05 June 2010

jom bercuti

hari ni bajet nak g jogging, tapi tak menjadi sebabnya bukan bangun lambat. tapi sebab keadaan cuaca tak mengizinkan. ujan maaa.. pagi2 ni. daripada tak de mende nak buat, aku pun buke kedai dobi pepagi.

dah settle semuanya aku pun mula la wat breakfast. kat umah ni, semuanya ada. cuma nya kena rajin sikit jer... kalo rajin banyak lagi bagus. ni pun sebab mak ada. kalo tak.. pepagi lepas balik jogging tak denya nak masak untuk bfast. selalunya dah ada orang yang tolong masak. iaitu orang2 kat kedai. hahhah.. tapi sebab mak ada.. tak kan, so, cover2 la sikit. hahhaha

ni aarr sebagai sarapan. nama dia kacang merah horn. not cream horn sebab manis aarr..
pastu gie melawati beli ikan2 dan sayur2an untuk lunch tengah hari. ada pasar tani hari ni. di samping tu beli air minuman. mak pun ikut sama. tak de maknanya dia nak tinggal kat umah sensorang.

ni arrr menu untuk lunch hari ni
ni, namanya telur pindang. nak wat dia, rebus telur bersama2 dengan rempah beriani dan segala sampah sarap. hahhaha.. sampah sarap tu means segala jenis dedaun. daun serai, daun pandan, daun kunyit dan segala jenis daun la... rebus lama2.

ni, nama dia penyeri majliskalo tak de ni.. kureng berselera. walaupun makan sekor sorang.

ni pulak sup sayo. hantam jerr apa yang ada.

ni pulak masak lemak daun gheti. rupanya mak pun tak pernah makan pucuk ni. aku pun sebab kak norma yang ajo. kalo tak, aku pun tak makan gak.
cuba teka ni daun apa?
menurut cik norma, ni daun tenggek burung. aku tengok jerr.. tapi tak pernah rasa ce mana rasanya. mak pun cuba gak.. diorang cakap rasa dia pahit2 kelat. tak perr la.. aku cuma makan 2 jenis daun jer.. ulam raja & pegaga. tu pun kira dah cukup baik dah.

ni, ikan termenung goreng. menu asal nak buat kari ikan termenung dengan bendi. mesti sedap. bajet baikkk punya. segala kepala semua dah beli. balik umah, rupanya.. lupa beli serbuk kari. maka, goreng pun sodap...
mak kata, duduk umah aku ni, boleh mati. mati sebab terlebih makan. hahaha. segala jenis makanan ada.. sebabnya yang rajin dok membeli tah apa2 tu adalah cik norma. kekadang makanan tu zaman2 dia. aku pun kureng nak makan. ogie pulak langsung tak makan. hehehe.. pastu yang orang sebelah lagi dok bagi lagi.. jadinya bermacam2 jenis la...

aku bukan nak memilih tapi dah tak larat dah nak pilih apa nak di makan ada jerr.. lagipun aku ni, bukannya rajin sangat pun. hihihi tu sebenarnya.. kalo angin malas bertiup kencang, maka satu apa pun tak jadi. kalo angin rajin bertiup kencang.. semuanya menjadi. hehehe

cik norma memang rajin melajan mak aku. tah macam2 dia dok cerita.. ada jerr topik. mak pun apa lagi.. suke la dia ada orang ajak bersembang.

petang ni aku nak bercuti.. anggaplah gie bercuti 2 hari 1 malam. ni, barang2 tak kemas lagi ni. apa nak di bawa.. ceeehhh...

Jangan Nakal - Alif Satar

Semua tahu kamu cantik
Semua tahu kau menarik
Kau bidadari terhebat
Membuat cintaku makin kuat

Kadangkala ku cemburu buta
Saat ramai mata terpesona
Terlebih saat ku mahu pergi
Di saat itu kau ada di sini

Please please please
Kamu jangan nakal
Ku pergi sebentar
Bukan untuk curang
Please please please
Kamu jangan nakal
Nanti aku datang
Bawa yang kau pesan

Diriku untukmu

Semua tahu kau milikku
Semua tahu ku cintamu
Ada pun yang memandangku
Betapa beruntungnya aku

Kadangkala ku cemburu buta
Saat ramai mata terpesona
Terlebih saat ku mahu pergi
Di saat itu kau ada di sini

Bukan aku terlalu
Mengawal sikapmu
Ku hanya terlalu
Terlalu sayangi kamu
Ampunkan aku terlebih-lebih
Jagakan kamu
Ku cintamu
Kau cintaku

Diriku untukmu
Diriku untukmu








....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment