20 November 2011

@home

weekend ni, aku tak kuar pun dari gate umah. memerap jerrr kat umah. malas nak ke mana2. jadi penunggu umah jer... hanya enche affa dua beranak jerr yang kuar.. sejak dua menjak ni.. rasa malas betul nak ke mana2. kalo bleh dok umah jerr lagi best.

pepagi as a breakfast, jom layan....
errmm sedapnya.

sementara enche affa dan armand gi beriadah kat tasik titiwangsa, aku dok umah, baking cake untuk armand. kalo aku ikut, maknanya semua mende tak jadi.. sebab mesti penat tahap dewa dewi. lepas pada tu, sure satu kerja pun tak jadi... moral of the story, dok jerr diam2 kat umah. kek cokolet le.. apa lagi... nanti nak bawak bekal gie umah wa... dia memang tengah suke kek coklat sekarang ni...

sementara nunggu diorang balik, aku masak untuk our lunch. sure balik nanti lapo.. mula2 macam ni,
cantik betul. enche affa bawak balik dari kenduri semalam. banyak betul... kalo di biarkan memang dok cam ni la dua hari dua malam. tapi bila dah bertukar cam ni,ha.. luak la jugak akhirnya...

ni, daging bako
bersama pencicahnyayang ni plak, sup kambingalhamdulillah, ni, rezeki kami tengah hari ni.

lepas jerr semua bersantapan, masing2 tergolek. kesian betul aku nengok enche affa. penat melayan armand main bola dan kayuh basikal. tak sangka armand kuat kayuh basikal keliling tasik. perrgghhh... mujur la enche affa pun hangkut basikal dia jugak. kalo tak.. mau pengsan.

kalo hari ahad cam ni, teringat aktiviti aku ngan kak norma pepagi minggu. gie senaman kat titiwangsa. errmm tinggal kenangan jerr... esok2 kalo aku larat.. insya allah. wat masa ni, aku mudah pening.. tu yang malas nak wat aktiviti lasak. kalo dah pening.. lagi la pulak, satu apa pun tak menjadi.. baik jangan....


....from kekwa22 with love....

“Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yg kita dapat… dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada..”

No comments:

Post a Comment