28 September 2009

18 September 2009- shopping sakan

18hb..

Hari ni aktiviti, shoping sakan... aku, angah n achik serta mak pi penang.. jauh? Mana ada jauh dalam 30 minit dah sampai pacific so, makna kata shoping kat pacific.. la.. dapat aarr beli kasut. Kasut aku, mak & adik. Jadi la.. sebab nak beli kasut adik punya la susah sebabnya dia nyer saiz sangat2 susah.. sebab dia nyer kasut saiz 11 or 12. Ni saiz mat saleh. Let imagine kuar umah pukul 10am cam tu balik umah dekat pukul 5pm Tapi balik dari penang tu dalam pukul 1pm jerr.

Then sambung shoping perabut untuk mak. Cari kat parit buntar jerr.. tak de la jauh.. tapi kena servey dulu yang melambatkan lagi.. mesti la kena compare harga.. mana boleh main redah jer.. bajet dah la sikit jerr... masa beli berabut tu,punya la gelabah.. sebabnya.. duit tak boleh keluarkan dari ATM machine.giler nyer gelabar.. masa kat kedai tu bayo sikit jerr dalam rm400 cenggitu.. sebab memang ada cash banyak tu jer.. gi maybank, ATM offline, gie CIMB pun offline, Bank Islam yang sebelah CIMB punya la ramai orang.. aku pun join the club beratur kena layan weeiii coz ce mana nak bayo perabut nanti.. so, aku boleh le.. kuarkan cash kat bank islam.. ada le sikit2... mujur aaarr kalo tak gelabah gak.. so, moral of the story.. sediakan cash dulu sebelum shoping sakan.

Wah.. raya ni mak ada perabut baru aarr.. senyum jerr mak.. bila mak happy, aku pun happy gak.. balik shoping, misi mengemas umah la pulak. Sebab banyak perkara2 nak buat. Abang lim balik petang nih


....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment