29 March 2011

salju di danau rindu

awal aku bangun hari ni.. al maklum la semalam dah terlebih2 tido. alhamdulillah, hari ni sakit kepala aku berkurangan.

sorry yerr.. pagi2 lagi dah kena marah. tak sengaja. bukan marah sebenarnya. cuma bercerita dengan begitu emosional. dah lama dah rasanya tak bercerita cam tu.. rasa macam bertahun2 dah. sorry yerr...

visit hari ni pun.. berjaya dengan jayanya...

malam ni aku wat roti putih, resepinya ambil kat sini yerr

Ingredients
  • 1 cup warm water (110 degrees F/45 degrees C)
  • 3 tablespoons white sugar
  • 1 1/2 teaspoons salt
  • 3 tablespoons vegetable oil
  • 3 cups bread flour
  • 2 1/4 teaspoons active dry yeast

Directions

  1. Place water, sugar, salt, oil, bread flour and yeast into pan of bread machine.
  2. Bake on White Bread setting . Cool on wire racks before slicing.
sementara bread machine aku bekerja keras, aku boleh la wat keje2 aku yang tak siap2 ni.. aku dah setkan bread machine aku tu.. supaya dia bako sekali. malas nak transfer ke oven. sebabnya manyak mende2 aku nak wat. biarkan dia kerja keras sket.. kan kan kan.. keje2 aku ni, tak de sape nak nolong.

sementara nak nunggu roti masak, jom layan jagung... jagung ni, from pak ndak with love. aku cume tukang rebus jerr...

bila bunyik jerr BM.... maka.. masaklah sudah roti aku... jom jom nengok hasilnya. ni aku set light crust jerr... bab potong nipis2 ni memang fail. tak sama beso jadinya.. aarrgghh itu sume tidak penting dong.. yang penting rasanya... dan kegebuannya...

ni, rupe baru kuar dari BM.

yang ni.. tak sabo2 aku nak potong.. gebunya...

sapu ngan tuna mayonese.. makan suam2

sesapa nak wat roti putih cam ni.. resepi ni.. tidak mengecewakan. euummpphh.. best2. lagi best sambil2 melayan citer nih..

malam ni, baru aku sedar yang my external hardisk hanya tinggal lagi 275gig. kena cari backup lagi ni.. err sesapa yang nak sponser hardisk.. sila angkat tangan.

Salju Di Danau Rindu - Mamat

Tak pernah ku kesal
Memilih dirimu
Biarpun pudar kelam masa silam
Bagiku kasih sayang satu anugerah
Tak ternilai olehku

Benarlah katamu hidup penuh pura
Tetapi tidak pada diri ini
Cintaku tulus suci lahir dari hati
Salju di danau rindu

Mengapakah sukar menyakinkan cinta
Yang terbiar layu disirami duka
Sedangkan diriku umpama pengemis
Mengharap kasihmu itu
Izinkanlah aku menyintaimu
Dan sesungguhnya cintaku satu...




....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment