28 September 2012

susu ibu terbaik, jangan putus asa

lately ni, aku memang bz. bz sesangat. bz kat opis.. bz kat umah.. pendek kata, sentiasa bz. banyak proposal baru yang nak kena wat. errmm hope banyak le project masuk. kalo ada  project, ada la keje2... tapi aktiviti mmg full la.

errmmm tah la kekadang rasa macam tak cukup masa jer kat opis... tapi tak der la nak stay back.. enche affa datang jerr.. teros.. jerr balik.. errmm'jangan tunggu lama2 kat opis.. wakaka...

 teruk la skrang ni.. semua mende kena wat sendiri. segala macam hal kena wat. kekadang kena wat keje tah apa2 tah.. keje yang tak sepatut nyer.. wat keje macam sampah... jerrr...


errmm sampai bila boleh bertahan yer... errmmm tah aku tak tau.. tapi yang pasti nyer aku, eb dan fendi, dah fadeup giler... sangat2..

errmm kalo dapat offer leter.. cabot jer... errmm offer letter? ala... yang macam ni....
 suasana yang tak meriah dah.. bosan jerr... bosan dengan kerja yang banyak dan tah apa2 termasuk kena wat keje2 orang len. kalo keje yang tah apa2 tapi related to our product, ok lagi la.. boleh sap sap sui. tapi kalo asyik nak wat keje orang jerrrr mana tahan bang....

tah la... dalam bz2 kat opis, aku kena gak pump. sebab nyer sakit kalo tak pump. lagi pun bekalan untuk isyraf.. mestilah mencukupi. kekadang tak cukup gak.. kena top up dengan susu formula.

rasa memang berbaloi sesangat membeli spectra dew 300 ni. memang la mahal tapi sangat berbaloi. insya Allah aku akan berusaha untuk mengepam susu sedaya upaya supaya bekalan untuk isyraf tak terputus.. dan paling penting susu akan keluar berterusan. kalo dulu.. susu sikit.. sedaya upaya makan itu dan ini untuk menambahkan kuantiti susu. alhamdulillah berkat kesabaran dan kkadang ada gak rasa tak sabar.. biasa la.... sekarang ni.. kuantiti susu bertambah. kalo aku makan banyak.. maka banyaklah susu terhasil. kalo aku kurang makan.. maka.. sikit la susu..

orang kata elok pump susu masa dalam pantang sebab time tu susu banyak.. tapi teori ni... aku tak dapat nak praktik. sebabnya sepanjang dalam pantang kalo aku pum, nak dapat 1/2aun susu pun sangat2 payah. mana tak nyer.. nak makan apa semua tak leh.. dok pantang jerr... so, hasil nyer sangat2 la pantang. rasa sedih weii susu tak ada. sangat2 sedih.

time tu makan le sayur kuchai bebanyak.. untuk tambah susu, minum horlick, minum susu dan macam2 wat tapi hasil nyer.. cam tu jerr... frust giler...

tapi sekarang ni.. walau pun usia isyraf nak masuk ke 5 bulan, alhamdulillah susu banyak. sekali pump dapat 3 atau 4 auns. sangat2 seronok lagi happy. kekadang kat opis sehari, aku bleh dapat 9 ke 12 auns dengan syarat, aku mesti makan. makan makanan berkhasiat. sebab tu la rasa macam badan makin naik jerr... heheheh.. tak perr.. tu, belakang kira. yang penting dapat produce susu.kalo nak bandingkan dengan orang lain, mungkin hasil yang dapat aku pump ni... adalah sikit. tapi bagi aku sendiri.. ianya sangat membanggakan. ia nya lebih baik dari dulu...

aku malas nak bandingkan dengan orang lain. yang penting. sebabnya sistem tubuh badan setiap orang tak sama. lagi pun aku tak ambil apa2 supplement or makanan tambahan seperti milk booster ke apa ke yang sewaktu dengan nyer... aku cuma pump 2 hari sekali kat opis dan menyusukan isyraf sepanjang aku kat umah. kalau tak cukup sangat baru aku sediakan susu formula untuk isyraf. isyraf pun dah makin bam bam. dah 8.4kg






....from kekwa22 with love....
“Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yg kita dapat… dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada..”

No comments:

Post a Comment