22 June 2011

Alhamdulillah. Impian jadi kenyataan

tengah hari tadi, masa aku menonong jerr menuju ke tempat aku, my bos tanya aku, sama ada dah baca email ke belum? perrghh dapat project baru ke? tapi dia cakap email tu dari HR, pelik pelik.. aku pun, apa lagi, zasssssssss terus jerr check

Alhamdulillah. Syukur kehadrat Ilahi dengan limpah kurniaMU. Alhamdulillah aku terpilih untuk menjadi tetamu MU ya Allah. Alhamdulillah terubat kerinduan kepada Baitullah.

Alhamdulillah kali ni, dah jadi rezeki my boss dan aku ke tanah suci Mekah. Syukur dan gembira yang amat sangat. Inilah saat2 yang aku tunggu selama ini. Inilah yang di katakan rezeki selepas genap sebulan aku bernikah dengan enche affa. sebulan dah yerr... kejap nyerrr... kalo tanya enche affa, dia akan cakap, 'baru kahwin ke? bukan dah lama ke? anak pun dah beso... ' wawawa.. potong stim betul...

Baitullah
Insya-Allah dengan Izin dariMU kitakan ketemu sekali lagi.

Citer sebelum dinner....

before nak kuar ni, aku nak tepon angah, nak wat repot pasal adik kat umah opah sekarang ni.. bila aku cakap jerr... 'mama nak tepon mak ngah lee..' mula dah si armand gelabah. siap duduk dekat2.. last2 dia yang cakap ngan mak ngah gaya cam bergayut mengayat awek. punya la lama bersembang. macam2 isu. al maklum la anak mama ni, ayat power... kenapa cenggitu? cerr pikir? sebab dia takut mak ngah datang ambil mama dia.

bila aku sebut jerr nak tepon mak ndak a.k.a kak norma.. terus jerr.. dia akan cakap, 'mama, mak ndak dah sleep la.. kan dah malam. tak payah le tepon' moral of the story sama jerr ngan mak ngah dia. takut orang ambil mama dia. pastu duduk rapat2 dengan mama dia.. berkepit sebab takut mama dia curik2 tepon mak ndak.. hehehe... kelako betul. ada gak masa2 aku tepon gak walau kena himpit rapat, kalo kak norma tak pick up call, armand akan cakap, 'kan man dah cakap, mak ndak dah tido' atau pun 'mama ni, menyakat man jerr...' tak tahu le.. bila dia akan hilang fobia takut kehilangan mama.
ni, char kuew teaw yang.. eerrr... no komen.. sendiri tengok aaarrr.... dah tahu apa rasanya...

yang ni, plak, marbeles....
ni aksi2 armand iskandar makan sate.

mula2 tengok... ambil feel dulu.. ambil bau..
pas tu, buke mulut dengan keluasan yang mencukupi.
iiiaaayyahhhh.... gigit kuat2.. tarikkk..
ok.. sekali lagi... cam ni plak..eerrmm sedapnya...aitt.. dah abis...
paling kelako, bila habis dah sepinggan, dia dengan selamber nyerr gie mintak kat brother yang tukang kipas sate tu, yang dia nak satu lagi... memang selamber betul... tak yah menggunakan khidmat waiter.. terus jerr gie terjah.. ha... senyum sengih jerr brother tu kasi armand secucuk sate.

moral of the story, satay ke sate aarr? apa2 jerr lah memang marbeles.. errr enche affa nanti2 belanja lagi yerr... nanti nak rasa yang daging nyer plak. sebab tadi daging dah abis... ada le chance nak gie makan satay second round.. hehehe.. baik kan alasan....




....from kekwa22 with love....

“Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yg kita dapat… dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada..”

No comments:

Post a Comment