". Biar hingga siap.
2. Keluarkan doh dari bekas. Tumbuh sedikit dan bagi kepada 10 bahagian, kurang lebih 64g setiap bahagian. Bulat2 kan dan letak dalam bekas (mat guna muffin cup saiz besar)...atau susun dalam loyang yang telah disapu mentega. Buat hingga siap.\
3. Biarkan 30 - 35 minit hingga doh naik. Bakar dalam oven pada suhu 190C selamat 15 - 20 minit atau hingga peerang. Keluarkan roti dari oven dan sapu permukaan roti dengan mentega. Biar sejuk dan hidangkan..... Selamat mencuba...

best makan masa suam2 gitu...

layan citer nih.. best gak. citer pasal banduan oppss silap.. patient. hehehe sebabnya si de caprio ni selalu tersyasul antara prisoner & patient. hehhee
dah tua dah de caprio ni.. dah tak comei cam dulu2.. citer ni.. membuatkan aku nak tahu nak tahu n nak tahu..

aarrggghhh pesal la rasa malas sangat ni....

tadi masa kat tasik masa dok melompat2..... nizam bawakan lagu ni.. utk sessi terakhir.. sedap jerr lagu ni dan step2..

lagu ni 1st time aku dengar.. tapi sedap jerr

Orang Bilang - Wali

kamu bilang padaku bahwa kamu benar sayang
kau bilang aku, kau akan selalu sayang
dan kamu bilang "aku cinta kamu, sayang"
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
kamu bilang padaku bahwa kamu benar cinta
kau bilang aku, kau akan selalu cinta
dan kamu bilang "aku sayang kamu, cinta"

tapi orang bilang katanya kamu gak sayang
orang bilang katanya kamu gak cinta
orang bilang tentang kamu, orang bilang

sekarang kamu bilang bahwa kamu paling sayang
sekarang bilang bahwa kamu paling cinta
sekarang bilang "aku siap mati, sayang"

kamu bilang padaku bahwa kamu benar sayang
kau bilang aku, kau akan selalu sayang
dan kamu bilang "aku cinta kamu, sayang"

kamu bilang padaku bahwa kamu benar cinta
kau bilang aku, kau akan selalu cinta
dan kamu bilang "aku sayang kamu, cinta




....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment