19 May 2009

Selamat tinggal pada dunia

semalam aku tido awal. seawal pukul 9.30pm aku dah tido. sebenarnya semalam aku tak sihat. demam. masa kat office kepala berdenyut2. sakit sangat2. tapi aku berlagak cool. ramai yang tegur aku sebab nampak muka pucat. bila pukul 6pm jerr aku terus balik umah. kepala dah tak larat sangat2. balik umah aku mandi & lepak2 kejap. then masak untuk dinner. then aku baring2. sebelum maghrib aku dah makan. then lepas solat kepala aku lagi sakit. tak larat nak buat apa pun. malam tadi masa baring2 kat ruang tamu, aku tertido. kak norma tegur aku.. dia caka.. jangan ingat sangat kat dia tu.. eerrmm may be kak norma ingat aku sentiasa ingat pada dia. eerrmm memang pun tak di nafikan. tapi sekrang ni memang sakit kepala. then aku masuk bilik terus tido.

aku pun tak tahu kenapa aku tak bleh buang ingatan aku pada dia. rasa macam kehidupan aku tak semangat. semuanya rasa boring. entah la.. pesal tah.. pagi ni aku bangun 6am. memang mata aku akan celik automatic tak boleh tido dah. lepas jer solat subuh.. aku terfikir2 apa aku nak buat. nak sambung tido.. oowwhh tak boleh dah.. dah cukup dah waktu tido.. malah terlebih2 lagi. then aku tanya pada diri aku ni.. kenapa aku tak bersemangat. tak de mood nak buat apa pun. kenapa aku jadi macam ni...

kenapa.... sebabnya ermm aku tahu sebabnya... ada kena mengena dengan dia. sebab aku terasa yang amaat sangat dengan kata2nya. dengan perkataan yang di gunakan. sampai ke pagi ni aku masih mengingati perkataan itu. aarrgghhhh.. Ya allah bantulah hambaMU.

sambil taip ni aku dengar IKIM.fm. aku mmg suke dengar IkIM.fm pilihan utama.. pagi ni ustaz zahzan bagi kuliah. dapat ilmu yang berguna pagi ni. kuliah mengenai belajarlah bersyukur.. Alhamdullilah kerana sehingga ke detik ini, aku dapat lagi bernafas di dunia ini. Ya Allah.. tunjukkan aku pada jalan yang lurus. jalan2 yang Engkau redhai.

sebelum tu dengar lagu ni, lagu dari suhaimi. sedap lagu ni.. 1st time aku dengar lagu ni terus aku jatuh suka. tajuknya selamat tinggal dunia. Ya Allah ampunilah dosa2 hambaMu yang hina ini. Mak, ampunilah dosa anakmu ini. kepada yang mengenali diri ini, aku mohon ribuan serta jutaan kemaafkan dari kalian semua di atas kesalahan dan kesilapan serta keterlanjuran yang aku lakukan.

Selamat tinggal pada dunia
Sejahteralah aku di sampingNya
Selamat tinggal pada semua
Semoga berjumpa di sana

Kenangan dan harapan
Jangan dipersiakan
Bakarlah setanggi jiruskan bidara
Pasakkan kesan rindu di pusaraku

Dan cukuplah kematian
Jadi satu pengajaran
Bukan tangisan bukan ratapan
Darimu yang kuharapkan

Tapi lafaz keikhlasan
Doa tulus berpanjangan
Semaikan taqwa leraikan dosa
Oh sayang merantai jua

Duhai insan dengarlah sedarlah
Kembali segera pada redhaNya mohonlah keampunanNya
Kematian ku ini suatu tanda hidupmu hanya sementara...
Lailahaillallah..............



....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment