18 May 2011

persiapan menjelang 22hb

hari ni, pepagi buta aku dah mengadap bakul2 hantaran aku. aku target, pagi ni, mesti siap. Alhamdulillah. mission complete. pah sangat2 teruja dan berkenan dengan bakul2 aku. tengok aarr sape yang buat... (ceesss) sape lagi nak puji diri sendiri.. tak semua orang boleh wat cam ni.. kan kan kan...


lepas jerr kemas segala sepah2 aku tu.. aku wat another project. gantung langsir... sangat2 memenatkan. almaklum la wat sensorang.. letih2.. sebab langsir tinggi. minta tolong adik pada mulanya.. dia tolong kejep jerr.. then lesap entah ke mana. rasanya dalam pukul 10am lebih aku mula operasi langsir, sampai la dekat2 pukul 5pm masih tak siap lagi.

ni le rupenya.. keadaan rumah yang seperti di langgar garuda.mak ngan pah pulak, berkali2 ajak aku kuar pi bandar dan gie umah moyang. maka, terpaksalah aku meninggalkan sepah2 tu kat umah. alasan yang sangat2 munasabah.

ni, langsir yang dah siap iron. sedia untuk di hukum gantung jerr...
aku hanya dapat gantung langsir kat hall jer sebelum kuar.

gie econsave beli barang2 then gie umah moyang. amik dia bawak balik umah. bila dah sampai umah, dah maghrib. yang tensennya.. lupa plak nak beli benang. wawawawa.. kena kuar lagi.. kalo tunggu esok, pukul 10am baru kedai buke.. so, banyak keje2 tergendala. mahu tak mahu aku kena kuar semula. kali ni aku nak kuar sensorang jerr.. malas bawak sesapa. sebelum kuar, aku cakap ngan pah yang aku nak balik lambat ada misi.. hehhehee.. dah alang2 dapat kuar kann.. maka aku pun usung la my lappy. lepak le sensorang kat oldtown white coffee.

aku nak hantar email kat achik nak minta dia print sumthing. aku lupa nak print hari tu, that why la.. tak de la melepak dengan kadar yang tak berfaedah.. kan kan kan.. nak cover line.

aku nak cari design2 bantal yang akan digunakan untuk akad nikah.. tetiba jerr... aku nak kena jahit esok cadangnya.. bila tetiba tuko plan, maka, tetiba kena ada mende alah tu. kalo tak de nanti.. rasa macam pelik la plak.. so, kena le cari pattern2 yang seswai..

kalo bantal yang gebu2 cam nih, maunya tergolek nanti... hahhaa... pah cakap, jangan wat beso2..
hasil dari pencarian pakcik google, aku jumpe nih

pah plak, mengidam nak makan lemang. kat mana la aku nak cari time2 cam nih. kalo musim2 raya.. ada la.. pulak tu, area2 sini, lemang sangatlah tidak popular. orang len pregnant, pah yang ngidam. al maklomlah tahun 2011 ni, pah akan dapat sorang cucu dan 4 orang cicit. ramai tuuuuuuuuuuuuu... last month pah ngidam nak makan cendol dan ABC. lepas jerr minum segelas setiap satu, terus jerr pah demam. haru betul.

lagi 4 hari jerr lagi.. sempat kerr.. aku nak wat sesemua ni.. paling merisaukan aku, siapakah yang akan masak untuk hidangan di meja pengantin. adakah aku?

Arrggghhhhhhh


....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment