14 November 2009

Yang terindah hanya sementara

errmmm semalam aku ada baca 1 blog sebab apa dia tutup blog dia.. sebabnya dia tak mo orang leka membaca blog dia sampai terabai untuk menjalani ibadah dan buat something yang berfaedah selain dari baca blog dia... bila aku baca.. 50% aku setuju gak dengan pendapat dia, tapi the rest, errmm aku sikit pun tak setuju.. memang la kalo orang berkunjung kat blog kita, kita mana bleh sekat.. kalo dia nak lepak lama2 kat blog kita, bukan salah kita.. tu pilihan dia.. tapi kalo sebab dia terlalu leka dengan blog kita.. errmm kita gak ada menyumbang something sebab membuatkan orang tu leka dengan blog kita pulak... entah lah aku malas pk dah..

semalam aku beli 4 buah novel.. errmm aku tak tahu bila aku boleh khatam tapi percayalah.. kejap jerr aku boleh khatam sesemua tu.. kadang2 aku pk.. kenapa aku baca novel.. errmm sebabnya ni lah caranya untuk aku memujuk hati aku yang sedih... sebab kadang2 aku dah puas menangis.. dengan cara lain aku nak pujuk hati aku adalah dengan baca novel..

aku baca buku ni sampai pukul 5am baru habis. errmm tak ngantok langsung.. sebab ceritangnya best. bagi aku cerita ni bukan cerita jiwang, tapi kisah kehidupam.. dengan bahasa yang bersahaja buat aku ketawa giler.. then ada gak part yang aku mengalirkan air mata.

bagi aku penulis buku ni cukup bersahaja dengan dialog yang lurus bendul lagi selamber.. memang kena ngan jiwa aku.. hehehhee.. kalo ada masa.. baca la novel ni.. tak rugi beli rm19.90.


errmm aku rasa emosi aku tak stabil la sehari dua ni.. bukan sehari dua.. tapi sejak dua minggu ni.. bila aku sensorang kat umah macam ni.. mula la aku pk yang bukan2.. kalolah aku ni boleh tido.. ermmm alangkah bagusnya.. dah la malam tadi aku tido pkul 5 pagi.. then bangun pukul 9. ermmm brapa jam jerr aku tido.. tapi.. aku dah tak leh dah nak sambung tido.. tu pasal yang aku terus jadi tak tentu hala cam ni...

aku on plylist mp3 aku.. tetiba lagu nih...
Get this widget | Track details | eSnips Social DNA
Setinggi seluas gunung dan lautan
Sejuta harapan dipertaruhkan
Beronak berliku jalan kulalui
Selagi berupaya kuteruskan

Alangkah sukarnya memadam bayangan masa silam
Di dalam keberanian terusik jua perasaan
Tidak hentinya memanjang dan semoga jiwa ini terus tabah

Sesungguhnya saat yang terindah hanyalah sementara
Yang terpahat di dalam diri hanya kenangan dan nestapa

Tak rela kuturutkan hati
Menyesali apa yang terjadi
Andainya begitu suratan yang tertulis diazali

Biarlah walaupun kusepi
Sedih pedih dikhianati
Aku kan tetap terus mengorak langkah perjalanan ini

lagi la aku jagi pelik2 sikit.. tapi lagu ni.. membuatkan aku rasa sedih. aku memang tengah sedih ni.. cuma kadang2 aku rasa aku dah taka ada air mata dah nak menagis.. bila aku duduk umah sensorang cam ni.. lagi la rasa sayu.. tapi kalo aku nak pi mana pun... nak pi kemana.. aku mana biasa lepak sensorang.. pulak tu bukn best pun jalan sensorang...

peasal aku jadi jiwang karaz ni.. weeii ni tak de kena mengena dengan sebab aku baca novel.. cumanya dah lama perasaan ni tak hadir.. perasan cam ni akan hadir ada la dalam 2 or 3 bulan sekali.. dia tak datang hari2. kalo datang hari2.. errmmm payah aku nak handle.. sedih woooo... kalo nak cerita kat sesapa pun.. eerrmmm ada ke nak luangkan masa nak dengar ciritera cinta aku nih... tak de maknya... tak mendatangkan faedah pada pendengar... tapi bila dengar lagu yang terindah hanya sementara.. memang kena dgn hidup dan kehidupan aku.. sebabnya memang yang terindah tu sementara...

Tak rela kuturutkan hati
Menyesali apa yang terjadi
Andainya begitu suratan yang tertulis diazali

wawawawa aku rasa nak nangis lagi... cuaca kat luar umah mendung.. tapi cuaca kat dalam bilik aku ni.. dari pagi tadi hujan lebat.. tak de tanda2 nak berhenti lagi.. errmm sape kata tak sedih.. aku yang tanggung sesemua ni.. tentulah aku yang merasainya...

....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment