03 July 2010

hari rajin semalaya..

semalam bajet nak pi jogging pagi ni tak menjadi becoz gerimis mengundang.. so, buka la kedai dobi pepagi buta. sejuk2 ni kalo tido best. tapi kalo dah bangun.. dah tak leh nak lena dah.. mata dah celik luas2 alam dah ni..

pagi ni bfast durian. biasa la.. kebun blakang umah kan... hehhe.. pepagi buta mengadap durian. hari ni.. mendung jerr.. cuaca cam ni.. macam sedih jer... angah balik pepagi lagi.. lepas angah balik, aku wat orange muffin. nak bawa gie tengok mak wah.
sambil2 baked orange muffin, aku masak untuk lunch. ogie plak kuar gi membeli barang2. che noma bz mengemas. aku bz di dapo. ni hasil nukilan aku for a lunch
ni pulak sayo campo.. apa yang ada.. sumer2 di campokan..

yang ni pulak.. egg tofu dengan sos tiram.

yang ni steam siakap.

sekali hadap je.. terus licin.. wah.. bagus betul.. senang nak cuci pinggan. nanti malam pikir lain pulak nak masa apa.

petang pulak aku menyediakan juadah untuk hi-teani dia rupanya our hi-tea. bubur durian & roti.

pastu aku sambung dengan goreng menggoreng. mihun goreng. untuk makan kami sekuarga di umah no 25. mihun goreng ni nak bawa ke umah man malam nanti.. baik tak anak sedara cam nih.. susah ooo nak dapat di pasaran. kikikki..

lepas siap2 sesemua ni.. aku melepak.. weehh penat tu. fullhouse betul ngan aktiviti masak memasak. tapi aku teruskan dengan aktiviti menjahit. sempat la siap sepasang baju untuk aku dan diriku.. biru color tawww

then achik ngan angah pun sampai...

mula2 aku perkenalkan orange muffin pada achik. sebab ni dia 1st time. angah dah tak heran dah. mula2 dia makan 1, dia cakap, dia nak rasa jer... aku pun tanya la.. sedap ke tak .. dia cakap.. dia tengah rasa la... ok take ur time untuk rasa.
habis jerr seketul, aku tanya lagi.. 'ok ke tak.?'.. then dia capai satu lagi dengan alasan masih lagi dalam tahap rasa... dah dua ketul habis.. rasa tak abis lagi.. yang kak norma plak sengih jerr tengok achik me'rasa'... aku nyer muffin. siap kak norma cakap.. next week wat muffin chocolate plak kat dia.. ermmm beres... kedai bakery aku sentiasa buke... 7 hari seminggu.

then.. achik sambung untuk muffin yang ketiga.. dia cakap kali ni, memang betul2 rasa punya.. haa.. elok la tu.. banyak la dia punya rasa. last2 dia cakap cam ni.. 'nanti sponser muffin ni tau' see.. keji tak? dia mula dah bab2 sponser nih. lemah betui... aku rasa kalo aku wat list mende2 yang nak kena sponser... harusss satu kertas a4 habis di tulis dengan perkara2 yang perlu di sponser.. semedang cari sponser.. pantang lepa..

lepas maghrib, aku gie umah man kat cheras. aku ni ingat2 lupa umah dia kat mana. alhamdulillah mak wah beransur baik. bengkak di leher pun dah surut. syafiq cukup suke dengan muffin orange. aku biasa aarr mana bleh lama kat umah orang.. hihihih.. dok teringat kat umah aku jerr.. dalam 95opm, aku gerak la balik umah..

on the way balik tu singgah tesco ampang. baru hari ni aku tau yang weekend, tesco buke sampai pukul 1am. tu pun achik yang bagi tahu. teruk betul.. hehhee tapi bagus gak.. kalo aku rasa nak melepak.. ada la port. bagus2

apa pekdahnya aku singgah tesco? sebab nak cari ni..
apa yang boleh di buat dengan cream cheese ni? cheese cake la... kan contohnya...

tau tak.. achik request nak cheese cake. dia nak balik petang2 esok sebab dia bajet nak pi soping. so, maknanya aku kena buat cheese cake tonight. esok mana sempat becoz nak bawak dia pi soping. mujur tak kena sponser plak.. hahhahaha.. masa dia cakap nak cheese cake tu, aku minta tuko ngan cake lain.. dia dgn selamber jer.. cakap yang dia tu tetamu.. so, kena la bagi apa yang tetamu nak.. keji kan? mujur datang umah aku setahun dua kali.. kalo datang seminggu sekali.. letih aku melayan..

sebagai along yang baik ati, baking la cheese cake untuk adik dia.. memulakan aktiviti penyediaan dalan pukul 11.30pm. malam2 buta wat cake. kedai bakery aku ni bukak 24 jam okeh.. so, no hal.
ni hasilnya selepas pukul 12.45am. nampak suci murni jerr my cheese cake. pulak tu kat umah tak de apa nak wat filling kat atas tu.. esok2 kalo sempat & kalo rajin cari blueberry filling or strawberry pun ok gak.. kalo tuko dgn apricot glaze, ce mana? tengok la esok ce mana.. kalo tidak.. bogel cam ni pun ok dah.. kan kan kan..

aarrgghh ngantoknya... banyaknya aku masak untuk hari ni.. tapi tak pe.. i like it.. hehhehe. jom jom tido..




....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment