28 September 2009

25 Sept 2009 - Cam dekat Kemboja jerrrrrrr

Hari ni aku, angah, achik & mak pi pasar kemboja.. pasar ni dekat dengan simpang ampat. Errmm nih nak bagi tahu.. kat parit buntar ni ada simpang 3 tapi sebenarnya simpang tu ada 4 jugak.. ni lokasinya nak masuk ke pecan parit buntar kalau dari bagan serai or nak ke tanjung piandang. Then simpang ampat.. not simpang empat tapi ampat. Hehhe ni simpanya memang ada empat cabang.. lokasinya sempadan perak n pulau pinang. Then ada lagi simpang.. namanya simpang lima .. haaa yang ni memang ada simpang lima. Exactly. Nu dari parit buntar nak menghala ke bagan serai.. or nak ke simpang lima aarrr.. depan balai polis dia nyer simpang..

Eehh aku nak citer pasal apa tadi eerrkk.. pasal pasar kemboja.. huh aku rasa memang tak ada kat Malaysia tadi.. cam kat kemboja jerr.. then breakfast la kat satu warung kemboja.. then bila diaorang speaking, kitaorang rasa cam ada kat kemboja jerr aka Vietnam. Then makan le mee.. nak kata mee bukan mee nak kata kew teaw pun bukan, laksa pun bukan.. errmm tah aku pun tak tau.. aku makan sikit jer.. just nak rasa.. hasilnya aku sakit perut.. mak, angah & achik pun sakit perut gak..

Mak gie pejabat pendaftaran sebab nak buat semula dia nyer ic. Chip pada ic dia ada problem. So tunggu lama la jugak kat situ.. then sajer round2 parit buntar.. bila lagi kan...

Aku ni kalo balik kg sure ada problem. Macam gie tepi pantai jerr.. muka aku pasti sunburn. Adik aku sampai tegur pesal muka aku jadi merah macam terbakar.. then hitam.. huhuhu baru seminggu balik kg.. panaskot kat sini.. loorr kat kl pun panas gak.. may be aku kurang kena cahaya matahari kot.. pagi gie keje matahari baru naik atas kepala.. then balik.. matahari dah terbenam.. tu yang aku cerah skit.. tengah hari pulak aku lebih suka dok kat opis jerr tak kuar2 walau pun lunch. Tapi bukan bermakna aku ni putih.. biasa jerr.. tapi .. kalo tengok muka aku sekarang.. punya la teruk sunburn..

Then petang tu aku start layan citer korea. Dah lama aku download, baru jer nak layan.. citer ni aku jumpe pada page someone.. i miss.. The Vineyard Man. Tak de la best sangat citer nih... tapi layan jerr la...baru jerr episode 5. Aku layan sejak pukul 5pm tadi.. just mengisi masa lapang...


....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment