28 September 2009

20 Sept 2009 - Selamat Hari Raya Aidil fitri

20hb @ 1 syawal..

Aku pagi2 jerr dah siap cantik2 eeeccceehh... nak pi solat aidilfitri.. aku pi ngan mak le.. cam biasa.. then cam biasa ada la orang tanya aku ni anak sape.. jenuh le kena explain aku ni anak sape.. sedangkan umah aku dari surau tu hanya berselang 3 buah umah jerr.. errmm aku nih cam stranger ke? Orr sebab aku jarang balik kampong.. bukan jarang la balik kampong tapi mmg jarang pun.. hahahhaha... lagi pun aku ni bukan jenis yang peramah.. kalo ada orang tegur.. aku boleh aarr berbual.. kalo nak harap aku tegur dulu.. errmm lambat aarr.. atau pun tak tegur langsung.. hehehe.. bukan sombong.. tapi dah memang lumrah alam aku cam tu..

lagi pun kalo balik aku bukan nak keluar dari umah.. errmm dok jerr dalam umah.. banyak project yang aku nak buat.. bukan senang nak balik kampong, jadi macam2 la nak kena buat.

Lepas solat aidilfitri, aku & adik2 pergi menziarahi pusara arwah ayah. Aku ni ada masalah sikit.. sampai ke hari ni aku tak boleh nak cakap perkataan arwah di depan panggilan ayah tu.. aku pun tak tahu.. arwah ayah meninggalkan kami semua pada 30-1-2002. Lama dah.. tapi rasa baru semalam jerr.. sekejap jerr masa berlalu. Tapi aku sentiasa merasai kehadiran ayah dalam hidup aku. Kekadang rasa rindu sangat2 pada ayah. Al fatihah buat arwah ayah.

Ya Allah, kasihanilah ayah seperti mana dia mengasihani diriku. Tempatkan ayah bersama orang2 yang beriman dan beramal soleh.

Tak sangka pulak memang ramai orang datang beraya kat umah aku ni.. biasa hanya orang2 yang biasa jerr.. ni yang luar biasa pun datang... errmmm may be masing2 exited nak tengok umah baru kitaorang,... hehehe bukan baru maa.. dah lama dah.. tapi lom siap pun lagi.. ada banyak perkara nak kena buat baru siap.. tak tau bila umah ni akan siap 100%. Semua makanan yang di masak.. habis.

Kuih raya.. errmm tak de la banyak sangat.. aku bawak balik sikit dan adik2 aku bawak balik sikit... kumpul2.. errmm jadi la banyak sikit.. hehehehehe.. dah banyak.. tapi sikit pulak ce mana tu.. sebabnya.. semalam sebelum raya nampak macam dah banyak dah.. tapi malam ni terasa sikit pulak sebab menjamu diaorang hari ni.. esok mungkin kuih tu tak akan cukup.. nasib baik ada backup laksa.


Cam biasa.. kengkawan mak akan cakap aku ni along, tapi cam adik jer.. hehehe sebab along ni comei sikit.. heheheh perasan.. bukan comei ce mana.. adik2 aku besar skit dari aku.. hehhe.. achik memang nampak ketara. Angah, walaupun rendah dari aku tapi dia pun dulu besar gak.. Cuma skrang ni jerr dah kurus sikit. Along dia... hehheh cam ni aarr cam biasa. Maintain comei.. lalalalalala.. perasan.. biar aarr bukan kena bayo pun..

Malam tadi aku kuar dengan abang lim pi beli barang2 nak masak untuk esok. Sebabnya ramai lagi kawan dia nak datang. Pulak tu siap pesan kat aku masak sedap2. Perrgghh punya la demand. Nak masak simple jer.. mihun sup. Errmm rasa meriah giler raya tahun ni.. penat tu... dalam penat2 tu aku kena baking 1 lagi chocolate cake sebab mendapat permintaan ramai.. masing2 ske dgn chocolate cake aku nih.. best2 sebab diaorang makan sampai habis. Rasa cam berbaloi jerr..

Aku sedih tak raya kali ni.. errmm tak tak ada air mata yang mengalir pada hari ni kecuali semasa di pusara ayah pagi tadi. Terasa rindu betul pada ayah. Kesedihan untuk lain2 eerrmm tak ada langsung. Suatu peningkatan yang memberangsakan. You are good girl.



....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment