07 February 2010

sunday yang bz

hari ni aku tak gie pun jogging. ermm jogging atas katil jerr la.. dah 2 malam tak cukup tido. semalam tido lebih kurang 4am dan yang sebelum tu tido hanya 2 jam je.. that why kepala pening sebab tak cukup tido. lepas subuh jerr aku tarik selimut. 8 lebih baru bangun. kepala ni pening2 tapi dah tak leh nak sambung tido. mandi2 terus gi paso. ramai betul orang kat paso hari ni.

semalam aku dah habiskan novel pergilah air mata. dah lama aku cari buku ni. sejak bulan December lagi. publisher bagi tau nak kuar on januari. tapi pertengahan febuary, baru jumpe kat book store. sampai pukul 4 pagi aku mengadap. biasa aarr.. lepas tu dengan air mata aku pun pergi.. mengalir tak henti. ujan lebat di dini hari. aku bukan merasakan kekecewaan kerana menghayati watak dalam novel, tapi aku merasainya in reality. its too hard.

hari ni, kak norma tak jadi gie umah kak dina ari ni sebab kak dina nyer relative pass away. menurut kak norma, he is about 52 years old, stay alone somewhere at KL. sebab masih bekerja. tak de sapa yang tahu bila dia meninggal. al fatihah. lepas 2 hari kawan dia call tak dapat2, dia gie umah arwah sebab arwah memang tak berapa sihat. mujur kawan dia ada spare key. kawan arwah jumpe arwah didalam bilik tido, dengan mulut dan leher di penuhi darah serta tubuh yang hitam legam. mujur arwah mempunyai seorang kawan yang prihatin. memang susah nak dapat kawan yang sanggup bersusah senang dengan kita. so, pilihlah kawan yang sememangnya boleh jadi 'kawan'. errmmmm sedihnya.. moral of the story.. ermm adakah esok2 aku akan menerima nasib yang sama? satu persoalan yang tidak dapat di jawab. aku bukan berdoa untuk itu. tapi kita tak tahu apa akan terjadi pada keesokan hari.

petang, aku buke kedai jahit. datang aarr mood menjahit tu. tetiba jerr ter-rajin skit. memang mencabar betul nak jahit baju yang saiz cinonet cenggini. yang kak norma plak.. dok exited, ina dah siap ke lom? dah siap ke lom? aarrgghhh... moral of the story, nak jahit baju cinonet ni.. ambil masa yang sama dengan nak wat sepasang baju kurung dan baju kurung lebih senang dari baju nih. bila dah siap, kasi kak norma tengok, dia cakap.. comei.
yang ni plak skirt. nampak macam senang nak jahit.. tapi still ambil masa yang lama. rasanya sama lama macam jahit sehelai baju. siap jerr.. aku kemas bilik. macam tongkang pecah jerr.. apa taknya perca kain sana sini, benang lagi. pening gila.. bersepah2. benang2 baju n skirt pun lom potong lagi. tapi kena stop dulu.. tak larat dah nak mengadap. lagi pun nak lipat kain kejap2 lagi.

dalam pukul 6, fiza datang ajak aku gie makan. aku ajak dia makan kat umah, tapi dia cakap dia segan sebab dia dah selalu sangat makan kat umah aku. datang la poyo dia tu.. aku gie makan kat area petronas AU2. malas nak gi jejauh.

kalo dah jumpe fiza, macam2 la citer.biasanya aku baru cakap 5 perkataan, tapi dia dah cakap 25 perkataan. dia citer kat aku yang dia hantar email kat cik zubil tanya pasal soalan fluid, tapi cik zubil tak balas. tetiba lecturer design bagi email kat dia cakap next week kelas ditangguhkan. yang dia ni pelik la sebab mana lecturer design dapat email address dia. hari ni, dia tanya cik zubil, pesal tak balas email dia. then cik zubil bagi tau.. ooo awak la bagi email kat cik jamal (lecturer design). hahahha.. errmm dia salah email address rupanya. tanya salah orang, mana dapat jawapan. then fiza sambung,'yang orang tua tu, dah tahu aku salah hantar, reply la kat aku, cakap aku silap. ni bagi tau tangguh kelas plak.' aku gelak jerr dengar citer fiza. dia ni memang, biasanya ganti nama ketiga dia paling popular, tak kira sapa adalah 'orang tua' dulu kini dan selamanya.

kalo dia citer pasal dia nyer hubby, fendi bla bla bla, orang tua tu, bla bla. kalo dia citer pasal mak dia, mak bla bla bla, orang tua tu, bla bla bla. kalo dia citer pasal kak long dia, kak long fiza bla bla bla, orang tua tu, bla bla bla... frasa 'orang tua tu' memang menjadi trade mark fiza.

aku sembang dgn fiza kat depan umah aku lama. lama giler tak wat aktiviti ni. then aku sempat pesan kat dia jangan tanya kat teman pasal majlis. sebabnya memang sejak dulu fiza tahu citer2 teman. lagi pun kat umah ni le tempat dia melepak. fiza pun cakap, 'dia' hanya bagi alasan untuk mengelak. bila nampak ogie macam nak join kitaorang borak kat luar, aku bagi tau, tengok muke ogie sembab. then fiza cakap, ok jerr tu, sebab dulu fiza tengok ina lagi teruk. sampai fiza sendiri pun takut. aku sengih jer... citer lama...

teman, aku tak salahkan ko kalo ko forgive him. aku faham. bila something yang berkaitan dengan hati dan perasaan, dia akan jadi suatu perkara yang complex. kekadang sukar untuk di fahami. apatah lagi untuk di explain dgn perkataan. boleh jadi terlalu sukar untuk di terjemahkan. orang yang tengok, tak sama dengan orang yang menanggung. whatever keputusan, its your choice. aku akan selalu mendoakan kebahagiaan mu teman. i will lend my shoulder if you need it someday.

alamak, dah pukul 11.30pm, aku nak mandi. dah berpeluh2 ni. tak selesa nak tido. lagi pun kena lipat kain. kalo tak lipat, maknanya tak de space nak tido. sebab semua kain2 berlonggok kat atas katil. hahhaha...









....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment