25 April 2011

kuruskan badan dalam masa 30 hari

tajuk hari ni, memang biasa aarr.. lumrah alam bagi bakal2 pengantin tak terkecuali aku le ni... standard aarrr.... tambah2 lagi bila badan dah rasa tak berapa selesa.. errr... bukan gemok yer.. sila jauhi perkataan itu... sebenarnya dah berisi sket... sedap sket bunyiknya.. pada hal maksudnya sama jerr.. hahhaha
ce mana aarr... nak kuruskan badan dalam masa 30 hari, cerr citer kat aku ce mana? buntu dah ni.. masa dah nak time nih... kena beli produk2 nak kuruskan badan ker? errr... no! no! no! baik aku simpan duit untuk gie honeymoon dgn enche affa kan kan kan. angah dah suruh gie haneymoon jejauh sikit. kalo dia nak sponser tak per.. london pun aku sanggup. ni, bagi idea jerr...

bersempena aku nak kurus, ni dinner untuk malam ni... kari kepala ikan

bahannya
1kg kepala ikan merah
2 paket serbuk kari
400g santan segar
3 tangkai daun kari
1 biji bawang besar
3 ulas bawang putih
2cm halia
1 cawan air
1/2 cawan air asam jawa
garam secukup rasa
sedikit minyak untuk menumis

kekdahnya
bersih kepala ikan mengikut kekdah tersendiri. tumbuk lumat bawang2 dan halia. panaskan minyak. tumis bawang dan daun kari sehingga naik bau. larutkan sebuk kari dalam 1/2 cawan air dan masukkan ke dalam tumisan bawang. biar sehingga garing. masukkan baki air, air asam jawa serta santan di ikuti dengan ikan. biarkan sehingga mendidih. then sedia untuk di hidangkan..

bendi tak de kan? aku lupa nak beli, so, abaikan yerr...

dan aku goreng tauge ngan sos tiram

dah masak.. kena le makan kan.. tak kan lepas masak nak tenung jerr .. then terus kenyang.. may be orang len boleh kot.. tapi aku memang tak bleh dgn kekdah tu. abaikan jerr... kalo suruh aku jangan masak pun.. aku tak bleh. kalo orang len sure gembira, tapi aku sure sedey sebab tak leh masak.. no! no! no!. bila makan dengan orang tersayang.. lagi le berselera. heheheh ce mana nih nak kuruskan badan dalam masa 30 hari? ce citer ce cite?

moral of the story, berjaya tak diet aku? memang berjaya.. sebab diet = makan.. memang sangat2 tak bleh blah.. jom makan jom.

aku kena wat slide 5S malam ni. esok nak kena bagi training kat diorang..



....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment