05 August 2010

sebulat cabbage

berchenta betul pagi ni nak meninggalkan tilam bantal dan yang sewaktu dengannya.. sejuk tu.. mata pulak macam tak leh nak bukak jer... rasa macam nak sambung tido jerr.. cuaca plak mendung. memang best kalo tarik selimut.

semalam... baru citer pasal baju merah.. pagi ni.. tengok2 king pakai baju merah.. mulanya tak perasan sebab cover dgn jacket itam. best2.. tanya gak dia ada baca blog ke semalam.. mujur tak baca.. maknanya memang tak ada kena mengena langsung la dengan topik baju merah semalam.

kalo dah baca, then pagi ni wear red shirt.. saja la tu nak bodek aku.. wakakkak.. nasib tak baca lagi.. makna nya kebetulan. so sweet kan? king sweet? no la.. jangan la jadi sweet.. mintak simpang banyak2. cukuplah aku jerr yang sweet. muaahaha. statement tak bleh blah.

hari ni gie sirim lagi. collect my cable. gie sat jer.. ujan plak renyai2.. lagu semalam berkumandang lagi.. gerimis mengundang.. hish macam tak de lagu lain. ada speed trap hari ni.. tapi aku memang dah insaf dah kalo lalu kesas. hahhaha.. pesal dah kena weeii.. tak de la merepit. just layan jerr

sampai malam ni aku dok teringat latah kak odah petang tadi. hebat tu dia melatah. dekat2 pukul nam dia bagi tau yang micro ohm kong. tak leh guna. ok la.. dah nak kong, kan.. nak wat ce mana...

masa dia nak balik, kebetulan dari angle berlainan terserempak dgn aku.. then kuar la latah dia 'ooo micro ohm meter' aku punya la gelak.. latah yang tak terdapat di pasaran.. masa aku lalu kat tempat planning.. diorang pun gelak sebab diorang pun dengar kak odah melatah yang canggih lagi sophisticated. 'ooo micro ohm meter'

malam ni aku masak ni jerr for our dinner. kalo ada sesapa yang sanggup makan ni jerr untuk dinner.. err boleh tinggal ngan aku.. kalo tak sanggup, maknanya selamat jalan romeo. so, pikir la saploh kali sebelum wat keputusan. hahhahdan
ni pulak aku bayam goreng dengan oyster sauce. ni kira bayam yang beli on saturday last week. singit seikat..

weii.. ok apa makan bayam nih.. statment nak cover.. baik untuk kesihatan tu... kalo tak caye.. meh baca kat sini.. http://wirajiwa.bumicyber.com/index.php?option=com_content&view=article&id=259:khasiat-bayam&catid=15:tips--petua&Itemid=24

ok apa bayam.. tapi rasanya tak de la orang dinner semata2 yang ni jerr.. at least ada la.. nasi ke, lauk ke.. dan apa2 jerr la yang patut. nasib aarr... malam ni, ni jerr rezeki yang ada. lagi pun tak salah kan... makan bayam kan...popeye terus jadi kuat tu... kan kan kan... ehh macam la tak pernah tengok popeye. tapi tanak la lengan cam popeye tu...ni masa bayam baru kuar dari vege storage.
see... still fresh kan... quality sama macam hari sabtu last week. so, orang tamak selalu untung kan... sabtu ni, boleh borong lagi.. tapi rasa macam banyak jerr lagi sayo2 kat umah ni.. tadi pun kak norma beli 2 ikat kangkung dan sebiji kobis. kobis ke kubis? cabbage la.. nasib aarr..
eerrr kobis kira biji ker? tak pernah la pulak jumpa kobis yang ada biji.. abis tu kalo kobis bulat tu.. nak panggil apa ye.. panggil sebulat kobis.. so, kalo wat ayat.. kiranya cam nih, kak norma membeli sebulat kobis di carrefour. wakakak... sebab kalo potong.. belah pat ke.. boleh cakap sepotong pat kobis.. eerr aku tatau aarr... fail aarr.. lupa aarr nak tanya cikgu...

pesal la this week rasa mengantok. macam tak cukup tido jerr.. pada hal tak de pulak tido lewat. standard la kalo tido pukul doblas.

tak sabo nak tunggu sabtu. sebab ada plan baik nyer... sedang menanti.. ye.. ye.. ye... teruja weeii...






....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment