24 August 2011

new henpon

di sebabkan hari ni, tak kerja lagi, maka enche affa dan aku, bawa armand jenjalan. kesian sangat kat dia. rasanya setiap masa dia cakap kat kami, 'jangan tinggal man lagi' walau pun dia tak menangis langsung masa kat kampung, masa kami call pun dia hepi jerr.. rupanya dia pendam dalam. May be Allah swt tanak kami risau tentang armand kat kampung.

mak, kak ngah, fahrul dan abang azim dah balik semalam. tinggal la kami bertiga jerr.. angah plak demam teruk. kesian kat dia. biasanya kalo dia demam teruk, dia dok kat umah aku. bila aku tak de.. dia dok umah dia la..

kami jenjalan kat mines. sesambil tu, cari henpon untuk enche affa. al maklum la henpon enche affa dah nak kong. masa otw gie mines, armand yang duduk kat seat belakang tetiba menjerit 'subhanallah' punya la kuat. aku pun pandang belakang, ok jerr.. bila tanya 'kenapa armand'? dengan selamber dia jawab, 'pegang tangan' aku ngan enche affa pandang antara satu sama lain sambil tahan gelak. loorrr rupanya enche affa pegang tangan mama dia. ingatkan apa la tadi sampai mejerit subhanallah punya la kuat.

berkenan le yang ni, terus tangkap satu. android. enche affa offer aku supaya tuko gak. tapi, aku malas aarr... boleh guna lagi yang dok ada ni. tak ada masalah. ok la not bad.

nak tengok specs, caba kat sini.

ha... ada angry bird.. armand belajar kat sini le...
lepas tu, siang malam pagi petang angry bird. di samping tu.. dok berpeluk jer... dia sangat2 takot kena tinggal lagi.

masa kat soping complex, orang2 mesia ni.. sibuk wat persiapan nak raya. aku plak jadi pelik. maklum la kat mekah, mana ada rasa macam ni. biasa jerrrrr.. tak de la huru hara nak menyambut 1 syawal. yang bz kat sana, orang nak wat umrah. setiap hari semakin ramai orang datang untuk beribadah. kat sini len la plak.. masing2 seronok nak meninggalkan ramadhan. sedih weeiiiii. tapi dah aku bermasyarakat kat sini, kena le terima.. persiapan hari raya untuk kami sekeluarga tak wat apa pun.

baju raya armand, abang lim dah bagi serta pah dia dah beli. so, tak yah la cari untuk armand lagi. sebelum berangkat ari tu, dah soping beberapa helai untuk armand. ok la tu. untuk aku? errmm ada le sehelai. enche affa belum ada lagi.. tapi dia pun wat tak kesah jerr.. tak de mood langsung nak raya. plak tu, masa tido enche affa masih masa tido kat mekah. beza 5 jam. orang tido dia jaga, orang jaga, dia tido..

batuk semakin menjadi2. lagi teruk dari kat mekah. tadi, gie jumpe doktor, dia cakap dah ada kuman kat peparu. banyak la pulak ubat nak kena telan.

esok nak masuk keje semula. keje 2 hari pulak tu.. macam malas jerr. kalo nak cuti, sayang la pulak. bukan nak wat apa pun. bulan ni, hari kerja aku, cuma 7 hari jerr....

hari isnin, enche affa masih berkerja.. tapi ste dah tutup seminggu bermula 29hb. maka, aku ngan armand jerr la kat umah.


....from kekwa22 with love....

“Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yg kita dapat… dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada..”

No comments:

Post a Comment