28 June 2008

izinkan aku mencintaimu

izinkan aku mencintaimu

Tuhanku aku mula belajar mencintaiMu
sejak kecil ku melalui asuhan ayah dan ibu
melalui madah Tuan Guru lembaran wahyuMU kupelajari
sabda nabiMU ku hayati masih terpahat dalam ingatan.
Tuhanku aku
tidak mampu mencintaiMU seperi Saidina Abu Bakar
Sanggup menyerahkan seluruh hartanya
atau

seperti Saidina Umar Yang menyerahkan separuh hartanya
demi mencari keredhaanMU
izinkan aku mencintaiMu
melalui amalku yang singkat
dan sedekahku yang sedikit.
Tuhankuaku tidak mampu mencintaiMU
melalui solat yang khusyuk Seperti Saidina Ali
Tidak Berasa sakit walau panah menembusi kaki
izinkan aku mencintaiMU

melalui solat yang ku lakukan dalam waktu
yang terbatas
Tuhanku Izinkan aku mencintaiMU



....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment