19 May 2009

kenapa dengan aku nih?

kenapa aku mengalirkan air mata. untuk apa sebenarnya air mata ini tumpah. adakah air mata ini untuk dia atau sebab aku tension sgt2 dengan sikap orang kat office. yang mana satu aku tak pasti. yang aku tahu aku memang tension.

sedihnya.. sangat2 semuanya bercampur2. apa salah aku sebenarnya.. pesal hari ni aku tak boleh kawal sesemuanya. ni le sebab bila semua aku simpan dalam hati.. lama2 aku jugak yang merana. aaarrggghhh. kenapa dengan aku ni..

walau aku nampak macam tabah tapi sebenarnya aku jua lemah. hati aku lembut. mudah terasa. apatah lagi bila orang berkasar dengan aku. tolong la... tak boleh ke cakap elok2. semuanya nak cari salah orang. seronok ke macam tu? perkara yang simple pun di jadikan besar2. aku cuma ikut procedure. tak kan nak register 2 component sampai 2 hari baru nak siap. pulak tu dah siap susah ke nak bagi tahu P# dah ada? yang aku ni tunggu macam ke apa lagi. dah la sangkut kat kerja aku. susah ke nak angkat telephone bagi tahu kat aku yang semua dah register. tak kan sesemua tu kena follow up. then bila aku tanya elok2 siap tinggikan suara.. then cari kesalahan aku pulak. apa hal nih.. aku just nak part number... kecik hati memang tak ingat.. tu aku belum tanya lagi part list yang aku suruh buat pagi tadi. balik jerr kat tempat aku, terus air mata ni mengalir tapi terpaksa aku tahan sebab firdaus datang pulangkan aku nyer pensil. then aku terus balik umah.. apa lagi, banjir aarrr.
kesedihan ni bertambah2 lagi bila aku teringat akan tuduhan yang di lemparkan. lagi la rasa sakit hati. kenapa aku di layan sedemikian rupa. apa salah aku.. kalau dulu bila aku tension, ada jugak aku nak cerita kat somebody, tapi sekarang ni eerrmm Allah maha mengetahui segalanya. bila aku dapat lupakan sesemua bait2 sms yang di beri.. bila.. tolonglah.. Ya Allah.. siapakah 'jantan' dan 'kawan' yang di maksudkan. aku sendiri pun tak tahu. bagaimana dia tahu... kenapa nak mengadakan perkara2 yang tak ada?

tu la sebab aku tension. berganda2 tension aku ni.. bercampur2 dengan kerja banyak sangat2. dengan meeting tak habis2.
today kat office banyak kerja sangat2. sampai pening2 kepala aku mengadap PC. dari pukul 10 sampai 1pm aku mengadap skrin. aku hanya tersedar bila Mr Adi datang tempat aku bagi new quotation utk WIP rack. kalau tak sure terlepas time lunch.

kenapa aku tak rasa happy? macam mana nak kembalikan kegembiraan dalam hidup aku? errmm entahlah.. kenapa sinar tu tetiba jerr hilang. ingatkan lepas pergi holiday aku happy. bila tengok2 balik pics masa kat langkawi pun tak boleh menaikkan rasa happy sebabnya masa aku kat sana pun aku tak happy.

aku tahu kak norma semalam perasan atas perubahan aku. memang betul apa yang di sangkanya. tapi semalam aku demam. seharian kepala berdenyut. sakit sangat2. dari pagi sampai ke malam. tu yang tio awal. tapi di sebalik demam tu kak norma tahu aku bersedih. bila kak norma cakap 'belajarlah lupakan k.a' aku hanya jawab 'entahlah.. susahlah kak..'

aku tak tahu nak buat macam mana, dialah lelaki pertama yang berjaya membuka pintu hati aku selepas segalanya berakhir dan dia juga yang aku sayang. may be aku kena ikut cakap kak norma. tapi degilnya hati aku tetap tak boleh buang ingatan aku padanya. walau pedih dan sakit hati dengan tuduhan yang di lemparkan tapi sukar untuk aku buang perasaan ni. aku tak boleh terima someone sekelip mata dan buang seorang itu sekelip mata. bila aku akan dapat melupakan dirinya.. aku pun tak tahu sebabnya, sebab aku sayang padanya.

pelik sangat2 di dalam kesibukan aku hari ni, ingatan aku tetap pada dia. kenapa aku harus begini Ya Allah. cuma kalau boleh, aku nak tahu juga, adakah dia pun seperti aku atau sebaliknya. Ya Allah bantulah hambaMU ini. Engkaulah maha mengetahui apa yang ada di hati ini.

terfikir juga aku untuk merealisasikan impian dia yang tertera pada sms tu. dah nak sangat kan sesemua tu berlaku. rasa macam nak merealisasikan apa yang di tuduh kepadaku.. tapi untuk apa? untuk puaskan hati aku? tapi gembirakah aku? untuk apa aku nak buat sesemua tu.. tak ada faedah langsung. lagi pun aku bukannya happy pun nak buat sesemua tu.. tapi kalau di ikutkan rasa sakit hati, nak jerr buat sebabnya dah nak sangat sesemua tu berlaku.

aku masih lagi dalam kewarasan akal fikiran. Insya Allah aku masih mampu membezakan yang buruk dan yang baik. aku tahu apa yang aku lakukan.. aku mohon agar Allah sentiasa kurniakan Taufik dan HidayahNya padaku sepanjang masa. supaya aku berada di kalangan hamba-hamba yang di rahmati.
sama ada nak percaya atau tak, terpulanglah.. nak cakap apa pun cakap lah.. sebab aku tahu apa yang aku buat dan Allah maha mengetahui. walau sakit hati dengan tuduhan, tetapi perasaan aku belum lagi terhakis. U always in my heart. always miss u very much. i am sick about that. masih lagi nothing gonna change my love for you.

This song i dedicated just for you
Kasih Belum Termiliki

Telah aku renangi lautan bergelora
Hanya untukku menggenggam kasihmu
Telah ku persembahkan seluruh rona jiwa
Jadi bingkisan semahu kau pinta

Apa lagi perlu aku perkorbankan
Buat membuktikan niat ini akan terzahir ke mata
Apa lagi perlu aku laksanakan
Untuk kau selami dan mengerti kejujuran perasaan

Keperitan rintangan persis mawar berduri
Petanda kasih belum termiliki
Jika ku masih gagal meyakinkan sebuah keikhlasan
Khabarkanlah mana kesilapanku...

apa yang aku boleh cakap hanya eeemmm entahlah.. hanya Allah sahaja yang maha mengetahui kerana Dialah yang mengatur perjalanan hidup ini. Bantulah hambaMU ini..

....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment