26 December 2011

bila armand balik kampung...

sunyi betoi aku rasa dalam dua hari ni. terasa sungguh bila armand tak de kat umah kalo tak.. riuh rendah dengan dia... tapi bila tak ada sunyi sepi... dah le enche affa bekerja siang malam... huhu tinggal la aku sensorang kat umah. mujur angah datang.. tapi bila angah balik.. sorang jerr la....

hari jumaat depan baru armand balik kl.. huhuhu.. lama giler tu.. kalo tak.. ada jer... mende nak dia wat... macam2 hal. meriah giler.. dah le mulutnya pot pet. tapi bila dia tak ada baru 2 hari dah rasa sunyi. rindu aarrrr.. dah la enche affa tak de..

ni, masa aku bawa armand gie jj sebab dia nak tako,
sekarang ni.. bukan main pandai lagi makan tako oktopus.. kalo beli 1 box, alamat kita tak merasa le... kebetulan dah nak krismas time tuada ler.. snow man.

ni plak masa dia nak makan pizza. hamboii sekarang dah pandai minta nak makan apa... tapi kalo dia makan ok jer.. sebabnya.. sangat le susah nak suruh dia makan..sangat2 suka kalo dapat soup
nyum nyum nyum
rindu nak bising2 suruh armand kemas toys dan suruh dia baca buku... cam ni...
dah la malam2 tak leh nak tido sejak dia tak de nih... tak de sape nak bergaduh sebelum tido. 1st day memang tak leh tido. pukul 4am aku masih lagi terkebil2 di pembaringan... huhuhu

kalo aku call budak kecik nih, confirm lagi teruk aku nangis ni... wawawawa. tak de sape nak bergaduh dengan aku.. kalo tak memang aku suke betul nyakat armand ni.. bergaduh2 manja pun best gak sebabnya bila bergaduh dengan dia.. macam2 idea baru akan muncul. ligat betul otak dia pikir nak menjawab supaya dia akan menang.. dari situ aku akan tahu kat mana tahap pemikiran dia.. kekadang aku dan enche affa pun tak terfikir yang dia pikir... last2 kalo dia kalah.. dia kan cakap.. 'mama berlagak'.. hahahaha

kalo dia ada, time weekend ni.. mula la ajak gie beli barang dapur.. tiap2 minggu beras, garam, gula, sayur, ikan, bawang dan segala benda lagi akan habis.. pandai plak tu dia mereka barang2 dapo. sibuk le ajak gie beli.. tu.. sebagai alasan jerr supaya boleh kuar gie jenjalan... dpt le dia kuar.. rindu aaaarrrrrr

menu lunch hari ni.. ni jerr la..

masak lemak ketam
kailan ikan masin
telur ikan

....from kekwa22 with love....

“Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yg kita dapat… dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada..”

No comments:

Post a Comment