06 August 2010

jalan2 sampai pagi...

hari ni, hari yang sangat2 bz. bz menaip, bz membaca, bz melukis, bz pasang memasang.. dan macam2 bz. connector yang di tunggu2 sekian lama dah sampai.. tu yang kena membz kan diri. besor & berat tu.. cdm nyer connector. 1st time nih.. hope tak de masalah dah la..

lama giler tak makan beriani, maka hari ni tercapai la hajat di hati nak makan beriani. thanks yeee king sebab temankan lunch hari ni... dah la time tu lapo tahap dewa dewi. cam biasa beriani kambing jadi pilihan. dah lama jugak la dok mengidam.. tapi dok tahan jerr becoz tak de geng nak makan.

ni my dinner
yang ni jerr.. yang sempat sebab senang. biasa la orang malas kan... boil jer water.. campak jer semua yang berkenaan. tos kan hasilnya satu pinggan beso ni.. kekdahnya.. kunyah perlahan-lahan supaya cepat hadam. hehhehe

petang tadi fendi tanya aku masak apa semalam. then dengan jujurnya aku bagi tahu masak sayo bayam & buncis. dia cakap cam nih, makan bayam wat pe, nak bagi kuat? akak nak kuat apa? kuat nangis adalah. perrgghh mamat ni.. sejak2 duduk sebilik, kerek la pulak.

pagi tadi tanya aku, akak tak wat milo ke? then sengih2. tanya tu ada makna tu.. saja nak tapau la tu.. wat sendiri tanak.. nasib baik la ada adik sorang.. si azrin tak de la plak cam tu.. abangnya pulak yang lebey..

malam ni plan nak gi soping barang dapo.. bukan barang apa nya.. nak beli beras dan ada la sikit2 barang2 len. sabun basuh pinggan pun dah nak abis.. biasa la kalo ada orang selalu wat kecah2.. tentunya sabun akan jadi mangsanya.. rasa macam nak masak kuzi kambing jer... tapi tengok la dulu ce mana nanti. tadi dah makan kambing dah.. ilek ilek.

bila kak norma kata tanak dah beras pony, memang la sangat2 gumbiranya hatiku.. penting tu.. sangat2.. kepada penggemar beras pony, teruskan perjuangan. aku telah lama mengaku kalah. sebelum che norma kite tu tuko pikiran.. baik gie beli siap2..

kalo kak norma tak call petang tadi, mungkin aku dah lupa. sebenarnya malam ni ada program kat mpaj. kalo aku sorang, mmg tak gie nyer.. tapi bila che norma nak gi sangat, aku pun tumpang sekaki..

malam ni misi aku ngan che norma gi mpaj.. mendengar penjelasan bekenaan dengan status sekarang. cuma kali ni.. ok .. sangat2 ok dari sesebelum ni.. tak ada lagi maki hamun cam dulu...

ni, pemandang depan aku..
pemandangan dari kusi tempat aku duduk jerr.. pemandangan yang cukup clean & clear ke pentas utama. jadi boleh lah aku fokus apa yang dr raffick cakap. fokus weeiii fokus... bila kak norma tanya apa motif amik pic ni, aku cuma sengih sambil angkat2 kening. aku nak amik pic dr raffik jerr dari tempat aku duduk.. tu jer...

ni masa nak balik dah.. sesapa yang nak register
seblas lebih baru kuar dari mpaj. then gie aarr makang2. tapi aku cuma minum2 jerr..
doblas lebey baru sampai umah.. maknanya dah bertuko ke hari len dahh

Kau Yang Merubah Segalanya - Fauziah Latiff

Kau yang merubah segalanya
Kau sebenar yang mencuri hati
Aku yang masih meratapi kehancuran
Cinta lalu yang tak kesampaian

Apakah yang terburu-buru
Cuba melupakan peristiwa lalu
Atau mungkinkah ku terpesona pada
Kejujuran yang engkau berikan

Tercipta suatu ikatan
Yang kita bina
Dari kehancuran masa silam
Oh tuhan kau restukanlah
Cinta indah bagai pelangi
Kekal abadi

Masih jauh sayang
Perjalanan kita
Pasti ada yang beronak duri
Namun tiada yang merubah rasa
Kerna ku tahu kau saja di hati

ni bila plak aku nak lena nih.. mata cam.. tanak pejam jer... cuaca tak menentu plak ni.. macam2 boleh jadi..





....from kekwa22 with love....

3 comments:

  1. dr rafic bagi talk pasal ape kat ctu?

    ReplyDelete
  2. bagi talk pasal status umah skrang ni.. dan apa yg diorang tgh usahan supaya project berjalan semula

    ReplyDelete
  3. bila project tu nak diroboh kan semula?

    ReplyDelete